Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs, 2008-01-28.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hitelesített bizonylatok és számlák – pillanatok alatt
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
IMIR monitoring és információs rendszer
Elektronikus aláírás Balogh Zsolt György egyetemi docens
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Magyar törvények és PKI. Büntetőjogi rendelkezések • Bűncselekmények, melyek eszköze az informatika • Bűncselekmények, melyek tárgya az informatika Aki.
Matl Gábor osztályvezető Diákhitel Központ Zrt. Budapest, július 10.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A MOK új elektronikus igazolványa és annak felhasználási lehetőségei
Sikolya Zsolt IKF kormányzati nap Budapest, május 19. Egységes azonosítás, hitelesítés és elektronikus aláírás az elektronikus ügyintézésben.
Elektronikus archiválórendszer fejlesztése PKI alapokon Készítette: Kollár Balázs november 11.
Elektronikus kérelem benyújtás
Az e-kereskedelem (e-business)
Elektronikus dokumentumok
Az elektronikus aláírás állami elismerése
2004. március eEgészség – Digitális Aláírás Workshop 2004 Március Tim Zoltán, CISA Insurance Technology Kft. „Megbízható harmadik fél szolgáltatás,
2004. március „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének státusza és.
1 „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban” EP 1 részprojektjének eredményei.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
1 eEgészség – Digitális Aláírás Előadás a projekt lezárásához „Megbízható harmadik fél szolgáltatás, a digitális aláírás bevezetése az egészségügyi ágazatban”
1/11 Dr. Kincses Gyula – Dr. Surján György ESKI Dr. Racskó Péter EüM Informatikai minimum-feltételek és akkreditáció.
A tőkepiaci közzétételek elektronikus hitelesítése június 12. dr
Barsi András Attila Erdélyi Csilla Microsec Kft április 22.
Az elektronikus aláírás
Krasznay Csaba BME Informatikai Központ
Elektronikus bankolás Gyors, hatékony és biztonságos módja a kommunikációnak és az üzleti kapcsolatnak a Bankal. Tranzakciókat a saját irodából vagy otthonról.
Titkosítás, elektronikus és digitális aláírás. Fontos mindig észben tartanunk, hogy ha titkosítatlan csatornán kommunikálunk az Interneten, akkor bármely.
A JÜB fogalma és funkciói
Digitális aláírás.
Elektronikus aláírás, azonosítás, hitelesítés
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Egyszerű ügyiratok.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Ügyfélkapu, elektronikus aláírás Szokol Vivien. Ügyfélkapu Internetes okmányiroda, ügyfélkapus hozzáféréssel.
SZÁMADÓ Elektronikus számlák befogadása, e-dokumentumok a cégek gyakorlatában Csiba András Kornis György Számadó Kft 1.Elektronikus számla.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Azonosítás és biztonság pénzintézeti környezetben Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Elektronikus számlázás jogi szabályozása, kontírozás dr. Kovács Ferenc APEH Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási főosztály osztályvezető.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
1 Székhely: 1135 Jász u Tel: , Tel/fax: MediSmart elektronikus számlázó rendszer A kártyás.
BEVEZETŐ „Évente 243 milliárd euró elpazarlását és 15 millió fa kivágását lehetne megelőzni azzal, ha az unióban általánossá válna az.
Az elektronikus számlázás jogszabályi háttere és ellenőrzése dr. Boros Richárd ellenőrzési főosztályvezető-helyettes APEH Kiemelt Adózók Igazgatósága.
E-számla befogadás kulcskérdései - a közeljövő gyakorlata avagy Elektronikus Számlakibocsátók Egyesületének (ESZE) szerepe az elektronikus számlázási folyamatok.
 Alapítva: 1999  Létszám: 15  Forgalom 2007: 150 MFt  Profil:  Elektronikus számlarendszerek  Egészségpénztári.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
Magyar Adótanácsadók és Könyvelők Szövetsége 1 Az elektronikus számlázás problémái külső könyvelőt alkalmazó vállalkozásoknál, figyelemmel.
Az elektronikus számla adóigazgatási azonosításra alkalmassága.
Elektronikus iratkezelés és megőrzés: az ügyvédi kar tapasztalatai Hagyományos iratkezelés az elektronikus dokumentumok világában szeptember 30.
Elektronikus Számlakibocsátók Egyesület Elektronikus számlázás – 2015 Mi történjen 2008 és 2015 között? Barsi András, Mitnyik Béla.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
Bankkártyákról általában
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Elektronikus aláírás és iratkezelés
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
A szakmai vizsgákat követő adatszolgáltatás digitális aláírással
Őszintén az archiválásról
Az elektronikus aláírás
2018. március 3. B épület E1 előadó
Az elektronikus közbeszerzés bevezetése és várható hatásai
Az elektronikus aláírás
Az elektronikus aláírás
2019. március 2. B épület E1 előadó
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,

 Tanúsítvány alapok, típusok  Kinek mire van szüksége  Mi van a kártyákon?  Aláírási folyamat  Milyen célra lehet használni a kártyákat?  Miért jó egy technikai tanúsítvány?

