Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
Advertisements

Témák járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? járműkiadás változása
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Az új Mt. munkaidőre vonatkozó szabályai
Mobilitás-utazási módok
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Járatütemezési optimalizáció
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
V. A készletezés logisztikája
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Szimulációs modell a közforgalmú közlekedés operatív forgalomirányításának hatékonysági vizsgálatára Dr. Winkler Ágoston egyetemi tanársegéd Széchenyi.
Ambrovics Andrea KEOP IH vezető Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
2005. A városi tömegközlekedés IV.. Széchenyi István Egyetem 2 Hálózattervezés Általános követelmények a hálózattal szemben: –feleljen meg az utasáramlatoknak,
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Lineáris programozás Modellalkotás Grafikus megoldás Feladattípusok
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Termelésmenedzsment Production Management
Kalkuláció.
Szekció 6 Szekció elnök: Gróf Gyula Előadások: Vad János: Energia-hatékony axiálventilátorok tervezése Bene József, Hős Csaba: Városi szivattyúhálozatok.
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Adatbázis kezelés.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
A KOMPLEX DÖNTÉSI MODELL MATEMATIKAI ÖSSZEFÜGGÉSRENDSZERE Hanyecz Lajos.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
Decentralizált energiaellátás
Menetrend optimalizálása genetikus algoritmussal
Készletgazdálkodás és logisztika
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Kutatások a digitális átállás társadalmi fogadtatása területén ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet Hazay István.
Automatikus fizikai tervezési javaslatok XML adatbázisokhoz Balogh Bernadett Kresz Marcell Cseh Tamás.
OPERÁCIÓKUTATÁS TÖBBCÉLÚ PROGRAMOZÁS. Operáció kutatás Több célú programozás A * x  b C T * x = max, ahol x  0. Alap összefüggés: C T 1 * x = max C.
Készletezési modellek
A PKI SZÁMÍTÓGÉPES HÁLÓZATTERVEZÉS TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉSE Sipos Attila
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Kockázat és megbízhatóság Megbízhatóság alapú kapacitás- és költségtervezés Dr. Kövesi János.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
A településhierarchia és a településhálózat
A munkaidő beosztása a 2003/88/EK irányelv tükrében
UEFA Grassroots Fesztiválok szervezése
Városi tömegközlekedés 2 Doktori Iskola
Járattervezés, fordatervezés, vezénylés, operatív forgalomirányítás a közúti közforgalmú közlekedésben 2016.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Munkaidő 2. előadás.
Dr. Pál Lajos ügyvéd A munkaidő megszervezése Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete Budapest, november.
Menetrendek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
valamint korábbi befejeződés/csúszás/ átfedés és kombinációik
Előadás másolata:

Városi közforgalmú közlekedés tervezése

Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából Végállomás, fordulóhely, (jármű tárolás), megállők Pálya, infrastruktúra, forgalomtechnika -Utazási igények, keltés -Felmérés, célforgalom, mintanagyság, időbeni ingadozás

Hálózattervezés alapkérdése Vonalak Kevés, jól kihasznált, nagy járatsűrűség, több átszállás Sok, gyengébben kihasznált, kis járatsűrűség, kevés átszállás Gazdasági korlátok Vonaltípusok

Módszertan Optimalizálási modell nem ismeretes Változatok összehasonlító értékelése (menetrend is szükséges) – Két szempont: szolgáltatási színvonal. Költség Szolgáltatási színvonal: eljutási idő, képzett eljutási idő, ellátottsági és kiszolgálási paraméterek

Fedettségi ábra 1

Fedettségi ábra 2

Fedettségi ábra 3

Eljutási idő számítása

Üzemviteli költség becslése a tervváltozatra

Kínálat visszahatása a keresletre Kereslet színvonal rugalmassága Kereslet árrugalmassága

