Az angol nyelvű Agrármérnöki MSc szak nemzetközi versenyképességének fejlesztése (TÁMOP-4.1.2./1-11/1-2011-0009 ) 2014. március 10. Prof. Dr. Komlósi István.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rendőri képzési modellek Németországban Prof. Dr. Fórizs Sándor egyetemi tanár ny. r. ddtáb.
Advertisements

Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Dr. Dávid Lóránt Dénes, dékán.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Környezeti nevelés Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Ökoturisztikai és oktatási osztály 2009.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Gazdasági Informatika Készítő: Sápi András.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
„A tudás kutató egyetemet, az egyetem jövőt épít.”
Prof. Dr. Rosivall László
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A kancellári rendszer hatása a klinikai működésre
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Aktualitások, a as hallgatói pályázatok (rész)eredményei
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A Szent István Egyetemről
TÁJÉPÍTÉSZETI és TELEPÜLÉSTERVEZÉSI KAR
Az időskori tanulás trendjei Magyarországon
Termelői csoportok jövője, az Európai Uniós csatlakozás után kialakult helyzet szeptember 2. PÁLYÁZATI IRODA Alapítva: július Készítette:
Magyar Tudományos Akadémia Talajtani és Agrokémiai Kutatóintézet
Együttműködő egyetemek:
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A város története I.e : kőkori ember, Szeleta Kultúra
A három központ 1945–1954 Kégli Ferenc 2016.
Kispálné Horváth Mária
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Dr. Varga Csaba, SZTE TTIK,
Műszaki Anyagtudományi Kar, Energia- és Minőségügyi Intézet
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Bodnár István egyetemi adjunktus
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Nemoda Dóra Tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Folyamatosan emelkedik a lakosság
A „Multidiszciplináris Kutatóközpont” bemutatása
VIK - Mérnökinformatikus szak
Környezettan alapszak (BSc)
Atomenergiáról – mindenkinek
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
2. Nemzeti Aszálykonzultáció Budapest, október 16.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
A szerbiai gazdasági felsőoktatás kihívásai
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Iglódi István rendezése
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Rappai Gábor, szeptember 25.
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A Soproni Egyetem együttműködései Kazah egyetemekkel
Előadás másolata:

Az angol nyelvű Agrármérnöki MSc szak nemzetközi versenyképességének fejlesztése (TÁMOP /1-11/ ) március 10. Prof. Dr. Komlósi István dékán Idegen nyelvű képzések a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán

Az előadás vázlata Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar bemutatása Kutatási programok a Karon Idegen nyelvű képzéseink

Debreceni Egyetem

Református Kollégium Tisza István Egyetem

1950 – január 1. debreceni felsőoktatás  Agrártudományi Egyetem  Orvostudományi Egyetem  Kossuth Lajos Tudományegyetem  Ybl Miklós Műszaki Főiskola  Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola

15 kar és több mint oktató, kutató, dolgozó, hallgató

Néhány számadat a Debreceni Egyetemről  Hallgatói létszám:  25 doktori iskola  13 oktató, kutató tagja a Magyar Tudományos Akadémiának  192 egyetemi tanár  Teljes munkaidős oktatók:  Teljes munkaidős kutatók: 196  Teljes munkaidős dolgozók: A Debreceni Egyetem elnyerte a Felsőoktatási Minőség Díj arany fokozatát.

A Debreceni Egyetem karai -Állam- és Jogtudományi Kar -Általános Orvostudományi Kar -Bölcsészettudományi Kar -Egészségügyi Kar -Fogorvostudományi Kar -Gazdaságtudományi és Vidékfejlesztési Kar -Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar -Gyógyszerésztudományi Kar -Informatikai Kar -Közgazdaságtudományi Kar -Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar -Műszaki Kar -Népegészségügyi Kar -Természettudományi és Technológiai Kar -Zeneművészeti Kar Dr. Juhász Csaba szakmai vezető

Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar

A Kar története  1868 Debreceni Országos Felsőbb Gazdasági Tanintézet  Gazdasági Tanintézet  Magyar Királyi Gazdasági Akadémia  Magyar Agrártudományi Egyetem Mezőgazdasági Kar Debreceni Osztálya  Debreceni Mezőgazdasági Akadémia  Agrártudományi Főiskola  Debreceni Agrártudományi Egyetem  Debreceni Egyetem, Mezőgazdaságtudományi Kar (az Agrártudományi Centrum részeként)  2014 – Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar

Néhány adat a Karról Hallgatói létszám: doktori iskola 8 fő MTA doktora 16 fő egyetemi tanár Teljes munkaidős oktatók: 74 Teljes munkaidős kutatók: 7 Teljes munkaidős dolgozók: 28 A Kar a magyar felsőoktatásban egyedülállóan rendelkezik az ISO 9001 és az ISO tanusítványokkal.

