A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … 2000. DEC. 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
A szaktanácsadás támogató szerepe
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
DPR kommunikáció alapelvei
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Paradigmaváltás az oktatásban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
INTERAKTÍV TANÍTÁSI - TANULÁSI STRATÉGIÁK
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
E-learning alapú távoktatásos képzés
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A Digitális Középiskola, mint a hatékony blended oktatás alapja
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Barcsák Marianna KPSZTI
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Előadás másolata:

A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.

HAGYOMÁNYOSNYITOTT A TANTERV MEGHATÁROZÁSA OSZTÁLYTERMI OKTATÁS TANANYAG- FEJLESZTÉS A TANULÁSI FOLYAMAT TÁMOGATÁSA VIZSGÁZTATÁS, SZÁMONKÉRÉS A HAGYOMÁNYOS ÉS A TÁVOKTATÁS LEEGYSZERŰSÍTETT SEMATIKUS ÁBRÁJA

A TÁVTANULÁS TÁMOGATÁSÁNAK ESZKÖZEI - SZEMÉLYES KONZULTÁCIÓ - TELEFONOS KONZULTÁCIÓ - PANASZOK FOGADÁSA, KEZELÉSE - FOLYAMATOS VISSZACSATOLÁS HÁZI- FELADATOK ÉS TESZTLAPOK SEGÍTSÉGÉVEL - LABORATÓRIUMI GYAKORLAT - AUDIÓ- ÉS VIDEÓKAZETTÁK - NYILVÁNOS MŰSORSZÓRÁS - SZÁMÍTÓGÉPES ÉS VIDEÓ KONFERENCIA - INTERNETES SZOLGÁLTATÁS

A TÁVOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK FEJLESZTÉSI IGÉNYE ESZKÖZ TÍPUS (EGY TANÍTÁSI ÓRA) A RÁFORDÍTOTT TUDOMÁNYOS IDÓ (ÓRA) ELŐADÁS KISCSOPORTOS OKTATÁS TELEFONOS KONZULTÁCIÓ VIDEÓ FELVÉTELRE ALKALMAS ELŐADÁS AUDIÓVIZUÁLIS ANYAG TANKÖNYV NYILVÁNOS TELEVÍZIÓS ADÁS SZÁMÍTÓGÉPPEL TÁMOGATOTT OKTATÁSI ANYAG, ELEKTRONIKUS OKTATÁSI ANYAG INTERAKTÍV VIDEÓ * * ** 100 VAGY TÖBB** 200 VAGY TÖBB* 300 VAGY TÖBB** * KIEGÉSZÍTŐ MUNKAERŐ SZÜKSÉGLET ** JELENTŐS KIEGÉSZÍTÉS

A TANULÓK SZÁMA TELJES KÖLTSÉG F2F2 F1F1 HAGYOMÁNYOS OKTATÁS TÁVOKTATÁS KÖLTSÉGEK ALAKULÁSA

ÚJ MANAGEMENT FELADATOK 1. A TÁVOKTATÁS LOGISZTIKÁJÁNAK A KIALAKÍTÁSA 2. IPARSZERŰ TERVEZÉS, GYÁRTÁS, SZOLGÁLTATÁS 3. AZ OPTIMÁLIS SOROZATNAGYSÁG TERVEZÉSE 4. SZABVÁNYOSÍTÁS 5. MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS 6. ÚJ KÖVETELMÉNYEK: TANÁROK ÉS HALLGATÓK FELKÉSZÍTÉSE AZ ÚJ MÓDSZERRE A MÓDSZER MARKETINGJE

TÁVOKTATÁSRA ALKALMAS TANANYAG A TANTÁRGYAKAT VEZETŐTANÁROK GONDOZZÁK OKTATÓCSOMAG - HALLGATÓI - TANÁRI

HALLGATÓI OKTATÓCSOMAG FÉLÉVENTE, BEIRATKOZÁSKOR - TARTALOMJEGYZÉK SZERINTI TANANYAG - OKTATÁSI SEGÉDLETEK - TANULÁSI ÚTMUTATÓ - ÁLTALÁNOS ÉS TANTÁRGYI TÁJÉKOZTATÓK

TANÁRI OKTATÓCSOMAG FÉLÉVENTE, TANÁRI FELKÉSZÍTÉS SORÁN - TANKÖNYV VAGY JEGYZET - TANTÁRGYI TANÁRI ÚTMUTATÓ - PREZENTÁCIÓS KÉSZLET + FÓLIAMÁSOLATOK + ELŐADÁSVÁZLAT - VIDEOKAZETTA - ZH.-VIZSGA ÉS/VAGY SZIGORLATI MINTA FELADATSOROK - SZOFTVER + INTERNET - HALLGATÓI OKTATÓCSOMAG EGYES ELEMEI

