Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – 000753/2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Elérhetőségek Ábel Rezső Egyéni fogadóóra: hétfő, 5. óra
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
A tanulók válaszai a tanulmány kérdéseire (5700 válaszadó alapján)
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az osztályfőnöki szerep története
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
RADNÓTI MIKLÓS:Nem tudhatom…
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Konfliktuskezelés - mediációval
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Intézményi akkreditációs lajstromszám: AL – 1868 Intézményi nyilvántartási.
Közgazdasági Politechnikum Iskolabíróság – az iskola legyen más (az iskola alkotmánya) Más = -Szabadság -Személyesség a tanár-diák viszonyban (megszólítás,
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
A VILÁG HÉT CSODÁJA.
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Félévi értekezlet 2014/2015-ös tanév.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
SPORTISMERETEK EDZÉSELMÉLET CSIK FERENC ÁLTANÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM KÉSZÍTETTE: LEITNER JÓZSEF.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Néhány adat a 2016/2017-es tanévről
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Válságmenedzsment / Polányi Sándor
Gimnáziumi statisztika
A diszfunkcionálisan működő család
Előadás másolata:

Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október

Egy társadalmat, egy közösséget, a benne élő embereket jól jellemez, hogy vitás kérdéseiket hogyan rendezik, milyen konfliktuskezelési eljárásokat alkalmaznak.

Rossz osztály – igazgatónő véleménye  Alacsony tanulmányi átlag – utolsó előttiek az osztályok közötti versenyben  Rendkívül sok hiányzás – sok igazolatlan  Tanár-diák kapcsolat konfliktusos  Magatartásukra nincs panasz, de órai aktivitásuk egyenlő a nullával  Szülői értekezleten beszéltek a szülőkkel, ez sem hozott eredményt

Rossz osztály – diákok véleménye  A tanároknak igazuk van DE: Nem kíváncsiak a véleményükre Nem motiválják őket Nem veszik észre, ha erőfeszítést tesznek Elkönyvelték őket „rossz osztálynak” és ebből nincs kiút A szülői értekezletre sem hívták meg őket, senki nem áll szóba velük

Mediációs ülés résztvevői Tanárok fizika, testnevelés, történelem Diákok A szubgroupok vezetői 3 lány és 2 fiú o.f. magyar

Az osztályfőnök olvasata  Nem tartja súlyosnak a helyzetet  Vannak tanárok, akik rossz, vannak akiknek jó a vélemény  Tényleg sok a hiányzás  Az osztály megosztott, vannak, akik tanulnak, és vannak, akik nem  Ez nem egy „rossz” osztály

Magyar tanárnő olvasata  Az a baj, hogy nem büntetik elég szigorúan a hiányzásokat  A hiányzás vált modell értékűvé, az, hogy meg lehet úszni a dolgokat  Az irodalomelmélet komoly szaktudomány, meg kell tanulni  Az érettségi követelmények magasak, neki a magas követelmények szerint kell tanítani, és értékelni  Természetesen én is más vagyok, mint egy másik osztályban

A fizika tanár olvasata  1 éve tanítja az osztályt  Masszív ellenállást tapasztalt – nem tudta személyének vagy a tantárgyának szól-e  A helyzet látszólag békés, mindenki szép csendben ül a helyén, csak nem lehet semmibe bevonni őket  Volt olyan, hogy 5 tanulóval foglalkozott  Kapcsolatukat békés egymás mellett élésként definiálja

A testnevelő tanár  Csak a lányokat tanítja  Első érzése, hogy az osztály nem különbözik más osztályoktól  Önálló feladatot kaptak, de leültek, és semmit sem csináltak – hiányzik a kezdeményezés

A történelem tanárnő olvasata  Szerencsétlenül alakult az osztály élete  Sok tanár váltotta egymást, nem tudtak kötődni, nem alakult ki a biztonság, az állandóság érzete  Év végén megkérdezték tőlem, hogy jövőre is én fogom-e tanítani őket  A hiányzás szerinte is komoly probléma pl. nem lehet dolgozatot íratni, ha sok a hiányzó

A diákok olvasata  Levél a tanárokhoz  Szerintük inkább előre, a jövőre kell nézni  Az osztály bemozdult, egy hete csak erről beszélgetnek  Sok diák úgy érzi, annyira lemaradt, hogy nincs esélye bepótolni, már semmit sem veszíthet  A tanárok csak azt mondják, ami a könyvben is benne van, könyvből otthon is tanulhatnak

A megtárgyalandó témák  A hiányzások oka és kezelése  Az osztály passzív ellenállásának oldása  Az osztály megosztottságának kérdése  Az önállóság, a felelősség kérdése – Mégis kinek az élete?  A segítség kérdése – mi jelentene segítséget

Megoldási javaslatok  A tanárok színesebben adják le az anyagot  Dicsérjék a diákokat  Legyenek kíváncsiak a diákok véleményére  Legyenek türelmesebbek  Fegyelmezzenek, de ne tiltsanak

Az iskolai mediáció hatása A gyerekek megtanulják:  konfliktusaik agressziómentes kezelését  indulataik szabályozását  döntéseikért, tetteikért a felelősség vállalását  érdekeik képviseletét  konfliktusaik felvállalását  kompromisszumkészséget  másik fél meghallgatását  demokrácia játékszabályait

Köszönjük figyelmüket, várjuk kérdéseiket!  1125 Budapest, Diós árok 32/b  (1) m: (20)