The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
Advertisements

A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
Van-e válság 50 felett? Kozák Ákos – március 31.
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
A DIGITÁLIS FÖLDFELSZÍNI TELEVÍZIÓS KÍNÁLAT FEJLŐDÉSE
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Gálik Mihály Kit is érdekel a digitális televíziózás Magyarországon? BKÁE Média és Telekommunikáció Tanszék Média és Telekommunikáció Tanszék.
TNS Hoffmann 1 Rádiós hallgatottsági eredmények május – július – a RAME tagjaira vonatkozó eredmények.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.november, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.augusztus, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2010.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, április, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, július, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.május, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
BMRB International Correspondence Analysis
Tájékoztató 10. osztályosoknak
nielsen közönségmérés
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Rádiós hallgatottság október - december
Kézilabda.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2011.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
DIGITÁLIS ÁTÁLLÁS A FÖLDFELSZÍNI PLATFORMON Piller András Vezérigazgató Antenna Hungária március 19.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Nem mindegy ! A minőségi televíziós reklámkörnyezet és az elkapcsolási hajlandóság Szeptember 29.
Mit tudunk a fiatalok médiafogyasz- tásáról?. Fiatalok, diplomások, de mégis néznek televíziót! 318 perc naponta Forrás: AGB Nielsen; 2013 jan-márc.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Dr.Vécsei Pál Lakásállomány területi alakulása 1960 és 2008 között Budapest, január.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
1 Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Eszközök, vásárlóerő és nézői szokások Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential.
A digitális televíziózás és az innováció Infokommunikációs Tanszék Urbán Ágnes A digitális televíziózás és az innováció 3 A ‘90-es évek várakozása 
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Top 20 termékosztály – május
Top 20 termékosztály – Február
dr.Vécsei Pál Lakásállomány területi alakulása 1960 és 2008 között
Top 20 termékosztály – szeptember
Top 20 termékosztály – március
Top 20 termékosztály – január
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Top 20 termékosztály – november
Top 20 termékosztály – június
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Top 20 termékosztály – augusztus
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI

Digitális / Nem-Digitális platformok aránya a lekapcsolás után Forrás: Nielsen Alapozó felmérések -Az analóg lekapcsolás után a digitális platformok részaránya 66%-ra emelkedett az egy évvel korábbi 51%-os szintről %pp

TV platformok 2014-ben - az analóg lekapcsolást követően Forrás: Nielsen Alapozó Felmérések; 2014 Augusztus esetében az aktuális Nielsen TV panel alapján - Az IPTV penetrációja folyamatosan növekszik, miközben az analóg kábel csökken (ennek kb. 20%-a fizetős) 3

Előfizetős / Nem-Előfizetős platformok aránya a lekapcsolás után Firrás: Nielsen Alapozó Felmérések - Az elmúlt évben a háztartások 7%-a mozdult az előfizetéses televíziószolgáltatások irányába 4 +7 %pont

Az analóg lekapcsolás óta a verseny csak tovább nőtt a TV piacon Forrás: Nielsen Alapozó felmérések - Ma már minden háztartás legalább 7 csatornát tud fogni, miközben 61%-uk már több mint 30-at, 45%-uk pedig több mint 50-et 5

6 Növekvő fragmentáció: a kábelcsatornák közönségaránya már 64,8% Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, teljes nap (02:00-25:59), YTD: 2014 augusztus 31-ig óta már több kábelcsatornát nézünk, mint országos TV-t

7 Főműsoridőben pedig már 56% felett a kábel közönségarány Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, főműsoridő (19:00-22:59), YTD: 2014 augusztus 31-ig - A kábelek 2013-ban előzték meg az országosokat főműsoridőben - Azóta pedig itt is tovább erősödtek

8 Az RTL Klub a TV2-vel szemben is jól áll a versenyben Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, főműsoridő (19:00-22:59), YTD: 2014 szeptember 14-ig - Az RTL Klub stabilan vezet főműsoridőben, különösen az őszi struktúra elindulása óta

És közben egy új verseny is kialakult: RTL3 vs. Tv2 Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%; YTD 2014 szeptember 14-ig ben az első 8 hónapból 5-öt már megnyert az RTL3 a TV2-vel szemben (teljes nap) 9

2014 legnézettebb programjai: VB döntő és X-Faktor az élen 10 Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, minimum 7 perc hosszúságú programok, YTD 2014 szeptember 14-ig - Az idei év eddigi legnézettebb 20 programja között 4 foci VB mérkőzés, 15 RTL Klubos és egy TV2-es program szerepel. Köztük a 2. és 4. helyen a csak most indult X-Faktor válogatók.

