Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti személyszállításban XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia A közlekedési szolgáltatások feltételrendszerei Magyarországon Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Szeged, november
I.Bevezető gondolatok II.Nemzetközi (európai) gyakorlatok III.Hazai kihívások IV.További szempontok, következtetések
I. Bevezető gondolatok
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló évi XLI. Törvény A hatályban lévő közúti közszolgáltatási szerződések december 31-én lejárnak 1370/2007 EK rendelet a vasúti és a közúti személyszállítási közszolgáltatásokról
Forrás:KTI
I. Nemzetközi (európai) gyakorlatok
Európai országok szabályozási modelljei a közúti közszolgál- tatásban (2014). Forrás: IFUA, Horváth & Partners
Az ellátásért felelősök szerepe az európai szabályozási modellekben (2014). Forrás: IFUA, Horváth & Partners
Eszköz és infrastruktúra üzemeltetési modellek. Forrás: IFUA, Horváth & Partners
Kockázatfajták és alkalmazott szerződések. Forrás: IFUA, Horváth & Partners
Németország: teljes liberalizáció a távolsági piacon 2013-tól
Németország: belső szolgáltatói modell a regionális piacon. Forrás: Saját szerkesztés a KVV évi beszámolója és egyéb szerződései alapján
Románia: szabályozott verseny alacsony belépési feltételekkel a regionális és a távolsági piacon
III. Hazai kihívások
Intézményrendszer Forrás: Saját szerkesztés a hatályos jogszabályok és közszolgáltatási szerződések alapján
Pályáztatás A 1370/2007/ EK rendelet hatályba lépése óta Európában megvalósuló egyik legjelentősebb volumenű – Magyarország teljes területére kiterjedő – eljárás, amely a jelenlegi hazai intézményrendszerben a személyszállításról szóló évi XLI. Törvény 23 § alapján a szolgáltatási koncesszióra vonatkozó szabályok szerint, közbeszerzési eljárás keretében a megfelelő eljárástípussal összhangban a 2004/17/EK, illetve a 2004/18/EK irányelvekben foglaltakkal. folytatható le
Jármű és infrastruktúra
Közlekedési központok jármű korfája (2015. január 1.) Életkor Darabszám
Közlekedési központok jármű állománya környezetvédelmi besorolás szerint (2015. január 1.). Besorolás Darabszám
Tarifapolitika Forrás: Facebook
IV. TOVÁBBI SZEMPONTOK, KÖVETKEZTETÉSEK
Egy utazás során megtett átlagos távolság (2012). Forrás: KSH
Egyes szolgáltatási jellemzők fontossága és az azokkal való elégedettség. Forrás: Saját szerkesztés
Elsődleges és másodlagos közlekedési eszköz választás a vasúti (V) és az autóbuszos (B) utasok körében. Forrás: Saját szerkesztés
Személygépkocsi és jogosítvány megléte a megkérdezettek körében. Forrás: Saját szerkesztés
KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!