Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia 2016. augusztus 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
szerepe a köznevelésben
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
MEGÚJULÓ PEDAGÓGIAI- SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS A REFORMÁTUS KÖZNEVELÉSBEN TÁMOP A Magyarországi Református Egyház köznevelési feladatainak.
Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.
Tóth Ferenc főosztályvezető
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Kállay Attiláné mb. főosztályvezető Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ.
Az Oktatási Hivatal Pécsi Pedagógiai Oktatási Központjának szakmai feladatai Ritter Betty a Pécsi Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai.
Pedagógiai Könyvtár és Múzeum Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny __________________________________________________________________________________________________________.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Tóth Ferenc főosztályvezető szeptember 5. Szombathely
2018/2019 tanév.
Brassói Sándor Oktatási Hivatal
Programjaink matematikából a ös tanévben
Előadás másolata:

Hajdú-Bihar Megyei Szakmai Tanévnyitó Konferencia augusztus 25.

A Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Őri Józsefné Dalmi Anikó főosztályvezető

Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ Székhely: 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7. Telefon: 52/ (központi szám) 52/ (könyvtár elérhetősége)

A Debreceni POK munkatársai NévElérhetőségTerület Dienes Erika oh.gov.hu A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók érdekében korai jelző és pedagógiai támogató rendszer működtetése Pedagógiai értékelés Dobiné Török Éva oh.gov.hu Szaktanácsadás, tantárgygondozás Felföldi Béla oh.gov.hu Pedagógiai értékelés Tanügy-igazgatási szolgáltatás Pedagógus-minősítés Kissné Hajdu Katalin oh.gov.hu Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Tanfelügyelet

A Debreceni POK munkatársai NévElérhetőségTerület Kótiné Losonczi Zsuzsanna Kotine.Losonczi. Pedagógusok képzésének, továbbképzésének szervezése Tanügy-igazgatási szolgáltatás Parádiné Kenéz Tünde Pedagógiai tájékoztatás Pedagógiai szakkönyvtár Simon Szaktanácsadás, tantárgygondozás Vargáné Kovács Marianna oh.gov.hu Titkársági feladatok Posta asszisztensi feladatok

A Debreceni POK feladatellátásába bevonható szakemberek Szakértők száma (pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakterületen) 299 Szaktanácsadó mesterpedagógusok száma: 52 (egyházi köznevelési intézményben) 22 Hiányterületek: angol alapfok, gyógypedagógia, alapfokú művészeti oktatás, erkölcstan, etika, könyvtár

A megyében működő köznevelési intézmények Köznevelési intézmények száma: székhelyintézmény: 271 tagintézmények: 150 Fenntartók szerinti bontásban: állami: 114 önkormányzati: 104 egyházi: 33 egyéb: (alapítvány, egyesület, gazdasági társaság ) 20

Jogszabályban meghatározott feladataink Pedagógiai értékelés Szaktanácsadás, tantárgygondozás Pedagógiai tájékoztatás Tanügy-igazgatási szolgáltatás Pedagógusok képzésének, továbbképzésének, önképzésének szervezése és segítése Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése Tanulótájékoztató-tanácsadó szolgálat A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók érdekében korai jelző és pedagógiai támogató rendszer működtetése

Egyéb feladataink Közreműködés  az Oktatási Hivatal Tanügy-igazgatási, Köznevelési és Hatósági Főosztály szakmai irányításával a pedagógiai-szakmai ellenőrzés megszervezésében, a pedagógusok minősítő eljárásának lefolytatásában,  az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával az országos mérések (országos kompetenciamérés /OKM/, nyelvi mérések, Difer) és a nemzetközi mérések megszervezésében, a középfokú beiskolázás lebonyolításában (KIFIR), az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny szervezésében.

Pedagógiai értékelés  Difer intézményi adatbegyűjtő program kezelése, Difer használata, tudatos fejlesztő tevékenység – pedagógus-továbbképzések  Hozzáadott pedagógiai érték – pedagógus-továbbképzések  Nemzetközi és országos mérések lebonyolításában való szaktanácsadói közreműködés (PIRLS, TIMSS, PISA, OKM, Idegen és célnyelvi mérés, OKM kiegészítő mérés)  OKM elemzést segítő tanácsadás, FIT elemző szoftver használatának támogatása, OKM eredmények megyei elemzése  Intézményi intézkedési tervek elkészítésének támogatása  Oktatási Hivatal tehetségpályázatainak koordinálása, mint a MaTalent - matematikai tehetségazonosítás  Intézményi értékelési rendszerek kialakításának, bevezetésének támogatása

Szaktanácsadás, tantárgygondozás 2015.

