Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Reklámeszközök, reklámhordozók
Marketing-kommunikáció
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Reklám.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
MARKETING.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A marketingkoncepció.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Reklámtervezés és reklámhatékonyság 12. szeminárium
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard

Reklám fogalma A reklám olyan nem személyes kommunikációs tevékenység, amelynek célja a kiválasztott célcsoport befolyásolása, meggyőzése. Reklám alapvető jellemzői: 1. személytelenség 2. tömegszerűség 3. azonosíthatóság 4. egyirányúság

A reklám funkciói 1.tájékoztatás (vevőnek meg kell ismernie a terméket, vagy annak valamilyen kibővített jellemzőjét) 2.befolyásolás (fogyasztóban pozitív képet kell kialakítani a termékről) 3.emlékeztetés (a reklám a rendszeres megjelenéssel a felejtés ellen küzd) 4.megerősítés (a vásárlást követő bizonytalanságok enyhítése)

Reklámtervezés lépései: 1)Kommunikáció céljának meghatározása 2)Célközönség és jellegzetességeik meghatározása 3) Megfogalmazni az üzenetet 4)Meg kell állapítania teljes promóciós költségvetést. (lehetőségek módszere, árbevétel százaléka, versenytárssal egyenlő, cél és feladat módszer ) 5) Ki kell választani a kommunikációs csatornát 6) Reklámeszközök bevetési idejét meg kell határozni, fel kell osztani a költségvetést a reklámeszközök között 7) Meg kell figyelni, hogy a piac mekkora része tájékozódott a termékről, hányan próbálták ki, hányan vannak vele megelégedve.

Leggyakrabban alkalmazott reklámeszközök Sajtóhirdetés Reklámnyomtatvány DM levél Közterületi reklám, plakát, óriásplakát Rádióreklám TV reklám POS reklámok

Reklámozás célja A reklámozás végső célja önmagában az eladás, de ezen túlmenően egyéb célok is megjelenhetnek. 1. forgalom növelése 2. piaci pozíció stabilizálása 3. új termék bevezetése 4. fogyasztók tájékoztatása 5. érdeklődés fenntartása

A reklámtervezés folyamata (5M) Mission: (küldetés) Money (pénz) Message (üzenet) Media (reklámeszközök) Measurement (mérés) + Briefing: Tartalmazza a fogyasztók motivációját

1. Mission/Küldetés A reklámterv alapjai: a célpiacra, a piaci pozícionálásra és a marketing mixre irányuló, már meghozott döntések. A kívánatos közönségválasz meghatározása, ami lehet: kognitív, befolyásolt vagy magatartási válasz (azaz: gondolat elültetése, attitűd módosítása, illetve magatartásra késztetés). El kell dönteni, hogy tájékoztató, meggyőző (összehasonlító) vagy emlékeztető (megerősítő) reklámot alkalmazunk-e.

2. Money/Költségvetés A főbb módszerek: - a lehetőségek (fix összegként) - az árbevétel százalékában - a versenytárséhoz igazodó - a "cél és feladat"

3. Message/Üzenet Az üzenet kialakításakor meg kell határozni, hogy „ki”, „mit” és „hogyan” mondja. A tartalomnak és a formának összhangban kell lennie egymással Az üzenet háromféle bázison alapulhat racionális alapon emocionális alapon morális alapon

4. Media/Reklámeszköz Döntés -a hatókörről (azon személyek, akikre az adott időszakban ráirányul a reklám) -a gyakoriságról (hányszor találkozik vele a reklámfogyasztó) -és a hatásról (az expozíció értéke az adott reklámeszközön belül)

5. Measurement/Értékelés A reklámhatás mindazon érdeklődések és benyomások összessége, amely a reklámozás következtében a közönségben a reklám tárgya iránt keletkezik. Célja, hogy lemérje a reklám eredményességét (előre kitűzött célok) és hatékonyságát (gazdasági hatás)

Köszönöm szépen a figyelmet!