Így tanítom… tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola
Tematikus szófelhő
Rezumé A projekt során a tanulók megismerik Ampere, Volta és Ohm életrajzát, munkásságát. Ismereteket szereznek szülőhelyük földrajzi adottságairól, múltbéli és mostani helyzetéről. Ugyan akkor az általuk gyűjtött, feldolgozott információk segítségével megismerik a fizikusok korában, országukban zajló történelmi eseményeket.
A konkrét feladat az említett fizikusok Fakebook (Facebook)-profiljának létrehozása. A projekt egy olyan tanulási forgatókönyvet nyújt, amely segít a mai és jövőbeni oktatási környezetben szükséges készségek felfedezésében és továbbfejlesztésében.
Célcsoport A projekttervet 14 éves (8. osztály) korosztálynak terveztem. De tulajdonképpen az óravázlatban megtalálható ötletek akár középiskolai évfolyamokon is alkalmazhatóak. Segítenek megvilágítani a hírességek (nem csak a fizikusok) emberi mivoltát, adott történelmi, társadalmi viszonyokat.
Életrajzi adatok, munkásság bemutatása André- Marie Ampere ( ) André- Marie Ampere Alessandro Volta ( ) Alessandro Volta Georg Simon Ohm ( ) Georg Simon Ohm Google Térképek: Lyon, Como, Erlangen városok bejelölése a térképen Google Térképek Pillanatok Franciaország, Olaszország és Németország történelméből
Szülővárosok: Como, Lyon, Erlangen
Légy kreatív! A létrehozandó oldal színessége, interaktivitása növelése érdekében a tanulók különböző feladványokat készítenek az összegyűjtött tudásanyag felhasználásával, a LearningApps alkalmazás segítségével: szórejtvények, számrejtvények, rövid quiz feladatok, puzzle.
LearningApps
Vállalj még egy feladatot! Szorgalmi feladatok: egy prezentációt a fizikusok munkásságáról az elektromos áramkörökkel kapcsolatban. egy prezentációt az elektromos áramkörökről, gyakorlati felhasználásáról. egy prezentációt azokról az iskolákról, amelyekben a három fizikus tanult.
Mutasd be! A csoport tagjai meghívhatják más osztályok tanulóit, tanárokat is a bemutatóra. létrehozott oldalak bemutatása, házi feladatként elkészített prezentációk bemutatása bemutatják Ezután szakértőkként válaszolnak kérdéseikre, kikérik és meghallgatják a véleményüket. Ha vannak újabb tanácsok, javaslatok akkor ennek megfelelően javíthatnak, kiegészíthetik munkájukat.
Összegző értékelés Tanár által megfogalmazott kérdések Gyerekek által, a munka során rögzített kérdések Redmenta teszt Azonnali értékelés
Reflektálj! Meghívás a Linoit.com felületre. Linoit.com Saját vélemények, reflexiók a tevékenységekkel kapcsolatban.
Köszönöm szépen a figyelmet!