Szaktanácsadás, tantárgygondozás látogatás

OKTV versenyek lebonyolítása feladatlapok fogadása és átadása az intézményvezetőknek megyei fordulók szervezése továbbjutó tanulók és intézményeik értesítése 31 intézmény 18 tantárgy 30 kategória 1589 tanuló Feladatok 2015/16 tanév adatai

Általános iskolai versenyek fordulói A „Szép magyar beszéd” verseny adatai nélkül

Középiskolai versenyek fordulói

EMMI és OH által támogatott Debreceni Pedagógiai Oktatási Központ által szervezett versenyek 2015/16 tanévben Általános iskola KözépiskolaÖsszesen Meghirdetett versenyek száma Kategóriák száma Iskolai fordulók létszáma Megyei fordulók létszáma Országos részvétel Díjazott tanulók száma Első 10-ben végzett Ebből az országos fordulón 1-3 helyezés 167

A továbbképzéseken részt vett pedagógusok száma (fő) – téma szerint 2015 – 2016/I.

A továbbképzéseken részt vett pedagógusok száma (fő) – téma szerint 2015 – 2016/II.

EREDMÉNYEINK Képzési csoportok száma: 26 Résztvevők száma: 492

Tervezett pedagógus-továbbképzések 2016 – 2017 A továbbképzés címeÓraszám Várható létszám Tervezett időpont Jelentkezési határidő Továbbképzések a korábban meghirdetett témákban (10 témakör) szeptember- december korábbi jelentkezések "Mindennapi pénzügyeink"3040 október szeptember 23. november Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására november szeptember 26. TIOP pedagógus- továbbképzések (informatika) szeptember- november a korábbi jelentkezések pontosítása EFOP pedagógus- továbbképzések (óvodapedagógia) előkészítése folyamatban

Minősítési eljárás, tanfelügyelet A feladatok három év eljárásait érintették. Az azonnali problémamegoldástól, a hosszú távú tervezésig terjednek a feladataink. Ügyintézés: a pedagógus- életpályához kapcsolódóan 2363 elektronikus levél és hasonló nagyságrendű telefonhívás Ügytípusok megoszlása: 50% minősítési eljárások 25% tanfelügyelet 25% szakértői tevékenység

Minősítési eljárásban érintett pedagógusok Eljárás éve Érintett pedagógusok száma fő fő fő Pedagógiai szakmai ellenőrzés Pedagógusok ellenőrzése fő fő fő Intézményi ellenőrzések intézmény intézmény

Az intézmények főbb kérdéskörei Besorolással kapcsolatos kérdések Pótlólagos bekerülés és eljárásból való törlés kérdései Látogatások visszamondása KIR személyi nyilvántartásban rögzített hibás adatok generálta kérdések –szakképzettség, pedagógus-szakvizsga, tudományos fokozat –szakmai gyakorlati évek száma – cím –munkakör/tantárgy –jogviszony státusza –vezetői beosztások felületekhez való hozzáférések Munkajogi kérdések

Pedagógusok főbb kérdéskörei Az eljárásokban való részvétel feltételei, bekerülés feltételei, kikerülési lehetőségek Besorolásra vonatkozó kérdések KIR személyi nyilvántartásban rögzített hibás adatok generálta kérdések A oldalon elvégzendő feladatokhoz kapcsolódó kérdések (regisztráció, validáció) Portfólióhoz kapcsolódó kérdések –Munkakör/tantárgy megjelölése –Feltöltendő dokumentumok köre –Anonimitás, személyiségi jogok, plágium –Határidők –Méltányossági kérelem

Szakértők munkavégzéséhez köthető kérdések Adatok pontosítása –Tévesen megjelölt kompetencia területek –Alapadatok (KIR) –Szakértői nap Az eljárásokhoz kapcsolódó felületekhez való hozzáférés, felületek kezelése, technikai problémák Visszamondásokkal kapcsolatos kérelmek kezelése

Pedagógiai tájékoztatás Rendezvények, szakmai programok Pedagógiai értékelés Szaktanácsadás, tantárgygondozás Tanügyigazgatási- szolgáltatások Pedagógus-továbbképzés Lemorzsolódás megelőzése Tanulmányi versenyek Tanulótájékoztatás Pedagógiai-szakmai ellenőrzés Minősítés Pedagógiai tájékoztatás Munkatársak és elérhetőség

Pedagógiai Szakkönyvtár Szolgáltatásaink: kölcsönzés könyvtárközi kölcsönzés olvasóterem használata könyvtárlátogatás irodalom/témafigyelés rendhagyó könyvtári órák szakmai napok Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny

Pedagógiai tájékoztatás  Tavaszi szakmai napok ( 41 előadás, 500 pedagógus) Előadások/műhelymunkák a módszertani újdonságokról, a digitális kompetenciák fejlesztéséről, az IKT lehetőségekről.  Tanévindító pedagógiai szakmai napok Előadás/műhelymunka a köznevelést érintő kérdéskörökben  Szakmai napok, konferenciák A jövőnkért, gyermekeink oktatásért OFI megújult tankönyvi kínálata eTwinning, Digitális témahét

TÉMAHETEK

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

Eredményekben gazdag, sikeres tanévet kívánok! Köszönöm a megtisztelő figyelmet!