Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógus szerepe a közösségi szolgálatban
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
A Than mint referencia intézmény
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – KÖRNYEZETTUDATOS ÉRTÉKEK AZ ÖKOISKOLÁBAN Apáczai Napok – Győr, október Horváth Dániel.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Fejlesztési koncepció
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT VÁLTOZÁSAI X. Országos Neveléstudományi Konferencia november 4-6. Budapest Horváth Dániel NYME EMK Kitaibel Pál Környezettudományi.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
A MAGYARORSZÁGI ÖKOISKOLA HÁLÓZAT Az erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig Nemzetközi tudományos konferencia április 1-2. Győr Horváth Dániel NYME.
KÖRNYEZETTUDATOSSÁGRA NEVELÉS LEHETŐSÉGEI AZ ÖKOISKOLÁKBAN NYME-EMK Tudományos Doktorandusz Konferencia – Sopron, április 13. Témavezető: Kovátsné.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
A KMMSTG ökoiskola fejlesztési munkájának bemutatása Néhány pontos ö/o/koskodás: Iskola rövid története Innovativitás és a KMMSTG Ökoságunk kezdete A kritériumrendszer.
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
MENTOR Nemzeti Beszállítói Program (előkészítés alatt)
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
ÖKOISKOLA, ÖKOISKOLA-HÁLÓZAT Környezet- és Természetvédelmi Oktatóközpontok Országos Szövetsége Erdei Óvoda-Iskola Program Érdekegyeztető Tanács 2009.november.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Varga Attila A fenntarthatóságra nevelés új kihívásai.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Mobilitás bróker szerepben Mobilitás bróker szerepben Letenyei Mráz Márta Budapest december 09.
A kulturális modernizáció irányai Budapest Kulturális modernizáció – Kulturális vidékfejlesztés.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Pályázatok megjelenése:
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u A fenntartható fejlődésre való nevelés helye tudomány és technológia társadalmi változások az összegyűjtött információk és stratégiák átadása, ökológiai ipar: az iskola mint az a hely, ahol kompetenciáink fejlődnek az egyén segítése, érzelmi fókusz, az iskola mint család demokratikus párbeszéd, társas folyamatok és tevékenységek: az iskola mint közösség természet a természet megóvása, az iskola mint értékközvetítő

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Hogyan mutatkozik ez meg egy ökoiskolában? pedagógia társas kapcsolatok technikai, gazdasági szint „öko”: 1.ökológia 2.ökonómia

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi jellemző az ökoiskolák kritériumrendszerére? fokozatos fejlődés lassabb előkészítés, nevelőtestület bevonása, egyetértése „testre szabott lépések” folyamatorientált összetett minőségi kritériumrendszer helyi kritériumok megjelenése hálózatos gondolkodás pedagógia  infrastruktúra

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi nincs és nem lesz az új pályázati rendszerben sem? Közvetlen anyagi plusztámogatás minden iskolának Kevesebb munka Unalom Diadalmenet

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mi van biztosan az ökoiskolák jövőképében? Erkölcsi elismerés Pályázati előnyök Hálózati tagság

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mire jó az erkölcsi elismerés? Versenyelőny A környezeti nevelés intézményen belüli és intézményen túli presztízsét növeli Segít újabb kollégákat, partnereket bevonni a munkába A környezeti ügyek iránti nagyobb érdeklődést eredményez mind az intézményen belül, mind a partnerek körében

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Milyen pályázati előnyök? EU-s pályázatok – TIOP – TÁMOP – KEOP – ROP Csak ökoiskoláknak szóló pályázatok: – Karton-Art Design - újrapapír bútor – E.ON – fotópályázat, továbbképzések – NaturZone – környezetkímélő takarítószerek – Siemens Discovery Boksz 33 ökoiskolában

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Mire jó a hálózati tagság? Szakmai kapcsolatok Emberi kapcsolatok Gyakorlati ötletek Együttműködési lehetőségek Érdekérvényesítés

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Pályázati rendszer Adatlap – Egy oldal, alapadatok (név, cím létszám …) Szándéknyilatkozat – Igazgató, szülők és diákok képviselői írják alá (hosszú távú elköteleződés) Az iskola bemutatása – Rövid, általános és öko – Újrapályázóknak plusz rövid beszámoló az előző három évről Önértékelés kritériumok és szempontok mentén

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Kritériumok Alapdokumentumok (kötelező) Szervezeti feltételek Pedagógiai munka Az iskola működtetése Kommunikáció Együttműködések Helyi közösség Az iskola arculata, specialitásai Vállalások

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Önértékelés Minden kritériumhoz több szempont tartozik Minden kritériumnál minimumpontszámot kell elérni a szempontokból válogatva (az Alap-dokumentumoknál a maximum a minimum) A választott szempontoknál dokumentációt és felelőst kell megjelölni A vállalásoknál 3 éven belüli határidőt is meg kell adni A dokumentáláshoz ötleteket ad a segédanyag

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az Ökoiskola Hálózat fejlesztési tervei Szakmai segítségnyújtás – pályázati segédanyag –Fejlesztő monitoring Regionalizáció –forrásközpontok kialakítása –pályázni szándékozók támogatása

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Minden iskola lehet ökoiskola! Köszönöm figyelmüket! Varga Attila