Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A fenntartható fejlődésre való nevelés helye tudomány és technológia társadalmi változások az összegyűjtött információk és stratégiák átadása, ökológiai ipar: az iskola mint az a hely, ahol kompetenciáink fejlődnek az egyén segítése, érzelmi fókusz, az iskola mint család demokratikus párbeszéd, társas folyamatok és tevékenységek: az iskola mint közösség természet a természet megóvása, az iskola mint értékközvetítő
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Hogyan mutatkozik ez meg egy ökoiskolában? pedagógia társas kapcsolatok technikai, gazdasági szint „öko”: 1.ökológia 2.ökonómia
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi jellemző az ökoiskolák kritériumrendszerére? fokozatos fejlődés lassabb előkészítés, nevelőtestület bevonása, egyetértése „testre szabott lépések” folyamatorientált összetett minőségi kritériumrendszer helyi kritériumok megjelenése hálózatos gondolkodás pedagógia infrastruktúra
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi nincs és nem lesz az új pályázati rendszerben sem? Közvetlen anyagi plusztámogatás minden iskolának Kevesebb munka Unalom Diadalmenet
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi van biztosan az ökoiskolák jövőképében? Erkölcsi elismerés Pályázati előnyök Hálózati tagság
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mire jó az erkölcsi elismerés? Versenyelőny A környezeti nevelés intézményen belüli és intézményen túli presztízsét növeli Segít újabb kollégákat, partnereket bevonni a munkába A környezeti ügyek iránti nagyobb érdeklődést eredményez mind az intézményen belül, mind a partnerek körében
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Milyen pályázati előnyök? EU-s pályázatok – TIOP – TÁMOP – KEOP – ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: – Karton-Art Design - újrapapír bútor – E.ON – fotópályázat, továbbképzések – NaturZone – környezetkímélő takarítószerek – Siemens Discovery Boksz 33 ökoiskolában
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek Érdekérvényesítés
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Pályázati rendszer Adatlap – Egy oldal, alapadatok (név, cím létszám …) Szándéknyilatkozat – Igazgató, szülők és diákok képviselői írják alá (hosszú távú elköteleződés) Az iskola bemutatása – Rövid, általános és öko – Újrapályázóknak plusz rövid beszámoló az előző három évről Önértékelés kritériumok és szempontok mentén
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Kritériumok Alapdokumentumok (kötelező) Szervezeti feltételek Pedagógiai munka Az iskola működtetése Kommunikáció Együttműködések Helyi közösség Az iskola arculata, specialitásai Vállalások
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Önértékelés Minden kritériumhoz több szempont tartozik Minden kritériumnál minimumpontszámot kell elérni a szempontokból válogatva (az Alap-dokumentumoknál a maximum a minimum) A választott szempontoknál dokumentációt és felelőst kell megjelölni A vállalásoknál 3 éven belüli határidőt is meg kell adni A dokumentáláshoz ötleteket ad a segédanyag
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az Ökoiskola Hálózat fejlesztési tervei Szakmai segítségnyújtás – pályázati segédanyag –Fejlesztő monitoring Regionalizáció –forrásközpontok kialakítása –pályázni szándékozók támogatása
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Minden iskola lehet ökoiskola! Köszönöm figyelmüket! Varga Attila