GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Advertisements

2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Mikor SPAM az kommunikáció? A.Ha nem kértünk engedélyt a fogadótól, de az ről le lehet iratkozni B.Ha megvásárolt címadatbázisra küldünk az.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Egészségközpontú egészségügy konferencia
10 RÓZSA SZÁL Önnek.
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Ha ezt az üzenetet megkapod …
Kapcsolatrendszer név titulus eLearning Igazgatóság Educatio KHT.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Magyar Agrárközgazdasági Egyesület Budapesti Corvinus Egyetem
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Természetbeni juttatások – egyes béren kívüli juttatások.
A gyerekszegénység alakulása 2009-ben Magyarországon.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Kapcsolat a gyógyító emberrel2011. február 24. Kapcsolat a gyógyító emberrel Kreatív megoldások az orvosok elérésében.
Családi költségvetés Szakmák éjszakája április 15.
GfK HealthCare Étrend-kiegészítők október 1. ÉTREND-KIEGÉSZÍTŐK TRENDEK ÉS PIACOK Dr. Csépe Andrea Client Group Lead Health GfK Hungária Kft
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
E-learning modellek osztályozása
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület, titkár
Kollaboratív Marketing
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
„Bank a felhőben, avagy a bárányfelhők hallgatnak”
Folyamatmanagement eszközök hódítása Teremts rendet a káoszból PPM-el
Elmélet helyett gyakorlatban – mit tehetnek a gyógyszeripari vállalatok? A gyógyszerszedés folyamatának támogatása; a gyógyszerszedés hasznosságának elfogadtatása.
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
„Munkaerőpiaci kutatások 2016”
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
NYUGDÍJ, EGÉSZSÉGÜGY, AGE(I)NG
KészítetteKálmán és Olivér:
Általános kémia
Mennyi? 3! Mi 3? Mi mennyi? platformfüggetlen médiamodell.
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
„Út a munkához”program
Az EU K+F politikája.
A Szécsényi Gyerekesély Program (SZGyEP) fontosabb dilemmái Main dilemmas of “Give Kids a Chance ” Programme of Szécsény Szécsény, május 27.
Az etiópok.
Vasas Lívia, PhD 2017 DART-Europe E-theses Portal European Portal for the discovery.
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Általános iskola eredménye, értékelése
egyutcás /szalagtelkes falu /útifalu
Vasas Lívia, PhD december
Mikrofonok Principles, constructions, characteristics and applications
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Számold meg a fekete pontokat!
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Kerámia és Polimermérnöki Intézet
Bevezetés az EU-s rendelkezések és útmutatók világába
„Egészségügy 5 Dimenzióban” Budapest, augusztus 29.
Előadás másolata:

GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos Zoltán Kreatív Gyógyszerkommunikációs Konferencia szeptember 30.

GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. E G É S Z s é g

3 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Projected Spending on Health Care as a Percentage of Gross Domestic Product, 2007 to 2082 US Congressional Budget Office Bővülő egészségfogyasztás

4 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Szűkülő egészségügy

5 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30.

6 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. imádni való? boldog? normális? sportos? EGÉSZség: emberenként különböző jelentések

7 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. A lakosság szemezget az információk között Health Belief Model Rosenstock 1966 Ogden 2007

8 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. A csoport neve a legjellemzőbb fogyaszt á si szok á s Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyaszt á si szok á s Felső plusz Á ltal á nos á tlag feletti fogyaszt á s Felső klasszik Kiemelkedő műgyűjt é s Befutott é rtelmis é gi Magas kult ú ra fogyaszt á s, elsősorban sz í nh á z é s m ú zeum/ki á ll í t á s l á togat á s Hedonista fiatal P é nzhaszn á lati hedonizmus, egyszerű kult ú ra fogyaszt á s (elsősorban s ö r ö z é s é s t á ncol á s) V á rosi als ó -k ö z é p Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s rendszeres t í z ó raiz á s é s uzsonn á z á s Szeg é ny nyugd í jasOtthonk ö zpont ú é tkez é s Szeg é ny munk á s Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s – hideg eb é d é s meleg vacsora Underclass Á ltal á nos depriv á lts á g A kultúra fogyasztás differenciál Az élelmiszer fogyasztás differenciál A 8 fogyasztói csoport fogyasztási szokások

