ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
Mesterképzés az EKF-en
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Képzések a pécsi bölcsészkaron
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Széchenyi István Egyetem, Győr
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Kulcsár László: A MULTIKULTÚRALTÁS SZOCIOLÓGIAI ÉS TÖRTÉNETI DIMENZIÓI – kutatási inspirációk - Sopron Nyugat Magyarországi Egyetem Benedek Elek.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Mentorrendszer ELTE Mi a mentorrendszer?dv Egyetemünk külföldi hallgatóit segítő önkéntes magyar hallgatókból álló szervezet Students helping students.
ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ
A PARTIUMI KERESZTÉNY EGYETEM – A KULTURMISSZIÓ FELVÁLLALÁSÁNAK KONTEXTUSAI ÉS KIHÍVÁSAI Horváth Gizella.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Közösségszervezés BA.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Budapesti tanárok migrációs nézetei
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
Lejtmenetből lendület
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Nappali mesterszakjaink
Neveléstudományi mesterszak
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Előadás másolata:

ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet Az Interkulturális pszichológiai és pedagógiai MA bemutatása Dr. Szabó Mónika, Rabi Nikoletta, Anti Zsuzsanna február 29.

A szakgazda Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet 2005 szeptemberétől ELTE PPK önálló szervezeti, oktatási és kutatási egysége célja: az interkulturalitás pedagógiai, pszichológiai és nevelés- szociológiai szempontú kutatása és oktatása

A szakgazda Szemléletformálás, ismeretterjesztés: kulturális- és kulturális összehasonlító szemlélet előítélet-csökkentés, tolerancia állampolgári felelősség, emberi jogok méltányosság és esélyteremtés az oktatásban interkulturális és kisebbségi oktatás szelekció és szegregáció a társadalomban és az oktatásban a társadalmi nemek (gender) kérdése Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Tanári kar Nguyen Luu Lan Anh (habil. egyetemi docens, központvezető) Boreczky Ágnes (ny. egyetemi tanár) Borsfay Krisztina (tanársegéd) Cs. Czachesz Erzsébet (alapítót tag, ny. egyetemi tanár) Csereklye Erzsébet (adjunktus) Győri János (habil. egyetemi docens) Kovács Mónika (habil. egyetemi docens) Pálos Dóra (tanársegéd) Páva Rita (tanársegéd) Szabó Mónika (adjunktus) Vidra Zsuzsanna (adjunktus) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Meghívott oktatók  Majtényi Balázs (egyetemi docens, ELTE TáTK)  Negrea Vidia (Közösségi Szolgáltatlások Alapítványa)  B. Nagy Éva (senior tanácsadó, Magyar Gallup Intézet)  Faragó Klára (egyetemi tanár ELTE PPK)  Fülöp Márta (egyetemi tanár ELTE PPK)  Kissné Viszket Mónika (adjunktus ELTE PPK)  Örkény Antal (egyetemi tanár ELTE TÁTK)  Radó Péter (oktatáspolitikai elemző)  Sík Endre (egyetemi tanár ELTE TÁTK) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A mesterszak Interkulturális pszichológiai és pedagógiai szakértő (MA) 2013 szeptemberétől angolul is Intercultural Psychologi and Education egy szakirány négy félév 120 kredit 120 kredit Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A mesterszak 2017 őszétől új néven: Társadalmi befogadás tanulmányok (Social Integration) „okleveles társadalmi befogadás tanácsadó” (social integration counsellor ) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A képzés célja Elméletileg felkészült gyakorlati szakemberek képzése, akik a hazai és a nemzetközi élet különböző területein egyaránt képesek:  az interkulturális kapcsolatok és kommunikáció sajátosságainak megértésére,  a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának eredményes szervezésére,  a folyamat közben szükségszerűen fellépő feszültségek, konfliktusok hatékony gyakorlati kezelésére, és  a kulturális sokféleségből adódó előnyök kiaknázására. kompetenciá k Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A leendő szakemberek feladatai a hazai kisebbségi csoportok, a hazánkba érkező menekültek és letelepedni szándé- kozók integrációjának segítése a magyar emberek nemzetközi képzési és munkapiaci mobilitásának segítése az olyan hátrányos helyzetű csoportok esély- egyenlőségének elősegítése, amelyek jelenleg az előítéletek, az explicit vagy implicit diszkrimináció miatt hátrányt szenvednek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Az ideális jelentkező a kultúra és a társadalmi élet összefüggései iránt érdeklődő, legalább valamilyen alapszakot végzett személy, aki szeretne a nemzetközi- és hazai élet széles spektrumában olyan munkát végezni, amelyben feladata a különböző kultúrájú emberek együttes munkájának szervezése, az interkulturális párbeszéd elindítása és fenntartása. a munka sok érdekes ember megismerését biztosítja, változatos időbeosztást, ugyanakkor a segítő munkákkal járó elhivatottságot kíván! fontos: az angol nyelv megfelelő szintű ismerete! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Jelentkezési feltételek Feltétel nélkül elfogadott alapszakok (BA): pszichológia, pedagógia, gyógypedagógia, társadalmi tanulmányok és szociológia. Feltételekkel elfogadott alapszakok (BA): szociális munka, szociálpedagógia, andragógia, politológia, szabad bölcsészet, történelem, nemzetközi tanulmányok, kommunikáció és médiatudomány, romológia, és általában a pedagógusvégzettségek (óvodapedagógus, tanító, tanár). A felsoroltakon kívül is elfogadható bármely főiskolai vagy egyetemi végzettség, ha a 15 kredites követelményeknek a jelentkező megfelel. Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