Menetrend Ütemes menetrend – Előnyök – Integrált ütemes menetrend Nehézségek – Fordulóidő – Átszállási csatlakozások két irányban – Ölelkező vonalak ütemideje és fordulóideje

Követési időköz politikák „Policy headway” Csúcskeresztmetszeten azonos kihasználás Egyes járatok max. terheltségű pontjain azonos kihasználás

Járat-járműforduló A B C Idő

Járműforduló-szolgálat F1 F2 Idő SZ1 SZ2 SZ3

Szolgálat-beosztási keret HKSzCsPSzoV JM1SZ1 SZ2 JM2SZ2 SZ1 SZ3 JM3SZ3 SZ1SZ3SZ2 JM4SZ3SZ2SZ3 SZ1

Fordával szembeni követelmények Forgalmi követelmények – Biztosítsa a menetrend végrehajtását – Típuskövetelményeknek való megfelelés Egy típus, szigorú típuskövetelmény, megengedő típuskövetelmény – Visszatérés – Legyen kedvező a személyzeti forduló szempontjából – Forgalomirányítás szempontjai

Műszaki követelmények – Tankolás, műszaki ellátás Gazdasági követelmények –minimális költség – Minimális jármű szükséglet – Minimális futásteljesítmény (ki- és beállás, átállások) – Minimális személyzeti költség (munkaidő)

Tervezést befolyásoló tényezők A lehetséges fordákat a járatok térbeli és időbeli fekvése határozza meg A forda járatkapcsolást valósít meg A járatkapcsolás feltételei (időbeli, térbeli és típus szerinti) Átállás kérdése Egy telephely-több telephely Egy típus-több típus

A személyzeti forduló szempontjainak való megfelelőség – Vezetési szünet 4,5 óra vezetés után 45 perc, vagy először 30, majd 15 perc két részletben – Munkaközi szünet: Hat munkaóra után 20 perc, ezután minden újabb 3 óra után újabb 20 perc – Vezetési idő maximum 9 óra – Maximális munkaidő 13 óra – Minimális munkaidő (4 órát mindenképpen fizetni kell) – Osztott szolgálat Közlekedési jelzések problémája

Közlekedési jelzések kérdése

Excel példa

Beosztási keret Egy időszakra szól Korlátozó feltételek – Havi munkaidő keret – A járművezetők egyenletes foglakoztatása – Szabadnapokra vonatkozó előírások A vezénylés alapja Hosszú időre is elkészíthető előre

Két tervezési megközelítés Szekvenciális eljárás Személyz eti fordulók Menetren- di járatok Jármű- forduló tervezés Személyze ti forduló tervezés Járműfor- dulók Jármű- foglal- koztatási szempon- tok Munka- ügyi előírások

Menetrendi járatok Járműfoglal- koztatási szempontok Munkaügyi előírások Jármű fordulók Személyzeti fordulók Integrált tervezés

Összefüggés a menetrenddel „Fordafüggő” járatok – Mellékirányban visszatérő járatok – Beérkező járattól függő indulási időpont – Jármű átállítás járatként – Pihenőidő által meghatározott indulási időpont Menetrend módosítás – időablak Menetrend meghatározás párhuzamosan a fordatervezéssel

Járatkapcsolás két módja Kizárólag érkező és induló járatok összehasonlításával É I

Fordák fokozatos feltöltése F1F2 F3

Modellezés Kapcsolati háló (connection network)

j1j1 j2j2 j3j3 j4j4 j5j5 j6j6 j7j7 j81j81 j9j9

Csomópontot a járatok képezik j1j2j3 j4 j5j6 j7j8j9

Tér-idő hálózat (time-space network) A B C Idő

A B C

A B C T

A B C T1 T2 Több telephely

Operációkutatási eszközök Hozzárendelési modell Hálózati folyam probléma Halmaz felbontás (particionálás) Halmaz lefedés Szétválasztás és korlátozás Heurisztikus elemekkel kombinálva