Red Alert Összehangolt külső-belső kommunikáció krízishelyzetben Kreatív Pr Nap,
Auchan Magyarországon és a világban ITTHON 19 áruház, 14 benzinkút Közel munkatárs 1500 beszállító Napi több mint vásárló ÉS A VILÁGBAN 16 országban 302 ezer munkatárs 1657 hiper- és szupermarket 5 üzletág A NAGY SZÁMOK TÖRVÉNYE
Napi működés és felmerülő krízishelyzetek Természeti katasztrófa Termékkel kapcsolatos probléma Baleset az áruházban (munkatárs/vásárló/beszállító) Külső, vagy belső társadalmi válság Hatósági ellenőrzés Bűncselekmény MI OKOZHAT VÁLSÁGOT?
A főszereplők a kulisszák mögött KIKKEL ÉS MIRŐL? Információ: Áruházi, v. szolgáltatási igazgató, részlegvezető Információ: Szakmai vezető Döntéshozatal: Válságkommunikációs stáb Tájékoztatás - Belső kommunikációTájékoztatás - Külső kommunikáció
Tudnunk kell, kihez beszélünk - célcsoportok Károsultak, sérültek, valamint az áldozatok hozzátartozói Belső munkatársak Hatóságok, szakemberek Partnerek, beszállítók, társvállalatok Média, közvélemény tájékoztatása HOGYAN?
Tájékoztatás eszközei Belső kommunikáció: Egységes üzenet - leghatékonyabb eszközökkel Írásban o Intranet, o Plakát o Belső tv Személyesen, szóban: o Közvetlenül: értekezleten, megbeszéléseken o Közvetve: videoüzenet Külső kommunikáció: Írásban közlemény / szóban nyilatkozat / sajtótájékoztató Előtte holding statement Közösségi médián keresztül MIVEL?
Fóti eset Aug. 19. kedd, 18:00, másnap állami ünnep Helyzetfelmérés, hivatalos szervek tájékoztatása Azonnali belső tájékoztatás Hatóságokkal együttműködés (kiürítés) Termékek egy része selejt Utókommunikáció házon belül Reaktív külső kommunikáció esti rövidhírek, másnap híradó Értékelés ELŐVIGYÁZATOSSÁG A HÍRNÉV VÉDELMÉBEN
Köszönöm a figyelmet! Gál Judit kommunikációs igazgató Auchan Magyarország Kft