Út Út a forgalom lebonyolítására szolgáló, lineáris, épített létesítmény.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hieroglifák.
Advertisements

A május 26-i előadás összefoglalója
Híres épületek a Reformkorban
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Bizánci birodalom.
''Kis lépés egy embernek...'' Pillanatképek,az emberiség legnagyobb kalandjából.
Világörökségünk A budai vár.
Készítette: Albert Krisztina
„Az átlagember alvásigénye: még öt perc.”
AZ ÖNELLÁTÁSTÓL AZ ÁRUTERMELÉSIG
Párválasztás, szerelem
Noé bárkái.
A hosszú élettartamú betonburkolatok európai gyakorlata Dr. Gáspár László kutató professzor, KTI Kht. egyetemi tanár, SZIE II. Nemzetközi Betonút Szimpózium.
Róma.
Várak Városok Falvak Imre Bianka 9B
A hódító Róma.
Egyiptomi kultúra Készítette: Engárt Zsuzsanna
Készítette: Simon Anett 9.c
Készítette: Szalay Zoltán
Az etruszkok eredetének kérdése (röviden)
Gyömörei temetői kápolna
Az égei civilizáció.
Eldőlt egy 13 emeletes társasház Kínában
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS TÖRTÉNETE
SOK CSODA, AMIT NEM ISMERSZ
A Segovia-i akvadukt talán a legnagyobb és legépebb akvadukt (oszlopokon álló vízvezeték) az ókori római császárság idejéből.
Készítette: Aranyos Edit & Fazekas Sarolta A CD-rom története.
Egyenletesen változó mozgás
Hellászi lakáskultúra
Sopron, a hűség városa.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A csillagászat keletkezése
Az ókori Róma 1. Itália földrajza A királyság kora (Kr.e. 753 – 510)
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM
ÚTPÁLYASZERKEZETEK VÍZTELENÍTÉSE I. RÉSZ
Szentendre város rehabilitáció teljes tervezési terület a) rakott kő b) testek Dumtsa utca – a rakott kő árnyalatai és a testek.
Mettlach. Saar-hurok (Saarschleife) Mettlach egy kerület 10 településsel. A név eredetére vannak különböző magyarázatok. Uralkodó vélemény a római-kelta.
Európa városi történelme
Európa vallásai.
A népesség számának változása Európában
A rómaiak nyomában.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Napkor A mi településünk.
A klasszicizmus 24/A.
Itália egyik ékessége, a pisai Dóm épületcsoportja, a
Számrendszerek kialakulása
6. osztály Előadó: Molnár Ibolya
Tettye.
Hellászi lakáskultúra
Nagyhatalmi erőviszonyok, az európai egyensúly a XVIII. században.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Machu Picchu Az Öreg csúcs.
Készítette: Szalay Zoltán
Az építmények válfajai
A család történeti alakulásáról
A gyermekkor történeti alakulása
Közlekedési pályák víztelenítése III. rész
Ez az állam volt a mai Franciaország közvetlen elődje.
A közlekedés építésföldtana Építés- és környezetföldtan 4.
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 1. előadás.
A KERÉKPÁR TÖRTÉNETE KÉPEKBEN
Róma a világ ura i. e. 27-ben Octavianus Augustust Róma első polgárává választották. Megalakult a császárság, élén a császárral, aki teljhatalmú.
Somoskői vár Felkészítő tanár: Varga Tamás
Visegrádi ásványvíz.
Az ókori Róma 1. Itália földrajza A királyság kora (Kr.e. 753 – 510)
Eldőlt egy 13 emeletes társasház Kínában
Dr. Fi István Közlekedéstervezés 13. előadás.
Velünk élő középkor Forrás:
Készítette: Szigethy Barna 5.a.
Nagykároly-i kastély, és Nagyvárad.
Előadás másolata:

Út Út a forgalom lebonyolítására szolgáló, lineáris, épített létesítmény.

Története Ókor – Az első műutak Az első épített utak az ókorban, Ázsiában, Mezopotámiában készültek. Az első igazi műutakat az etruszkok építették, ugyanis az etruszkok az útjaikat alapozták is. Római utak – A régi rómaiak nagy műútjai a következő rétegekből épültek fel: a kiásott útágyba egy vagy két sor, mészhabarccsal megerősített lapos kőalapzatot helyeztek erre jött – ismét mészhabarcsba rakva – egy durva terméskő réteg (rudus) majd erre, az elsőrendű hadi utak esetében, zúzottkőből és mészből álló betonszerű réteg (nucleus) került végül az utat kövezettel borították, (summum dorsum), amelyet erősen lesulykoltak

Története A középkorban Nagy Károly építtetett néhány utat s a római utakat is helyreállította, utódai azonban a fenntartást elhanyagolták s az egész középkor, sőt még az újkor is a 17. század közepéig, egyáltalában nem kedvezett az utaknak. Újkor: – Pierre Trésaguet útépítészeti új rendszerét kezdte alkalmazni. Bevezette az ún. rakott kő alapú korszerű útpályaszerkezetet. – John Loudon McAdam azt tapasztalta, hogy az utak állagára a legnagyobb befolyása a víztelenítésnek van es újításának lényege: a nem túl termelékenyen előállítható alapozó terméskőgúlák helyett 15–20 cm-es vastagságban 8–10 cm méretű zúzottkövet alkalmazott, és mindegyik réteget hengerléssel tömörítette (makadámút).

Története A 20. század elején a műutak legismertebb fajtái: – zúzott kőutak (makadám) alapzattal vagy anélkül; – kőutak terméskővel, kockakővel, keramitkővel burkolva, ez utóbbiak vagy egyenes sorokban vagy halgerinc formában, vagy egyenesben, váltakozó keresztkötésekkel; – aszfaltutak (öntött vagy pörkölt aszfaltból, vagy aszfalt-makadamból); – fakocka-burkolatok stb.

A korszerű út részei útpálya útpadka rézsük vízelvezető árkok úttartozékok

Az útpálya szerkezete aszfalt kopóréteg aszfalt kötőréteg aszfalt alapréteg zúzottkő vagy beton alap tömörített talaj