A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Regionális fejlesztési stratégiák és a jármű- és autóipar A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Rendszerváltás Fogyasztói társadalom megjelenése az ex-szocialista országokban Életminőség javulás a kilencvenes évek közepétől Uniós csatlakozási tárgyalások Uniós szabályozás Drang nach Osten előzményei
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Célkitűzések a következő beszámolási időszakra
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor)
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Járműgyártás volumenének alakulása 2000 és 2010-között (db)
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Téma (pl. SZE 1.1 beszámoló) Járműgyártás volumenének alakulása 2000 és 2010-között (db)
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) motor- gyár személy- gépkocsi 3,5 tonna alatti haszongép- járművek 3,5 tonna feletti haszongép- járművekbusz Ausztria223 Csehország3523 Lengyelország54236 Magyarország233 Németország Szlovákia13 Szlovénia1 OEM járműgyárak Közép-Kelet Európában 2010-ben (db) Forrás: OICA, ACEA alapján saját szerkesztés.
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Járműipar területi dimenziói szekció OEM jelenlét OES jelenlét NUTS 2-es régiók számaOEM jelenléteOES jelenléte Ausztria936 Csehország853 Lengyelország1688 Magyarország743 Szlovákia431 Szlovénia211
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Regionális Operatív Program Innovációs Stratégia Gazdaságfejlesztési Stratégia Regionális Fejlesztési Koncepció és Stratégia Versenyképességi Stratégia Országkiadványok Felhasznált dokumentumok
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Csehország kiépült ipari infrastruktúra több mint száz éves tapasztalat, munkakultúra és ipari hagyományok technológiai és K+F centrumok országos hálózata magasan képzett munkaerő, egyetemi központok a járműipar szolgálatában
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Magyarország Balkán és Közel-Kelet közelsége nemzetközi közlekedési csomópont logisztikai központok jelenléte járműipari tradíciók legjobb költség-hatékonysággal bíró munkaerő jelenléte állami támogatások képzett munkaerő
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Ausztria kapcsolat kelet és nyugat között, Közép-Európa tengelye motivált és szakképzett munkaerő járműipari hagyományok magas termelékenység jó infrastrukturális háttér klaszterek és kompetencia központok K+F lehetőségek, egyetemi háttér
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Lengyelország nyugat-európai és kelet-európai piacok elérhetősége alacsony munkaerő-költség erős műszaki hátterű oktatási rendszer támogatások
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Szlovákia alacsony adók szakképzett munkaerő infrastruktúra fejlettsége központi földrajzi elhelyezkedés magas termelékenység olcsó munkaerő
Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Szlovénia életminőség kvalifikált munkaerő jól működő műszaki oktatási rendszer kereskedelmi központi szerep a Balkán felé megfelelő infrastruktúra
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!