PBKIK Ny. sz.: 02-0098-05; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Fejlesztési technikák Szántóné Solymosi Ildikó
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Minőségmenedzsment 4. előadás
Minőségmenedzsment 5. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK AUDITÁLÁSA
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Minőségmenedzsment 3. előadás
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
9. hét: A munkahelyi egészségvédelem és
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőség menedzsment 6.előadás
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI OKTATÁS Anda Tivadar, minőségügyi szakértő
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Az ISO 9001 szabvány módosításai (ISO 9001:2008)
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
Minőségbiztosítás LB-II.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Az új minőségirányítási rendszer bevezetése
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Az ISO 9001:2008 MinőségIrányítási Rendszer (MIR) dokumentumai A dokumentáció lehet bármilyen alakú vagy típusú adathordozón.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Mit láthatunk a honlapon? Az előző ISO 9001 szabvány szerint kiadott tanúsítványok (várhatóan) az új ISO 9001 szabvány kiadását követő 24 hónapig.
CEN – Comité Européen de Normalisation Nemzetközi Szabványügyi Bizottság Management Cenrte: rue de Stassart, 36 B-1050 Brussels EN ISO 9001: 2000 helyett.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Minőségmenedzsment összeállította: Piacsek László Zoltán

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Tartalom 1. A minőségügy területei 2. Minőségügyi alapismeretek, alapfogalmak 3. Irányítási rendszerek 4. Minőségirányítási rendszer 5. Önértékelés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 1. A minőségügy területei 1.1 Vezetés és tervezés 1.2 Matematikai-Statisztikai módszerek, Méréses vizsgálatok 1.3. Mérőeszköz felügyelet 1.4. Minőségellenőrzés 1.5. Minőségirányítás 1.6. Auditok 1.7 Önértékelés 1.8 Karbantartás 1.9 Minőségtechnikák 1.10 Marketing

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 2. Minőségügyi alapismeretek A minőség annak mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzők egy csoportja a követelményeket, azaz a kinyilvánított igényeket és elvárásokat.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 2. Minőségügyi alapismeretek A minőségbiztosítás a minőségirányításnak az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére összpontosít arra vonatkozóan, hogy a minőségi követelmények teljesülni fognak.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 2. Minőségügyi alapismeretek A minőségirányítás összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minőség szempontjából. A minőségirányítási rendszer, irányítási rendszer egy szervezet vezetésére és szabályozására, a minőség szempontjából.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 3. Irányítási rendszerek Történeti áttekintés, szakaszok Minőségellenőrzés Minőségszabályozás Minőségmenedzsment rendszerek

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 3. Irányítási rendszerek Szabványos ( pl: ISO 9000-es, es szabványsorozat ) Nem szabványos irányítási rendszerek (pl: TQM)

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 3. Irányítási rendszerek TQM Total Quality Management - Teljeskörű Minőségirányítás Felülről építkező modell Vezetési filozófia Folyamatokon túl kiterjed az irányításra és az erőforrásokra is Belső kommunikáció szerepe Motiváció szerepe Teljes elkötelezettség Egységes rendszer, melynek minden és mindenki eleme Kiépítése 6-8 év

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Minőségirányítási rendszerek kiépítése, működtetése Vevők megelégedettsége, bizalma Vevői igények kielégítése Tervezettség Szabályozottság Társadalmi hasznosság

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek A minőségirányítás 8 alapelve 1. Vevőközpontúság, 2. Vezetés, 3. Munkatársak bevonása, 4. Folyamatszemléletű megközelítés, 5. Rendszerszemlélet az irányításban, 6. Folyamatos fejlesztés/tökéletesítés, 7. Tényeken alapuló döntéshozatal, 8. Kölcsönösen előnyös kapcsolat az alvállalkozókkal/beszállítókkal

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Az ISO 9000-es szabványcsalád tagjai ISO 9000:2005 (MSZ EN ISO 9000:2005) Alapok és szótár ISO 9001:2008 (MSZ EN ISO 9001: 2009) Minőségirányítási rendszerek. Követelmények ISO 9004:2000 (MSZ EN ISO 9004:2001) Minőségirányítási rendszerek. Útmutató a működés fejlesztéséhez – jelenleg felülvizsgálat alatt áll, az új szabvány várható megjelenése augusztus-szeptemberére várható

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek A Minőségirányítási rendszer 1. Előkészítés 2. Kiépítés – (folyamatok szabályozása és a dokumentáció elkészítése) 3. Bevezetés 4. Működtetés 5. Fejlesztés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.1. Előkészítés Mit értünk minőség alatt? Módszerek és eszközök a minőség mérésére Átvilágítás Folyamatok feltérképezése (fő-, mellék-, rész-, támogató), vezetőség, erőforrások, környezet, kultúra, dokumentumok átvizsgálása Munkaterv elkészítése

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.2. Kiépítés „Ki? Mit? Mikor? Miért? Mi alapján? Milyen eszközökkel? Hogyan?” Munkatársak bevonása Vezetés támogatása

