Virtuális Szaknyelvi Műhely Fókuszban a 21. századi készségek Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar Turizmus-Vendéglátás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az e-portfólió használati köre
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
SZTE BTK Spanyoltanár MA
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
REGIONÁLIS SZAKKÉPZÉSI FÓRUM
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
A szaktudás dokumentálása – Europass. Ahány ország, annyi…  Oktatási és képzési rendszerek különbözőek  A kompetenciák és képzettségek különbözőek,
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
DARUS a gyermekekért.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Előadás másolata:

Virtuális Szaknyelvi Műhely Fókuszban a 21. századi készségek Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar Turizmus-Vendéglátás Szaknyelvi Intézeti Tanszék Asztalos Réka Dr. Pál Ágnes

A Fókuszban a 21. századi készségek keretprogram bemutatása 1)Interkulturális kommunikációs tréning vegyes anyanyelvű tanulócsoportban 2) Üzleti élet az angol nyelvű hangzó médiában (szaktárgyi ismeretek és szaknyelvi beszédértés készségének együttes fejlesztése) 3) Karrierépítés 4)Virtuális Szaknyelvi Műhely

A Virtuális Szaknyelvi Műhely bemutatása I.Milyen elvárások mentén hoztuk létre? II. Projekttevékenységek - Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv - Angol kereskedelem-marketing szaknyelv - Angol turizmus-vendéglátás szaknyelv

Elvárások Intézményi elvárások és a BGF stratégiai céljai Értelmes IKT felhasználás A potenciális munkaadók elvárásai a hallgatóinktól Diákok elvárásai Saját tanári elképzeléseink

Intézményi elvárások A BGF stratégiai céljai tartalmazzák: az idegennyelv-oktatás fejlesztését, a munkaerő-piaci szereplők által elvárt kompetenciák, igények felmérését és fejlesztésük beépítését a képzési programokba a Főiskola képzési kínálatában szereplő képzések folyamatos tartalmi fejlesztését, az oktatók módszertani eszköztárának korszerűsítését, valamint a virtuális (elektronikus) oktatási és tanulási környezet fejlesztését.

IKT eszközök értelmes felhasználása Nem öncélú felhasználás→ hozzáadott érték Technológia a tanulási folyamat szerves része Tudásmegosztás Egész életen át tartó tanulás Motiválás Csoportmunka Személyre szabott tanulás

A potenciális munkaadók elvárásai a hallgatóinktól idegen nyelvi készségek kooperációs készség társas készségek digitális kompetencia, az infokommunikációs eszközök gyakorlati alkalmazására vonatkozó affinitás prezentációs készség meggyőzőképesség problémamegoldó készség szervezőkészség önreflexióra való képesség

Diákok elvárásai érdekes anyagok, amin nem alszom el hallgatásfeladatok a telefonomon használjuk azt, ami kész van és fenn van a neten minél kevesebb felesleges munka (ha Dorina kiírja a szavakat, én miért írjam ki?) fb csoport vagy olyasmi (emberek, mi volt ma órán?) jobban maradjon meg, mintha csak elolvasnám

Saját tanári elképzeléseink Motiválás Órák érdekesebbé tétele Arányos munka és időbefektetés a tanár részéről Meglévő, kész anyagok felhasználása és újrahasznosítása Készségfejlesztés

Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv 3 féléves tárgy A2→B2 (4 nyelvi készség fejlesztése a szakmai tartalommal együtt) Néhány nagyobb téma: Spanyolország és Magyarország turisztikai desztinációi, kulturális és sportesemények, közlekedés, turizmusfajták, szálloda, vendéglátás, magyar és spanyol gasztronómia

Példák a csoportok által használt wikifelületekre harmadéves turizmus szakos hallgatók által használt oldal harmadéves vendéglátás szakos hallgatók által használt oldal Jelenleg is használatban kísérleti spanyolcsoport által használt oldal ( )

Projekttevékenységek – Spanyol turizmus-vendéglátás szaknyelv Fő projekttevékenységek: - „Estudiantes en Hungría” (ajánlások megfogalmazása spanyol diákok számára – példák: 1 2 3) Virtuális utazástervezés Spanyolországba (példák: a, b, csoportos prezentáció, c) a b c

Egyéb együttműködésen alapuló projekttevékenységek: Cikk közös kijegyzetelése: Asturias Olvasott szöveg illusztrálása: a, bab Rövid fogalmazások megosztása és közös kijavítása (pl. 1,2)12 Kommentek írása valós fórumokra Kommentek írásavalós fórumokra

Közös teszt megírásateszt megírása Szöveg közös kiszótározása, quizlet használatával isSzöveg közös kiszótározásaquizlet használatával is Közös nyelvtani segédanyagok gyártása pl prepozíciók kigyűjtése prepozíciók kigyűjtése Diákok saját kezdeményezései (pl. dalok megosztása nyelvtani jelenségek illusztrálására)

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – projekttevékenységek bemutatása Wikispaces Csoportok saját wikifelülete Tanórák kiegészítése Első óra a számítógépteremben Extrafeladatok Személyreszabott tanulási lehetőség

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – tudásmegosztás Egyéni munka közzététele és megosztása a wikin –peer review összefoglalás –kommentek fordítás –saját tanulmányok vizsgára felkészülés saját anyagai –Szavakra mintamondatok

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – Egész életen át tartó tanulás Hasznos linkek kigyűjtése online szótárak közös tesztelése kétnyelvű, egynyelvű, szakszótárak Nyelvtani gyakorlóoldalak szótanulás quizlet CV és álláspályázat írása Használják-e majd az oldalt a nyelvvizsgára való felkészüléskor? 76% biztosan- 20% talán 40% tervezi újra használni egyéb céllal (állásinterjú, CV)

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – motiváció Hallgatói visszajelzések 80% hasznos 72% ajánlotta más csoportoknak is 44% jelentős nyelvi fejlődés 44% számottevő nyelvi fejlődés 44% többet tanult, mintha nem használta volna az oldalt

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – csoportmunka Közös fordítása Közös levélírás Közös összefoglalás készítése Felmerülő problémák Egyenlőtlen munkamegosztása Egymás hibáinak javítása

Virtuális osztályterem az angol szaknyelvi órákon – személyre szabott tanulás Egyéni értékelési rendszer Önértékelés és az egyéni fejlődési lehetőségek feltérképezése Igény szerint feladatok válogatása Egyéni portfólió az extra feladatoknak Alacsonyabb órai teljesítmény ellensúlyozása 60% saját gyengeségek fejlesztése Csak 24% direkt könnyű feladatok

A projektről további részletek: Virtuális Szaknyelvi Műhely angolul:

Köszönjük a figyelmet! Asztalos Réka Pál Ágnes