A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Mercedes-Benz-Iskola
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
MOB (MAGYAR OLIMPIAI BIZOTTSÁG) felügyeletével
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Városi partnerség a foglalkoztatásért
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
Intézményvezetői célkitűzések
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Jó gyakorlatok a lemorzsolódás csökkentésére
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Előadás másolata:

A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)

Cél csoportok Közvetlen: A telepen élő cigánygyerekek 20 éves korig. Közvetett: 50 cigánycsalád, 5 általános iskola diákjai, 2 óvoda gyermekei.

Tevékenységek és módszerek Egy komplex karitatív-oktató-nevelő és szociális program, mely a kezdetektől lehetőséget biztosít a telepen élő roma származású gyermekek és fiatalok számára a megfelelő szocializáció és társadalomba való integrálódásra.

A Közösségi Ház programjai: “Gyermek kuckó” Ébresztő program Nevelési program óvodáskorúaknak Nevelési program általános iskolásoknak Nyári programok Programok továbbtanulók számára Ifjúsági csoport Családsegítés-gondozás Egészség, higiénia horizontális program

“Gyermek kuckó” A csecsemőkkel és kisgyermekekkel való foglalkozás a hét minden napján, ennek keretében az alapvető higiénés feltételek biztosítása Napi kapcsolatot tartunk a szülőkkel Gondozás – nevelés

Ébresztő program A rendszeresség és pontosság megszoktatása, a kötelességek teljesítése, napirend kialakítása Saját kisbusszal és pedagógus kíséretével a gyerekek szállítása az óvodába és az iskolába. Elősegítjük a hatékony kommunikációt az oktatási intézmények és szülők között

Gyermeknevelés folyamata (1) Nevelési tervünk hangsúlyozza az egyéni, valamint a csoportos nevelési módszerek ötvözésének fontosságát. A tanuló helyzetének komplex vizsgálata. Környezettanulmány, konzultáció az osztályfőnökkel, tudásszint felmérés, személyiségfelmérő teszt, szociometriai felmérés, családlátogatás, önismereti tréning. Személyre szabott terv (Egyéni Fejlesztési Terv) készítése

Gyermeknevelés folyamata (2) Tanulás Személyiségfejlesztés Tehetséggondozás Szabadidős tevékenység Egészséges életmódra nevelés

Nevelési program óvodáskorúaknak Komplex személyiség fejlesztés és iskolára felkészítés játékos formában. Logopédiai foglalkozás. Pszichológiai tanácsadás. Naponta kiegészítő táplálkozás és fürdési lehetőség.

Nevelési program általános iskolásoknak (1) A gyerekek minden hétköznap órától – óráig vehetnek részt a házban zajló programokon. A foglalkozások két csoport számára (alsó és felső tagozatosok), forgó rendszerben történik.

Nevelési program általános iskolásoknak (2) Először számítógépes foglalkozást tartunk, majd a tanulás következik (leckeírás, korrepetálás, dolgozatokra való felkészítés, fejlesztés). Ezt követi a kézműves foglalkozás, végül pedig a játék.

Nevelési program általános iskolásoknak (3) A gyerekekkel végzett oktató-nevelő munka folyamata: –Csoportvezető pedagógusaink évente legalább három alkalommal konzultálnak az osztályfőnökökkel, majd közös stratégiát dolgoznak ki a gyerekek beilleszkedésének segítésére, valamint iskolai teljesítményük növelésére. Ezt követi az egyéni nevelési tervek elkészítése, ez alapján történik a Mi Házunkban az oktatás. Mindemellett egy fejlesztő pedagógus, a tanítási időn belül segít a gyerekek felzárkóztatásában (iskolai tanórákon).

Nevelési program általános iskolásoknak (4) Egyéb foglalkozások –Logopédiai és fejlesztő foglalkozás –Gyógypedagógiai foglalkozás –Pszichológiai tanácsadás –Korrepetálás (matematika, fizika, kémia) –Hétvégi foglalkozások –Szakmai eszmecsere szervezése

Nyári programok Egyhetes ottalvós jutalomtábor Háromhetes fejlesztő jellegű napközis tábor

Programok továbbtanulók számára Foglalkozás középiskolás fiatalok részére Ösztöndíjak, gyakorlati helyek felkutatása A diákokkal közösen, programok szervezése

Ifjúsági csoport Önszervező csoport Önismereti, kommunikációs, és problémamegoldó tréning Kirándulások, találkozások

Családsegítés-gondozás Családlátogatások Családsegítő tevékenység Közösségépítés Női klub

Egészség, higiénia horizontális program Ezek minden tevékenységben szerepelnek. Rendszeres tisztaságra nevelés elsajátítása és megszokása, majd a házban tanultak otthoni alkalmazása