GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mire kíváncsiak? Mit jegyeznek meg az egészségfogyasztók? Dr. Lantos Zoltán Kreatív Gyógyszerkommunikációs Konferencia szeptember 30.
GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. E G É S Z s é g
3 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Projected Spending on Health Care as a Percentage of Gross Domestic Product, 2007 to 2082 US Congressional Budget Office Bővülő egészségfogyasztás
4 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Szűkülő egészségügy
5 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30.
6 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. imádni való? boldog? normális? sportos? EGÉSZség: emberenként különböző jelentések
7 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. A lakosság szemezget az információk között Health Belief Model Rosenstock 1966 Ogden 2007
8 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. A csoport neve a legjellemzőbb fogyaszt á si szok á s Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyaszt á si szok á s Felső plusz Á ltal á nos á tlag feletti fogyaszt á s Felső klasszik Kiemelkedő műgyűjt é s Befutott é rtelmis é gi Magas kult ú ra fogyaszt á s, elsősorban sz í nh á z é s m ú zeum/ki á ll í t á s l á togat á s Hedonista fiatal P é nzhaszn á lati hedonizmus, egyszerű kult ú ra fogyaszt á s (elsősorban s ö r ö z é s é s t á ncol á s) V á rosi als ó -k ö z é p Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s rendszeres t í z ó raiz á s é s uzsonn á z á s Szeg é ny nyugd í jasOtthonk ö zpont ú é tkez é s Szeg é ny munk á s Szolg á ltat á sk ö zpont ú é tkez é s – hideg eb é d é s meleg vacsora Underclass Á ltal á nos depriv á lts á g A kultúra fogyasztás differenciál Az élelmiszer fogyasztás differenciál A 8 fogyasztói csoport fogyasztási szokások
9 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. GfK – TÁRKI fogyasztói szegmentáció - 8 fogyasztói csoport demográfiai jellemzők A csoport neve Nagys á gaDemogr á fiai jellemzőik Felső plusz4% Fiatal vagy k ö z é pkor ú Nagyobb v á rosok Felsőfok ú v é gzetts é g Á tlagosn á l nagyobb j ö vedelem Tanul ó vagy akt í v st á tus Felső klasszik2% Befutott é rtelmis é gi 14% Hedonista fiatal17% Tanul ó k V á rosi als ó -k ö z é p 7% Budapesti, kicsit á tlag alatti j ö vedelem Szeg é ny nyugd í jas 25% Nyugd í jasok, szakmunk á s v é gzetts é g Szeg é ny munk á s 13% Akt í vak, szakmunk á s v é gzetts é g Underclass18% 8 á ltal á nos, a legszeg é nyebbek
10 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember GfK - Your Expert Partner for Navigating the Digital World Access Panels Blogs The listening web Bulletin Boards Proprietary Panels Co-creation Mobile Communications RFID/ NfC Neuroscience Eye Tracking Social Media Our partnership with nurago, one of the most innovative suppliers of technology for digital brand, media and usability research worldwide, further enables us to be at the forefront of digital media research.
11 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Általános információfeldolgozás ma TV Ismertség, imázs Nyomtatott média Tájékozódás általános forrása Internet Alaposabb tájékozódás Fogyasztók véleménycseréje
12 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Assessment of the general Internet buzz: Valdoxan in line with Multaq but behind Cymbalta et Cipralex Total buzz by November 13, 2009 : VALDOXANMULTAQCYMBALTACIPRALEX
13 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Global Concept Mapping: Germany POSITIVE TONE General Public Novelty 38.9% Mode of action 8.3% Efficacy 44.4% Tolerability 47.2% Speech link : 47.1% Speech link rsif: 35.3% Speech link : 0% Speech link : 50% 42.9% Speech link: 8.3% Speech link :50% Speech link : 43.8% Speech link if:18.8% Speech link : 0% Speech link : 33% Lien discursif:100% Base, n=127 pages
14 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Az egészség paradoxon
15 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. „Doktornő, én egészségesen étkezem… Egészségtudatosság …olajban sütöm a szalonnát!”
16 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Többet beszélünk, mit teszünk érte
17 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Emlékszik egészséges életmód kampány korábbi minden ötödik helyett - minden negyedik válaszadó Májusban a magyar felnőtt lakosság 48%-a emlékezett a NincsDe! kampány hirdetéseire. Ez az arány decemberben 53%-ra nőtt Közülük egyharmadnyian a dohányzás elleni üzenetet minden negyedik ember az alkoholfogyasztás elleni minden ötödik a mozgás, sportolás népszerűsítése, a mozgásszegény életmód elleni hirdetéseket nevezi meg. Minden ötödik felnőtt %-ra nőtt. Minden negyedik megkérdezett elgondolkodott azon, hogy változtat az életmódján A válaszadók 15%-a pedig tett is ezért. BezártságSzemlélődésFelkészülésCselekvésFenntartás
18 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Mi a véleménye az idei parlagfű kampányról? – Több válasz lehetséges, Támogatott Említések %-ában N=837 fő AllergiásNem allergiás gyengébb a tavalyinál14%72% nem elég hatásos, figyelemfelkeltő 55%23% jó, jobb mint a tavalyi20%0% felesleges11%5%
19 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. Kérem mondja meg mennyire ért egyet a következő állításokkal! 1=egyáltalán nem, 5=teljes mértékben N=1000 fő Átlag K15
20 GfK HealthCareDr. Lantos Zoltán – Egészségfogyasztók viselkedése2010. szeptember 30. L á tott-e, hallott-e valahol felh í v á st a 140/90 Hgmm alatti v é rnyom á s el é r é s é re? % N=1001