9 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. GfK – TÁRKI fogyasztói szegmentáció - 8 fogyasztói csoport demográfiai jellemzők A csoport neve Nagys á gaDemogr á fiai jellemzőik Felső plusz4% Fiatal vagy k ö z é pkor ú Nagyobb v á rosok Felsőfok ú v é gzetts é g Á tlagosn á l nagyobb j ö vedelem Tanul ó vagy akt í v st á tus Felső klasszik2% Befutott é rtelmis é gi 14% Hedonista fiatal17% Tanul ó k V á rosi als ó -k ö z é p 7% Budapesti, kicsit á tlag alatti j ö vedelem Szeg é ny nyugd í jas 25% Nyugd í jasok, szakmunk á s v é gzetts é g Szeg é ny munk á s 13% Akt í vak, szakmunk á s v é gzetts é g Underclass18% 8 á ltal á nos, a legszeg é nyebbek

10 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember GfK - Your Expert Partner for Navigating the Digital World Access Panels Blogs The listening web Bulletin Boards Proprietary Panels Co-creation Mobile Communications RFID/ NfC Neuroscience Eye Tracking Social Media Our partnership with nurago, one of the most innovative suppliers of technology for digital brand, media and usability research worldwide, further enables us to be at the forefront of digital media research.

11 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Általános információfeldolgozás ma TV Ismertség, imázs Nyomtatott média Tájékozódás általános forrása Internet Alaposabb tájékozódás Fogyasztók véleménycseréje

12 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Assessment of the general Internet buzz: Valdoxan in line with Multaq but behind Cymbalta et Cipralex Total buzz by November 13, 2009 : VALDOXANMULTAQCYMBALTACIPRALEX

13 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Global Concept Mapping: Germany POSITIVE TONE General Public Novelty 38.9% Mode of action 8.3% Efficacy 44.4% Tolerability 47.2% Speech link : 47.1% Speech link rsif: 35.3% Speech link : 0% Speech link : 50% 42.9% Speech link: 8.3% Speech link :50% Speech link : 43.8% Speech link if:18.8% Speech link : 0% Speech link : 33% Lien discursif:100% Base, n=127 pages

14 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Az egészség paradoxon

15 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. „Doktornő, én egészségesen étkezem… Egészségtudatosság …olajban sütöm a szalonnát!”

16 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Többet beszélünk, mit teszünk érte

17 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Emlékszik egészséges életmód kampány korábbi minden ötödik helyett - minden negyedik válaszadó Májusban a magyar felnőtt lakosság 48%-a emlékezett a NincsDe! kampány hirdetéseire. Ez az arány decemberben 53%-ra nőtt Közülük egyharmadnyian a dohányzás elleni üzenetet minden negyedik ember az alkoholfogyasztás elleni minden ötödik a mozgás, sportolás népszerűsítése, a mozgásszegény életmód elleni hirdetéseket nevezi meg. Minden ötödik felnőtt %-ra nőtt. Minden negyedik megkérdezett elgondolkodott azon, hogy változtat az életmódján A válaszadók 15%-a pedig tett is ezért. BezártságSzemlélődésFelkészülésCselekvésFenntartás

18 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mi a véleménye az idei parlagfű kampányról? – Több válasz lehetséges, Támogatott Említések %-ában N=837 fő AllergiásNem allergiás gyengébb a tavalyinál14%72% nem elég hatásos, figyelemfelkeltő 55%23% jó, jobb mint a tavalyi20%0% felesleges11%5%

19 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Kérem mondja meg mennyire ért egyet a következő állításokkal! 1=egyáltalán nem, 5=teljes mértékben N=1000 fő Átlag K15

20 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. L á tott-e, hallott-e valahol felh í v á st a 140/90 Hgmm alatti v é rnyom á s el é r é s é re? % N=1001