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.2. Kiépítés Folyamatok szabályozása Sorrend, kölcsönhatások meghatározása Bemenetek-kimenetek, kapcsolódások Minőségkövetelmények, kritériumok meghatározása – mérhetőség! Mérő, megelőző, javító eszközök, módszerek meghatározása Vevői igények felmérése – termékjellemzőkké alakítása

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.2. Kiépítés Dokumentáció elkészítése Minőségpolitika Minőségcélok Minőségügyi kézikönyv Folyamatleírások Munkautasítások Bizonylati album

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.3. Bevezetés Dokumentáció elkészült Belső oktatások megtörténtek Vezetőség jóváhagyta és elrendelte a rendszert

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 4. Működtetés a szabályozásoknak megfelelően

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek A minőségirányítási kézikönyv fejezetei az ISO 9001:2008 szabvány alapján 1. Alkalmazási terület 1.1. Általános rész 1.2. Alkalmazás 2. Rendelkező hivatkozások 3. Szakkifejezések és meghatározásuk

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 4. Minőségirányítási rendszer 4.1. Általános követelmények 4.2. A dokumentálás követelményei

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 5. A vezetőség felelősségi köre 5.1. A vezetőség elkötelezettsége 5.2. Vevőközpontúság 5.3. Minőségpolitika 5.4. Tervezés 5.5. Felelősségi kör, hatáskör és kommunikáció 5.6. Vezetőségi átvizsgálás

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 6. Gazdálkodás az erőforrásokkal 6.1. Gondoskodás az erőforrásokról 6.2. Emberi erőforrások 6.3. Infrastruktúra 6.4. Munkakörnyezet

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 7. A termék előállítása / Szolgáltatás nyújtása 7.1. A termék-előállítás megtervezése 7.2. A vevővel kapcsolatos folyamatok 7.3. Tervezés és fejlesztés 7.4. Beszerzés 7.5. A termék előállítása és a szolgáltatás nyújtása 7.6. A megfigyelő- és mérőberendezések kezelése

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 8. Mérés, elemzés és fejlesztés 8.1. Általános előírások 8.2. Figyelemmel kísérés és mérés 8.3. A nem megfelelő termék kezelése 8.4. Az adatok elemzése 8.5. Fejlesztés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Folyamatleírások a dokumentumok és feljegyzések kezelése, a vevőszolgálat és panaszkezelés, a fő értékteremtő folyamat/ok szabályozása, az irányítási rendszer tervezése, fejlesztése és vezetőségi átvizsgálása, a minőségirányítási rendszer auditja, a nemmegfelelőségek kezelése, a helyesbítő és megelőző tevékenység, az adatok gyűjtése és elemzése, folyamatok mérése és figyelemmel kísérése

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Működtetés és ellenőrzés Bizonylati album – Bizonylatok – dokumentumok (a működés bizonytékai) Mérő rendszerek adatai Vevői és munkatársi visszajelzések Belső auditok Vezetőségi átvizsgálások Önértékelés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Auditok A minőségügyi audit az ISO 9000:2005 szabvány szerint auditbizonyítékok (a kritériumokra vonatkozó információk) nyerésére és ezek objektív kiértékelésére irányuló módszeres, független és dokumentált folyamat annak meghatározására, hogy az auditkritériumok (összehasonlítási alapként használt követelmények) milyen mértékben teljesülnek. MSZ EN ISO 19011:2003 (Útmutató minőségirányítási és/vagy környezetközpontú irányítási rendszerek auditjához)

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Auditok fajtái külső- (tanúsító audit, évenkénti felülvizsgálati audit, három évente megújító audit, beszállítói audit), belső auditot

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Az auditok vonatkozhatnak, termékekre, szolgáltatásokra, folyamatokra, valamint rendszerekre. 3. független fél végzi. Tervszerű (éves auditterv, audit ütemterv)

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Változások az új szabványban az ISO 9001:2000-hez képest 0.1 A minőségirányítási rendszer tervezésére és megvalósítására hatással van: az üzleti környezet, ennek változása, ezzel a környezettel összefüggő kockázatok. 1.1 A termék kifejezés vevő által igényelt, vagy vevő számára készült, vagy a termék előállítási folyamat számára szükséges termékre vonatkozik.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Változások az új szabványban az ISO 9001:2000-hez képest 4.1 Az alvállalkozásba adás általános követelményei A folyamatot nemcsak felismerni kell, hanem meghatározni is. Ezt alkalmazni kell az alvállalkozásba kiadott folyamatok esetében is (ahol a szabályozás típusát és mértékét is meg kell határozni) Pontosabban meghatározott követelmények (különös tekintettel a külső erőforrásokra). Az alvállalkozásba kiadott folyamatok szabályozási módjának és mértékének biztosítania kell a vevői, törvényi és hatósági előírások teljesülését. Az alvállalkozásba kiadott folyamatok szabályozását a minőségirányítási rendszerben be kell mutatni.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Változások az új szabványban az ISO 9001:2000-hez képest 4. Dokumentumok, beleértve a feljegyzéseket – pontosított szóhasználat 5. A felső vezetőségnek ki kell jelölnie a szervezetben vezetőség egy tagját. A felső vezetés megbízottjának funkciójának alvállalkozásba adása nem megengedett 6. (6.2.2.) Felkészültség, képzés, tudatosság

