Adamecz Anna: Iskolalátogatási korhatár és az érettségi elérésének valószínűsége Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Foglalkoztatás, iskolázottság és képzettség
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
TIMSS 2007.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
2011/2012. Iskolatípusok  Gimnázium 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos – hagyományos  Szakközépiskola 5 évfolyamos- nyelvi előkészítő 4 évfolyamos.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A tanítási gyakorlat életkor szerinti különbségei nemzetközi összehasonlításban Hermann Zoltán MTA KTI Oktatás, foglalkoztatás, versenyképes gazdaság Magyarországon.
Bérváltozások 2008 május május Köllő János MTA KTI.
Az adó- és transzferrendszer változásainak elemzése mikroszimulációval Benczúr Péter – Kátay Gábor – Kiss Áron Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI „Bérek,
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
Az iskoláskor küszöbén
Felnőttoktatási tájékoztatója
Beiskolázás Pályaválasztási szülői értekezlet
Érettségi eredmények május-június. 13. A – Emelt szint.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
Fenntartók a 18 évre emelt tankötelezettségről Készítette: Bodacz-Nagy Boróka Budapest 2012.január 27.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
2011-es népszámlálási adatok Decsről : iskolázottság, gazdasági aktivitás, nemzetiség, vallás Készítette: Herke Boglárka.
Korreláció-számítás.
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2013/2014. TANÉVBEN A 2013/2014. tanévben lezajlott eljárás.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
FELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBAN A 2014/2015. TANÉVBEN A 2014/2015. tanévben lezajlott eljárás 1.
Középiskolai beiskolázás a 2014/2015-ös tanévre Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 5000 Szolnok, Kossuth Lajos út november 18.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Dávid János: A munkaerő szakmaszerkezetének keresleti előrejelzése, a munkaerő-kereslet és –kínálat egybevetése Hozzászóló: Varga Júlia Budapesti Corvinus.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Év végi statisztika 675 fő végzett Átlag:4,3 149 fő érettségizett+49 előre hozott Érettségi átlag:4,44 Emelt érettségi:4,7 Kitűnők száma: 72 Bukások száma:
F ELVÉTELI A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9. ÉVFOLYAMRA TÖRTÉNŐ BEISKOLÁZÁSRÓL 2016/2017. TANÉV.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Felvételi a középfokú iskolákba
2016. november 12..
Az érettségi védelmében
Átalakult a szakképzési rendszer
SZMK Értekezlet május 9..
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
A szakiskolai oktatás kiterjesztésének hatása
Kétszintű érettségi 2018 május
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
Továbbtanulás 2018/2019 HOGYAN TOVÁBB? Pályaorientációs
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Munkaerőhiány és foglalkozási mobilitás Magyarországon
Varga Júlia MTA KRTK KTI
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Amit egy nyolcadikosnak és szüleinek tudnia érdemes
Gimnáziumi statisztika
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

Adamecz Anna: Iskolalátogatási korhatár és az érettségi elérésének valószínűsége Hozzászóló: Varga Júlia MTA KRTK KTI

Kérdés: Hogyan hatott a tankötelezettségi korhatár 18 évre emelése az iskolázatlan szülők gyerekeinek iskolázottságára? ( sikeresen befejezett iskolai évek száma; továbbtanulás középfokon és legalább 1 év sikeres befejezése; középfokú végzettség szerzése; érettségi ) Nagyon fontos kérdés, policy következményekkel Identifikáció: - elmosódott szakadásos regresszió (fuzzy RD) Korhatáremelés: 1998/99-es tanévben iskolába lépőkre; 1991 május 31-ig született - beiskolázás 1997 (korhatár 16 év) 1991 júniusban született – beiskolázás 1998 (korhatár 18 év), évhalasztás, elmosódott esetek -

Identifikáció: A beiskolázási életkor nem ismert, ezért TS2SLS Kompetenciamérésből: beiskolázás születési hó szerinti valószínűsége 1. stage 2011 Népszámlálás 2. stage LATE : a hatást a küszöbérték közelében levőkre méri, akik résztvevővé válnak a küszöbérték átlépésével

Eredmények Specifikációtól függő bizonytalan hatás (1) Befejezett iskolai évek száma (2) Továbbtanulás középfokon és legalább 1 év sikeres befejezése; (3) Bármely középfokú végzettség szerzése; Potitív hatás minden specifikációban (4) érettségi A korhatáremelés az iskolázalan szülők gyerekeit a szakközépiskolából a gimnáziumi oktatásba tolta el ?

Mérési problémák Iskolázatlan szülők gyerekeinek meghatározása: a családokat és szülőket sikerült-e beazonosítani, csládfő életkora ? 20 éves korukban a szülőkkel élők szelektált minta-e? (Takács-Murinko Lívia: Első elköltözés a szülői házból Magyarországon PhD – Corvinus 2013) Vizsgált kérdés: azoknak az iskolázatlan szülők gyerekeinek iskolázottságára, akik 20 éves korban szülőkkel élnek hogyan hatott a korhatáremelés? Beiskolázási életkor becslése 10. évfolyamos kompetenciamérésből: mekkora hányada jutott el a 10. évfolyamig az iskolázatlan szülők gyerekeinek? Több leíró statisztikát: LATE – mekkora hányadát érintette az iskolázatlan szülők gyerekeinek (LATE≈ ATE ?) Hogyan változott a korai iskolaelhagyók aránya? Érettségi aránya?