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS CÉL: EGYSÉGESEN MAGAS SZÍNVONAL BIZTOSÍTÁSA - ISO 9001 EGYES ELEMEI - BELSŐ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI STANDARDOK TANTÁRGYI KÓDRENDSZER TANANYAGTÁR ETALON TANTÁRGYAK ÉRTÉKELÉSE FÉLÉVENTE OKTATÓK MINŐSÍTÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE (ALKALMAZÁS ELŐTT + FÉLÉVENTE) GAZDÁLKODÓ SZERVEZETEK VÉLEMÉNYÉNEK SZONDÁZÁSA ÉS ELEMZÉSE RENDSZERBE ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS

AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ PILLANATBAN LEGYEN HOZZÁFÉRHETŐ INTERAKTIVITÁS - A FELHASZNÁLÓ NE CSAK OLVASSON KONZULTÁCIÓS HELY A WEB-EN - SZINKRON, ASZINKRON - AMIT A FELHASZNÁLÓ FELKERESHET - TANULÁS KÖZBEN KAPCSOLAT AZ OKTATÓVAL ÉS A HALLGATÓKKAL

A MINŐSÉGET BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK - INTÉZMÉNYI HÁTTÉR - KURZUSFEJLESZTÉS - TANÍTÁS/TANULÁS - A KURZUS FELÉPÍTÉSE - A HALLGATÓK TÁMOGATÁSA - AZ OKTATÓK TÁMOGATÁSA - ÉRTÉKELÉS ÉS MÉRÉS

AZ INTÉZMÉNYI HÁTTÉR MINŐSÉGI TÉNYEZŐI DOKUMENTÁLT TECHNOLÓGIAI TERV - ELEKTRONIKAI BIZTONSÁG, VÉDELEM, AZ INFORMÁCIÓK ÉRVÉNYESSÉGE A TECHNOLÓGIÁT SZOLGÁLTATÓ RENDSZER MEGBÍZHATÓSÁGA RENDSZERGAZDA SZOLGÁLTATÁS

A TANANYAGFEJLESZTÉS MINŐSÉGI TÉNYEZŐI EGYSÉGES IRÁNYELVEK HASZNÁLATA A HALLGATÓK RÉSZT VESZNEK A TANANYAG VÉLEMÉNYEZÉSÉBEN AZ OKTATÓANYAGOK RENDSZERES FELÜLVIZSGÁLATA

A TANÍTÁS/TANULÁS MINŐSÉGI TÉNYEZŐI A HALLGATÓK EGYMÁSSAL ÉS AZ OKTATÓKKAL VALÓ INTERAKCIÓJA A HALLGATÓK ÉRTÉKELÉSÉRE A VISSZA- CSATOLÁS INTERAKTÍV JELLEGŰ ÉS JÓL IDŐZÍTETT A KUTATÁS EREDMÉNYEINEK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁS TECHNOLÓGIÁBAN

A KURZUS FELÉPÍTÉSÉNEK MINŐSÉGI TÉNYEZŐI TANÁCSADÁS A TÁVTANULÁSHOZ AZ ELÉRENDŐ EREDMÉNY MEGISMERTETÉSE VIRTUÁLIS KÖNYVTÁRHOZ VALÓ HOZZÁFÉRÉS AZ ÉRTÉKELÉSEK ÜTEMEZÉSE A HALLGATÓ HOZZÁFÉRÉSÉNEK ELLENŐRZÉSE (RENDELKEZIK-E A MINIMÁLIS TECHNOLÓGIÁVAL)

A HALLGATÓK TÁMOGATÁSÁNAK MINŐSÉGI TÉNYEZŐI INFORMÁCIÓSZOLGÁLTATÁS (FELVÉTELI, TANDÍJ, SEGÉDESZKÖZÖK) FOLYAMATOS TECHNIKAI SEGÍTSÉG HALLGATÓI PANASZOK KEZELÉSE GYAKORLATI KÉPZÉS A TECHNOLÓGIA MEGISMERTETÉSÉRE

AZ OKTATÓK ÉRTÉKELÉSE AZ ÁTTÉRÉS SORÁN TÁJÉKOZTATÁS A HALLGATÓKRÓL FOLYAMATOS ÉRTÉKELÉS (TANÍTÁSI, TANULÁSI FOLYAMAT, KÖLTSÉG- ADATOK, TANULÁSI FOLYAMAT HASZNOSSÁGA AZ OKTATÓI TÁMOGATÁS MINŐSÉGI KÖVETELMÉNYEI TECHNIKAI SEGÍTSÉG A TANANYAGFEJLESZTÉSHEZ