Aláíró tanúsítványok és a kapcsolt aláírás célja – az aláíró személyének azonosítása – a dokumentum sértetlenségének biztosítja – a dokumentum származásának igazolása (letagadhatatlansága) Kártyás vagy számítógépre töltött tanúsítvány? – A kártya birtokolható, és egyedi tudás (PIN kód) kell ahhoz, hogy az identitást igazolhassuk – A kártyán levő titkos kulcs nem hozzáférhető A tanúsítvány típusától függetlenül a technológia garantálja dokumentum sértetlenségének ellenőrzését és az aláíró azonosítását: – Csak az adott – eredeti – dokumentumra vonatkozhat – Csak az aláíró tanúsítványában levő publikus kulccsal ellenőrizhető Hogyan bízhatok meg egy tanúsítvány tartalmában? – Ismerem a kibocsátót, megbízok benne – Ismerem és elfogadom a kibocsátási procedúrát (  ez a Policy ID jelentése) – Így elfogadom a tanúsítványban foglaltakat

Minősített – a kibocsátási folyamat személyes megjelenésekhez (igénylés és átvétel) és hardver eszközhöz kötött – nincs PC-re tölthető változat – költséges Fokozott biztonságú – kedvezőbb árfekvésű, 1 éves érvényesség, MOK-HEFOP esetében egyszerűsített igénylési eljárással – törvény által meghatározott joghatású – 2 féle van, azonosítás típusa alapján Fokozott-fokozott: személyes megjelenéshez kötött azonosítás, igénylés Standard-fokozott: személyes megjelenés nélkül, dokumentum-alapú azonosítás, igénylés – letölthető utólag a kártyára – HEFOP-on kívüli rendszerekben is használható Technikai tanúsítvány – olcsó, változó időtartamra igényelhető, egyszerű igénylési eljárás – a szerződő felek által meghatározott joghatású – nem kötődik személyes regisztrációhoz – Pl. a MediSmart tanúsítványát elfogadja az XY intézmény az orvos/dolgozó személyének és az általa képviselt intézmény azonosítására, a dokumentum hitelességének igazolására

 Intézmény vezetőinek, HEFOP jogosultság tábla/OEP/APEH/egyéb jelentések aláíróinak ◦ Fokozott biztonságú tanúsítvány (bármely altípus)  Egyéb közreműködők, dolgozók, informatika ◦ Minimum technikai tanúsítvány, maximum standard-fokozott tanúsítvány, mivel jelenleg nem ismerünk olyan rendelkezést, ami ennél szigorúbbat írna elő ◦ A technikai tanúsítvánnyal hitelesített aláírás is magasabb biztonsági fokú, mint az aláírt papír vagy a PC-s, jelszavas védelem/authentikáció

A két kártya különbsége: a MOK kártyán van fénykép és közelítőérzékelős interfész A chipen gyárilag van egy MediSmart Kibocsátói tanúsítvány, ami a kártyabirtokos rendelési adatai alapján készült: – A tanúsítvány használati célja: authentikáció – Aláírásra is alkalmas, de nincs benne policy ID – Érvényességi idő 5 év A MediSmarttól igényelhető egyéb technikai tanúsítvány(ok) – Megegyezés szerinti használati cél, alapesetben aláírás – Megegyezés szerinti érvényesség – Megegyezés szerinti policy ID – Megegyezés szerinti intézményi és személyes adatok feltüntetése – Pl.: nővér-tanúsítvány, orvosi szakképesítést is tartalmazó tanúsítvány, beléptető által használt tanúsítvány, stb…

 A MediSmart kártyarendszerben az aláírások folyamata a Minősített aláírási folyamatnak megfelelő  1. Aláírási hely és kártya azonosítása (online terminál és kártya authentikáció)  2. Kártyabirtokos tanúsítványainak érvényesség-ellenőrzése (visszavonási listák)  3. Eltérő PIN kód az általános és az aláíró funkciókhoz  4. Aláíráshoz rendelt időpecsét (igazolja az aláírás időpontját)  5. Dokumentum formátum hordozza az eredeti adatot és az összes hitelesítő információt (időpecsét, tanúsítvány, aláírás)

 Intézményen belüli és HEFOP rendszerben intézményközi dokumentumok aláírására, hitelesítésére  Dokumentumok tisztán elektronikus formában történő archiválására  Jogosultsági rendszerekben (kártyás azonosítás)  Elektronikus egészségügyi és elszámolási dokumentumok aláírására, hitelesítésére (pénzügy, számlázás, biztosítók)

 Egyszerű illesztés, akár többféle kártya kezelése is egységesen