15 kredites követelmény A jelentkezőnek a kredit megállapítása alapjául szolgáló ismeretek – felsőoktatási törvényben meghatározott – összevetése alapján elismerhető legyen legalább 15 kredit a következő ismeretkörökben  pszichológia  pedagógia  kutatásmódszertan  szociológia  kommunikációelmélet  kulturális antropológia  kultúratudomány  Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Elhelyezkedés és továbbtanulás közigazgatásban, iskolákban, a felsőoktatásban, kutatóhelyeken, civil szervezeteknél, médiában nemzetközi vállalatoknál és szervezeteknél a szakterületen doktori (PhD) fokozat is szerezhető (pl. ELTE Pszichológiai- és Neveléstudományi Doktori Iskolák). Az IPPI által gondozott doktori modul: Kultúrközi és csoportközi folyamatok. Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Gyakorlóhelyek

Gyakorlóhelyek

Gyakorlóhelyek  Artemisszió Alapítvány  Autonómia Alapítvány  Kompánia Alapítvány  Deák Diák Általános Iskola  ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola  Káva Kulturális Műhely  Labrisz Egyesület  Ady Endre Gimnázium  Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola  Marom Egyesület  Menedék Migránsokat Segítő Egyesület  Partners Hungary Alapítvány  Zachor Alapítvány  Zöld Kakas Líceum  Victum Képzési Központ  Nyitott Kör Színházi Nevelési Társulat  Cromo Alapítvány  Lauder Javne Iskola  Belvárosi Tanoda  Nem Adom Fel Alapítvány  Válaszút Drogkonzultációs Iroda  DocuArt - Dokumemtumfilmes Gyűjtemény és Mozi  Romaversitas Alapítvány  Bálint Ház Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Gyakorlati tevékenységek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet  egyéni tanulássegítés  személyes mentorálás  csoportfoglalkozások facilitálása  mediáció vezetése  elemző, kutató tevékenységekben való részvétel

Gyakorlati tevékenységek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet interkulturális közösségi programok kidolgozása, megszervezése például: iskolai, szervezeti rendezvények, szakkörök, filmklub konferenciák, képzések szervezése

Cigánylabirintus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet A ciágnyásggal szembeni előítéletek leküzdésére, az előítélet-mentes gondolkodás kialakítására irányuló foglalkozások a Cigánylabirintus című könyv alapján.