A Kar szervezeti egységei Agrokémiai és Talajtani Intézet Állattudományi, Biotechnológiai és Természetvédelmi Intézet - Állatgenetikai Laboratórium - Állattenyésztési Tanszék - Takarmány- és Élelmiszer biotechnológiai Tanszék - Természetvédelmi Állattani és Vadgazdálkodási Tanszék Élelmiszertudományi Intézet Kertészettudományi Intézet Növénytudományi Intézet - Mezőgazdasági Növénytani, Növényélettani és Biotechnológiai Tanszék - Növénytermesztéstani és Tájökológiai Tanszék - Genetikai Csoport Növényvédelmi Intézet Víz- és Környezetgazdálkodási Intézet Agrár Műszerközpont (Élelmiszertechnológiai Intézet, Agrár Lovasiskola)

A Kar kihelyezett tanszékei  Alkalmazott Termesztéstechnológia és Nemesítés Tanszék (Gabonakutató Kht. Szeged)  Erdészeti Kihelyezett Tanszék (Erdészeti Kutató Intézet, Püspökladány)  Környezeti Rendszerek Tanszék (TAKI Budapest)  Nagykunsági Tájtermesztési Tanszék (Karcag Kutató Intézet)  Növényvédelmi Tanszék (MTA Agrártudományi Kutatóközpont Növényvédelmi Intézete, Budapest)  Nyírségi Tájtermesztési Tanszék (Nyíregyháza Kutatóközpont)  Erdészeti és Vadgazdálkodási Tanszék (Nyírerdő ZRt.)  Hortobágyi Természetvédelmi és Vadgazdálkodási Tanszék (Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatósága)  Növénytermesztési és nemesítési Tanszék (MTA Agrártudományi Kutatóközpont Mezőgazdasági Intézet, Martonvásár)  Aggteleki Természetvédelmi és Erdészeti Tanszék (Aggteleki Nemzeti Park)  Lótenyésztési Gyakorlati Tanszék (Hortobágyi Természetvédelmi Génmegőrző Kht.)  Szaktanácsadási és Vidékfejlesztési Tanszék (Nemzeti Agrárszaktanácsadási, Képzési és Vidékfejlesztési Intézet)  Természet-és Fajvédelmi Tanszék (Nagyerdei Kultúrpark Kiemelten Közhasznú Nonprofit Kft.)  Megújuló Energia Forrás Tanszék (Bükk-Térségi LEADER Egyesület)  Biológiai Alapok Tanszéke (Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal)

A Kar tiszteletbeli docensei és címzetes egyetemi tanárai Tiszteletbeli docensi címmel rendelkezik: 123 fő Címzetes egyetemi tanári címmel rendelkezik: közel 50 fő

Jelenlegi kutatási programjaink a Karon I. Horizon 2020 Multifunctional fishponds Improvement of the environmental and economic sustainability of intensive fish production systems by the utilization of their by-products with aquaponics and integrated multi-trophic aquaculture (IMTA) Mitigation of waste from agricultural activity by multistage energetic utilization Sustainable control of plant dieback Native and invasive pests with IPM in agri- and horticulture EU-China cooperation on invasive pests with IPM in agri-and horticulture

Toxicity and risk assessment of combined arsenic in the food chain International integrated mycotoxin analytical service and research base Biological contamination of crops and the food chain Preparation of fruit- and vegetable concentrates for functional food ingredients via novel food-processing technology Optimizing water management in agricultural watersheds with special interest for irrigation Jelenlegi kutatási programjaink a Karon II.

The role of accumulation of hydrogenated SiO2 in crop resistance to aridity and biotic stress An economical and environmental friendly solution to aridity and biotic stress in crops: accumulation of hydrogenated SiO2 Collaboration for an effective and sustainable chestnut protection in the central-European region (CASTA-NET) Study of interactions between soil fertility maintaining and nutrient management in sustainable, adaptive crop production External nutrient inputs Jelenlegi kutatási programjaink a Karon III.

Képzési programok a Karon I. Alapképzés -Állattenyésztő mérnöki -Élelmiszermérnöki -Kertészmérnöki -Környezetgazdálkodási agrármérnöki -Mezőgazdasági mérnöki -Növénytermesztő mérnöki -Természetvédelmi mérnöki -Vadgazda mérnöki

Képzési programok a Karon II. Mesterszakok -Agrármérnöki -Állattenyésztő mérnöki -Élelmiszerbiztonsági és –minőségi mérnöki -Kertészmérnöki -Környezetgazdálkodási agrármérnöki -Növénytermesztő mérnöki -Növényorvosi -Természetvédelmi mérnöki

Idegen nyelvű képzéseink a Karon Alapképzések -Állattenyésztő mérnöki -Élelmiszermérnöki -Környezetgazdálkodási agrármérnöki -Mezőgazdasági mérnöki Mesterképzések -Agrármérnöki -Állattenyésztő mrénöki -Élelmiszermérnöki -Környezetgazdálkodási agrármérnöki -Növényorvosi Szakirányú továbbképzések - Környezettechnológiai - Hulladékgazdálkodási - Növényvédelmi

A Kar angol nyelvű képzései 2014 LEVEL DURATION OF STUDIES TUITION FEE/YEAR Entrance Exam/Requirements BSc Agricultural Engineering (Mezőgazdasági mérnök) 7 semesters 5500 USD General Certificate of Education, good command of English MSc Agricultural Engineering (Agrármérnök) 4 semesters 6500 USD BSc degree or higher in Agricultural Science / biology-related field Other approved professional qualification Environmental Management (Környezetgazdálkodás) BSc degree or higher in Environmental Science or related sciences. Other approved professional qualification. Animal Science (Állattenyésztő Mérnök) BSc degree or higher in Biological or Animal Science / biology-related field Other approved professional qualification Food Safety and Quality (Élelmiszerbiztonsági és – minőségi mérnöki) BSc degree or higher in Food Engineering, Chemical Engineering, Biological Science, Agronomy / chemistry- or biology-related field Other approved professional qualification

Köszönöm a figyelmet!