Így tanítom… 2016. tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Komplex Instrukciós Program
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Természettudományi témahét
Üdvözlök mindenkit!.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Könyvtárhasználati verseny
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Testre szabott Microsoft szoftver-licenc meghatározása online szakértői rendszerrel Készítette: Kurucz Eszter
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
„A XXI. századi köznevelés”
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Határtalanul Együtt egymásért a zene és a tánc világában HA /14 Premier Művészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Skype motívációs szerepe
A beiskolázás előkészítése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A PORTFÓLIÓ Összeállította: Marton Eszter Forrás: Falus Iván – Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet,
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
LEGO Dacta program.
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
A társadalmi gondoskodásra nevelés Résztvevő országok: Egyesült Államok Kanada Ausztrália Costa Rica Brazília Nagy Britannia Franciaország Magyarország.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
2015. október a osztály. TÉMANAP A TREFORTBAN Iskolánk 7. és 8. osztályos tanulói már harmadik éve vesznek részt az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
FÖLDRAJZ 3.
FÖLDRAJZ 2.
FÖLDRAJZ 1.
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
3. osztályban.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Így tanítom… tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola

Tematikus szófelhő

Rezumé A projekt során a tanulók megismerik Ampere, Volta és Ohm életrajzát, munkásságát. Ismereteket szereznek szülőhelyük földrajzi adottságairól, múltbéli és mostani helyzetéről. Ugyan akkor az általuk gyűjtött, feldolgozott információk segítségével megismerik a fizikusok korában, országukban zajló történelmi eseményeket.

A konkrét feladat az említett fizikusok Fakebook (Facebook)-profiljának létrehozása. A projekt egy olyan tanulási forgatókönyvet nyújt, amely segít a mai és jövőbeni oktatási környezetben szükséges készségek felfedezésében és továbbfejlesztésében.

Célcsoport A projekttervet 14 éves (8. osztály) korosztálynak terveztem. De tulajdonképpen az óravázlatban megtalálható ötletek akár középiskolai évfolyamokon is alkalmazhatóak. Segítenek megvilágítani a hírességek (nem csak a fizikusok) emberi mivoltát, adott történelmi, társadalmi viszonyokat.

Életrajzi adatok, munkásság bemutatása  André- Marie Ampere ( ) André- Marie Ampere  Alessandro Volta ( ) Alessandro Volta  Georg Simon Ohm ( ) Georg Simon Ohm  Google Térképek: Lyon, Como, Erlangen városok bejelölése a térképen Google Térképek  Pillanatok Franciaország, Olaszország és Németország történelméből

Szülővárosok: Como, Lyon, Erlangen

Légy kreatív! A létrehozandó oldal színessége, interaktivitása növelése érdekében a tanulók különböző feladványokat készítenek az összegyűjtött tudásanyag felhasználásával, a LearningApps alkalmazás segítségével: szórejtvények, számrejtvények, rövid quiz feladatok, puzzle.

LearningApps

Vállalj még egy feladatot! Szorgalmi feladatok:  egy prezentációt a fizikusok munkásságáról az elektromos áramkörökkel kapcsolatban.  egy prezentációt az elektromos áramkörökről, gyakorlati felhasználásáról.  egy prezentációt azokról az iskolákról, amelyekben a három fizikus tanult.

Mutasd be! A csoport tagjai meghívhatják más osztályok tanulóit, tanárokat is a bemutatóra.  létrehozott oldalak bemutatása,  házi feladatként elkészített prezentációk bemutatása bemutatják Ezután szakértőkként  válaszolnak kérdéseikre,  kikérik és meghallgatják a véleményüket. Ha vannak újabb tanácsok, javaslatok akkor ennek megfelelően javíthatnak, kiegészíthetik munkájukat.

Összegző értékelés  Tanár által megfogalmazott kérdések  Gyerekek által, a munka során rögzített kérdések Redmenta teszt Azonnali értékelés

Reflektálj!  Meghívás a Linoit.com felületre. Linoit.com  Saját vélemények, reflexiók a tevékenységekkel kapcsolatban.

Köszönöm szépen a figyelmet!