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Változások az új szabványban az ISO 9001:2000-hez képest A termékre vonatkozó követelmények meghatározása A termék-követelmény pontosabb leírása: a termékre alkalmazható szabályozói követelmények bármely más követelmény, amelyet a szervezet szükségesnek lát A tervezés és fejlesztés megtervezése Tervezés és fejlesztés pontosítása, tisztázása: Megjegyzés: A tervezés és fejlesztés átvizsgálása, igazolása (verifikálása) és érvényesítése (validálása) külön célokat szolgálnak. Ezeket külön - külön, vagy bármely kombinációban el lehet végezni, ahogy az a termék és a szervezet számára megfelel / Mérőberendezések measuring equipment = mérőberendezés fogalmát használja (a korábban részben használt measuring device fordítási nehézségeket okozott)

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Változások az új szabványban az ISO 9001:2000-hez képest Belső audit Belső audit Az auditált területért felelős vezetőségnek gondoskodnia kell arról, hogy indokolatlan késedelem nélkül tegyék meg a szükséges korrekciót és a korrigáló lépéseket.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek 3.5. Fejlesztés ISO 9004:2000 TQM Minőségtechnikák LEAN management Folyamatok újraszervezése Szervezetfejlesztés Integrált irányítási rendszerek

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek PDCA ciklus Plan – Tervezés fázisa Do – Megvalósítás fázisa Check – Ellenőrzés fázisa Act – Beavatkozás szakasza S (standardise) DCA PDS (study) A

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Problémafeltáró és elemző módszerek Benchmarking Brainstorming Ötlettérkép Ishikawa féle ok-okozati diagram SWOT elemzés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek LEAN management Toyota production systems 1. Költségcsökkentés a veszteségek (túltermelés, raktárkészletek, mozgás, várakozás, újramegmunkálás, javítás) kiküszöbölésével 2. Folyamatos fejlesztés 3. Munkatársak bevonása

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek LEAN technikák Just in Time Pull rendszerek Kanban Ciklusidők Gyártószigetek kialakítása KAIZEN 5S Hiba-biztosság Poka-Yoke Vizuál menedzsment Teljes körű gépkihasználtság Értékáram térképezés Value Stream Maping

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Folyamatok újraszervezése Előzetes állapotfelmérés Folyamatok és kölcsönhatásaik meghatározása Kritikus pontok meghatározása Folyamatok újraszervezése Emberi erőforrás menedzsment Folyamatos képzés Ellenőrzés

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 4. Minőségirányítási rendszerek Szervezetfejlesztés Egy külső, és/vagy belső motiváció, befolyás, kényszer, indukál egy változtatási ötletet (a probléma definiálása), mely kidolgozásra és a vezetőség által elfogadásra kerül változtatási program formájában - diagnózis felállítása és az akcióterv megalkotása, Megvalósítás, Értékelés, Lezárás.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 5. Önértékelés „Az önértékelés gondosan megfontolt kiértékelés, amelynek eredménye egy vélemény vagy ítélet a szervezet eredményességéről és hatékonyságáról, valamint a minőségirányítási rendszer érettségéről.” Phd Koczor Zoltán (szerk.): Minőségirányítási Rendszerek Fejlesztése, TÜV Rheinland InterCert, Bp., old.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 5. Önértékelés Előkészítés Az elkötelezettség kifejlesztése Az önértékelési ciklus megtervezése A modell és a jelentéskészítési rendszer létrehozása A tervek ismertetése A személyzet képzése Az önértékelés végrehajtása Eredmények kiértékelése, visszacsatolás Tevékenységterv elkészítése A tevékenységtervben megfogalmazott feladatok megvalósítása A fejlődés felülvizsgálata Az önértékelést évente el kell végezni.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 5. Önértékelés Az EFQM modell Vezetés Üzleti eredmények Folyamatok A dolgozók irányítása Üzletpolitika és stratégia Üzletpolitika és stratégia Erőforrások Dolgozói elégedettség Vevői elégedettség Társadalmi hatás

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán 5. Önértékelés Önértékelés az EFQM modell alapján TEAM megalakítása. Kérdőívek összeállítása. A kérdőíveket minden munkatárs név nélkül tölti ki. A TEAM kiértékeli a kérdőíveket - a fejlesztésre szoruló területek meghatározása. TEAM intézkedési tervet dolgoz ki, melynek elérendő céljai, stratégiai és minőségcélokként jelennek meg a következő évre, periódusra vonatkozóan.

PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Köszönöm megtisztelő figyelmüket!