11 Az RTL Klub programjai nemcsak erősebbek, de a versenyt is jobban állják Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, a „konkurens” esetében: a műsor idősávjában az RTL Klub / TV2 csatorna közönségarányai, YTD: 2014 szept Az X-Faktor közönségaránya jóval magasabb mint a Sztárban Sztár című műsoré - Az RTL Klub filmjei jóval inkább megközelítik a Sztárban Sztár-t, mint a TV2 az X-Faktort RTL Klub idősáv RTL Klub idősáv

12 A Konyhafőnök: 26% feletti közönségarány, fiatalos közönség Forrás: Nielsen Közönségmérés, főműsoridős adások átlaga; SHR%, a TV2 esetében: a műsor idősávjában a csatorna közönségarányainak számtani átlaga, YTD: 2014 szept A műsor rendkívül fiatalos közeget vonz: leginkább a évesek, és a nők körében sikeres (de a többi célcsoporton is 20% fölötti eredményeket hoz)

Éjjel-Nappal Budapest: szeptembertől újból 25% felett Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, hétköznap főműsoridős adások átlaga, illetve vele szemben a TV2 közönségarányainak számtani átlaga; YTD: 2014.szept 14-ig - Az Éjjel-Nappal Budapest és a TV2 közötti különbség szeptemberben 13,4%pontra nőtt 13

Barátok Közt: szeptembertől újból 24% felett Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, hétköznap főműsoridős adások átlaga, illetve vele szemben a TV2 közönségarányainak számtani átlaga; YTD: 2014.szept 14-ig A Barátok Közt az RTL Klub nyári struktúrájának is a legstabilabb eleme volt 2014 szeptemberétől pedig újból 24% felett teljesít, több mint 11%ponttal a TV2 előtt

Az RTL Klub Híradója újból megközelítette a Tényeket Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, teljes hét, YTD: 2014 Szeptember 14-ig 2014 júniusa óta az RTL Klub 18:00-ás Híradójának közönségaránya fokozatosan emelkedik Szeptember elején a két hírműsor közötti különbség már 1,4%pontra csökkent 2013 Júl.29-től: Tények 18:00-tól 2014 Máj.12-től: RTL Híradó 18:00-tól 15

Az RTL Klub Híradója piacvezető a éves városiak körében Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, teljes hét, *városi: Budapest+nagyváros+kisváros (falvak nélkül) YTD: 2014 Szeptember 14-ig Az RTL Klub 18:00-kor kezdődő Híradója már júliusban átvette a vezetést a Tények előtt a éves városi célcsoport körében Ez az előny azóta több mint 4%pontra nőtt a TV2-velszemben 16

Az RTL Híradó a éves magas vásárlóerejűek körében is vezet Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, teljes hét, *ABC pp: a népesség felső 45%-a, fogyasztási szintje alapján YTD: 2014 Szeptember 14-ig 21,3%-os közönségarányával az RTL Klub 18:00-ás Híradója a magas vásárlóerejű évesek körében is vezet, majdnem 4%ponttal a TV2 Tények előtt 17

Ma már az RTL Klub a legnézettebb hírforrás a évesek körében Forrás: Nielsen Közönségmérés, 18-49, kummulált heti reach (1 perces elérés), teljes hét *Hírműsorok: M1: Híradó 6:00, 7:00, 8:00, 12:00, 16:30, 17:30, 19:30, 22:50-kor és Este 22:20-kor TV2: Tények 6:30, 7:30, 8:00, 8:30, 12:00, 18:00, 25:00-kor RTL Klub: 7:40, 18:00, 23:00-kor Június közepétől kezdve a éves célcsoport körében az RTL Klub Hírműsorainak heti elérése (reach) már magasabb mint a TV2 és az M1 hírműsoraié (annak ellenére is, hogy ott jóval több hírműsor van a reggeli és a napközbeni idősávban) 18

TV2 nézői profilja egyre idősebbé válik Forrás: Nielsen Közönségmérés, Adhézió% ben a TV2 nézőinek 61%-a volt 50 év feletti (eközben a televíziózás átlagában ez az arány csak 52%, az RTL Klub esetében pedig 51%) - Az RTL Klub 2010-hez képest fiatalodott (54 vs. 51), miközben a Tv2 sokat öregedett (52 vs. 61) – valószínűleg nem teljesen függetlenül a csatorna fő célcsoportjának megváltoztatásától: vs ) 19

A közszolgálati csatornák nézettségének lassú emelkedése megállt Forrás: Nielsen Közönségmérés, SHR%, teljes nap, YTD: 2014 Szeptember 14-ig A közszolgálati csatornák nézettségében a nagy nyári sportesemények jelentik az igazi kiugrásokat. Így volt ez 2014-ben is. A 2013-as évet a DTT terjedésével együtt (3-ból 7 földi csatorna lett) növekedéssel zárták 2014-ben viszont már inkább csak az új csatornájuknak (M3) köszönhetően tudták megtartani korábban elért nézettségüket Labdarúgó EB és Olimpia 20 Labdarúgó VB +Vizilabda EB Az analóg - digitális földfelszini váltás hatásai (lekapcsolások: 2013.júl.31. és okt.31.) M3 hatás