Az IPPI „hallgatói szemmel” Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A képzés Gyakorlatias képzés – tréningek – Az elmélet és a gyakorlatok egyensúlya – Különböző módszerek, technikák – Alkalmassá tesz az egyéni és a kooperatív munkára Szenzitív témák Kezdeti nehézségek – A hallgatók különböző szakokról jönnek Angol nyelvtudás - szakszövegolvasás Kutatással kapcsolatos kurzusok – Nemcsak a szakdolgozathoz, hanem a későbbi munkához is hasznos Kutatási lehetőségek Erasmus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

A képzésen túl Munkavállalás Tanulásszervezés – levlista, FB felület oktatókkal való kapcsolat – „osztályfőnök” – évfolyamfelelős évfolyamok közti kapcsolat informális évfolyam találkozók Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Hallgatói Konferencia 2015: DiverzitásI a társadalomban, az oktatásban és a kutatásban: IPPI-s hallgatók kutatói témafelvetései és kutatásai a társadalmi és oktatási sokféleség feltárásában, megértésében, kezelésében OTDK-ra készülő témák, szakdolgozati témák bemutatása szakmai zsűri előtt Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Szakestek

IPPI estek Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Hallgatói élet Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Jótékonysági vásár Adománygyűjtéssel egybekötött jótékonysági ünnepi vásár 2009-ben a Bicskei menekülttábor 2010-ben a Hétesi modell program 2011-ben a Szalonna Tanoda 2012-ben a Wesley János óvoda 2013-ban a Down Alapítvány 2014-ben a Csobánkai Csepp Tanoda 2015-ben a Megálló Csoport Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Társadalmi aktivizmus Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Miért érdemes az IPPI-ben tanulni? Érzékenyít a társadalmi problémákra! Segít felismerni a problémákat! Segít feltárni az interkulturális konfliktusok okait! Különböző kezelési módokat mutat! Segít, hogy segíthess! Interdiszciplináris megközelítéseket alkalmaz! Támogatja a hallgatókat! Segít, hogy többet tudj meg arról, ami igazán érdekel! A társadalom számára hasznos ismeretekkel és készségekkel ruház fel nemzetközi szinten! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Elérhetőségeink Izabella utcai épület 1064 Budapest, Izabella utca 46. Telefon: / ELTE IPPI Interkulturális Pszichológia és Pedagógia csoportwww.facebook.com (bátran lehet csatlakozni!) Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Köszönjük a figyelmet! Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Kompetenciák Tudás Ismeri és érti a különböző kultúrák értékvilágának fő sajátosságait. Ismeri a szocio-kulturális-ökonómiai háttér és a társadalmi sikeresség összefüggéseit. Ismeri a többségi és kisebbségi csoportok egymáshoz való viszonyának történeti és kulturális vetületeit Ismeri a hazai kisebbségeket, és a rájuk vonatkozó jogi dokumentumokat. Ismeri az interkulturális kommunikáció alapvető folyamatait. Ismeri és érti a sztereotípiák, előítéletek működését, és ismer olyan módszereket, amelyek elősegítik az előítéletek csökkentését. Attitűdök/nézetek Nyitott mások és más kultúrák, értékvilágok elfogadására. Elismeri a kulturális különbözőség legitimitását, a kulturális identitás jelentőségét minden ember életében és elfogadja minden ember identitásának összetettségét. Elfogadja, hogy a kultúrák együttélése együtt járhat a társadalmi élet minden területén konfliktusok keletkezésével, amelyek egy plurális társadalomban békés úton megoldhatók. Képességek Tevékenységében figyelembe veszi az alapvető emberi jogokat, a különféle kultúrák értékvilágát és az értékek átalakulásának folyamatát is. Képes az elsajátított interkulturális szemléletet munkájában képviselni, közvetíteni. Képes az interkulturális kommunikáció sajátosságainak megértésére, azok gyakorlati alkalmazására, partnerei munkájának eredményes szervezésére, a folyamat közben fellépő konfliktusok hatékony kezelésére. Reflektál a saját kultúrájának rejtett feltételezéseire, képes azonosítani és kritikusan viszonyulni saját előítéleteihez, etnocentrikus szemléletéhez. Olyan munkakörnyezetet teremt, amelyben a partnerek értékesnek, elfogadottnak érezhetik magukat, konstruktívan együttműködik.  Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet

Program

Program 

Hálóterv

Hálóterv 