Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Információcsere a vasúti járművek karbantartása során
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
„30 ÉV GYŐRBEN” JUBILEUMI TUDOMÁNYOS KONFERENCIA A személyszállítási közszolgáltatások minőségkövetelményei Dr. Rixer Attila Széchenyi István Egyetem Műszaki.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.
2009 Tehergépjárműves balesetek- Egy tanulmány tanulságai Pausz Ferenc Pausz Ferenc 2009.Október 20. Tököl 2009.Október 20. Tököl „Erős Pillérek-Javuló.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Minőségmenedzsment.
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Könyvtári teljesítménymérés
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Munkahelyi egészség és biztonság
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Élelmiszerbiztonság a kereskedelemben.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP Fogyasztóvédelmi ismeretek az utazások területén Dr. Eitmann Norbert Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület október 6-8.
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Kerékpárutak építésének engedélyezése
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
Minőségbiztosítási ismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
IT szolgáltatás-irányítási rendszer tanúsítása ISO/IEC szerint
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Csapkó István osztályvezető-helyettes
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A csomagolással összefüggő hazai és nemzetközi szabályozások
Az SZMBK Intézményi Modell
Kocsis Ernő Ügyvezető igazgató Roto Elzett Certa Kft.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat Közlekedéstudományi Konferencia, Győr, március 29.

Kihívás: fogyasztói elégedettség Forrás: IPSOS Consumer Satisfaction Surveys, 2006 és 2008

Válaszok EU-közlekedéspolitika –Fehér Könyv 2001–2010; 2011–2020 –Zöld Könyv, 2007 –A sustainable future for transport, 2009 Utasjogok lehatárolása –vasút (2007), tengeri és belvízi hajózás (2010), autóbusz (2011) Szabványok –ISO …; UIC-kódex; EN és 15140

Utasjogok – vasút (EU) A vasúttársaságok… –megállapítják a szolgáltatási minőségi előírásait, –minőségbiztosítási rendszert hoznak létre, –ellenőrzik (és évente jelentik) a teljesítményüket. Minimális szolgáltatásminőségi előírások: Információk és menetjegyek Pontosság és zavarkezelés Járattörlés Tisztaság Utasok elégedettségének vizsgálata Panaszkezelés, kártérítés Segítségnyújtás (fogyatékkal élők, mozgáskorlátozottak) Forrás: gullner.hu, mavfigyelo.blog.hu

Utasjogok – autóbusz (EU) Hangsúly: Balesetek kezelése és ellentételezése Mozgáskorlátozottak és fogyatékosok jogai Járattörlés és késés Tájékoztatás és panaszkezelés Forrás: szeged.hu, obudaieletkepek.blog.hu

Válaszok (Magyarország) Közlekedéspolitika, közlekedési stratégia –Magyar Közlekedéspolitika (2003–2015), EKFS (2007–2020), NKS (2013?) Jogszabály-módosítás és –alkotás –Vasúti tv. (2005. évi CLXXXIII. tv.); Rendelet a vasúti szem.száll. részletes feltételeiről (271/2009 (XII. 1.) Korm.rend.); Ab. tv. (2004. évi XXXIII. tv.); Szem.száll. tv. (2012?) Közszolgáltatási szerződések –Személyszállítási üzletszabályzat –Jelentési-beszámolási kötelezettség –Szintmérés –Ellenőrzések

Szabványok ISO… –Minőségirányítási rendszerek megfelelősége – 9001 –Termék, szolgáltatás megfelelősége – 45000/17000 UIC-kódex és –döntvények –MÁV Zrt. Szabványügyi Központ (MSZ) EN 13816: A szolgáltatások minőségének meghatározása, célok kitűzése és mérés (MSZ) EN 15140: Alapkövetelmények és ajánlások a szolgáltatás minőségének mérési rendszereire

EN 13816: minőséghurok Elvárt szolgáltatásminőség Észlelt szolgáltatásminőség Szolgáltatást használók (ügyfelek, nyilvánosság) Elégedettség mérése Tervezett szolgáltatásminőség Nyújtott (előállított) szolgáltatásminőség Szolgáltatók és partnerei (üzemeltetők, hatóságok) Teljesítés mérése Az utas nézőpontjaA szolgáltató nézőpontja

EN Minőségi követelmények: –rendelkezésre állás, –hozzáférhetőség, –tájékoztatás, –idő, –gondoskodás az utasról, –kényelem, –biztonság, –Környezeti hatások. Minőség meghatározása Szolgáltatásminőség mérése Ajánlások (kötelezettségvállalás, felelősségi körök, egyéb eszközök) 1. szint (összesen 3)

Példa: gondoskodás az utasról 1. szint2. szint3. szint Gondoskodás az utasról 1. Kötelezettségvállalás1.1 az utas tájékoztatása 1.2 újítás és kezdeményezés 2. Kapcsolattartás2.1 kérdőívek 2.2 panaszok 2.3 jóvátétel 3. Személyzet3.1 rendelkezésre állás 3.2 magatartás 3.3 készségek 3.4 megjelenés 4. Segítség4.1 üzemzavar esetén 4.2 ha segítség kell az utasnak 5. Díjtételek5.1 rugalmasság 5.2 engedmények 5.3 vonaljegyek 5.4 fizetési módok 5.5 következetes díjszámítások

Minőségi követelmények Egységesen –Minden ágazatra és szolgáltatóra –Mérhető és összehasonlítható Ágazati szinten –Ágazatspecifikus jellemzők –Minden szolgáltatóra Szolgáltatónként –Egyedi (többletszolgáltatások, emelt minőség) –Nincs közszolgáltatási ellentételezés Utaselégedettségi felmérések Álutas-megfigyelések A teljesítés közvetlen, számszerűsíthető jellemzői

Szolgáltatási szintmérés

Köszönöm a figyelmet!