Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -
Kik is vagyunk? Egyedi szoftver fejlesztés Szaktanácsadás Projekt minőség biztosítás
Evolúciónk 2003 megalakulás 2004 tanulás, ismerkedés 2005 piaci megjelenés 2006 dinamikus fejlődés 2007 nemzetközi piac
Egy-két eredmény
Néhány elégedett ügyfél…
És amiért itt vagyunk… Egy kis ECM filozófia Egy kis benchmarking Jó társaság
Mit jelent az ECM? ECM = Enterprise Content Management „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.”
Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Dokumentum, irat, szerződés, számla , Intranetes oldalak Fax Multimédiás anyag
Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Több alkalmazás közötti kommunikáció megteremtése Hosszútávú fejlődés titka
Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Szerepkörök megkülönböztetése Jogosultsági mátrixok használata Több lépcsős beléptetés Digitális aláírás Különleges fájltárolási módszerek
ECM vagy DMS?!? DMS = Struktúrált dokumentumok kezelésére szolgáló rendszer ECM = A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer. Az ECM nem csak metaadatot tárol!
Mit értünk adatharmonizáción? Adatharmonizációnak nevezzük azt a folyamatot, amikor minden, a szervezetben keletkező információt, iratot, egyéb adatot egy közös, egységes formátumra hozunk.
Mit jelent az egységes? A cél sosem a már meglévő rendszerek kiváltása, hanem egy olyan, általában harmadik felhasználói felület, iterface, middleware megalkotása, melyen keresztűl képesek vagyunk minden meglévő alkalmazással kommunikációt teremteni.
Két fontos dolog… ECM rendszerek főbb kihívásai: Technológiai adattárolás Visszakereshetőség (Összetett alkalmazás alkotása)
Alkalmazáselemek Összetett alkalmazás (composite application) Szolgáltatások Ügyféllista Ügyféladatok Megrendelések listája Számlák listája Kereskedők, ügyfélkapcsolat felelősök Alkalmazások CRM ERP HR Munkafolyamat
Kritikus lépések Interface Szabály rendszer Visszakeresés –Sebesség optimalizálás Indexek tervezése 2 lépcsős adatelérés Archíválás –Több szintű 1. szint: aktuális 2. szint: archív 3. szint: winchester 4. szint: szalag
ECM célok Alkalmazások egységes kezelése Adattárak kiépítése Együttműködés, hatékonyság növelése Üzleti folyamatok összefogása Tudás, illetve közösségi rendszer fejlesztése
Állandó problémák Szigetrendszerek közötti kommunikáció Nincsenek egységes metaadatok Ki vezette be a rendszert? Volt-e benne hiba? Integrátor megválasztása Nem harmonizált megoldások
WSRP
Alapvető vezetői kérdések? Jók-e ezek a megoldások? Ki kell-e dobni ezeket? Mennyibe is fog ez kerülni? Van kiút?
Megoldás: ECM Portál Fejlesztési idő csökkentése Meglévő alkalmazások back-end használata Üzembe helyezés hatékonyságának növelése Személyre szabhatóság biztosítása Jogosultsági mátrix, szerepkör alapú felületek Kulcsfontosságú üzleti információkat egységes felületen jelenítsük meg
Klasszikus portál felület
SOA lehetőségek A rendelkezésre álló konnektorok és kiterjesztések segítségével könnyen kapcsolódhatunk számos adatbázishoz, illetve alkalmazás-környezethez fejlesztés nélkül is. Siebel SAP SAP és Siebel Web Service Meglév ő forráso k Egy adatforrás több elemet képes kiszolgálni Ugyanaz a felület, különböző adatforrásokkal
Szerepkör alapú felület… Értékesítési igazgató Regionális igazgató Fiókvezető Csak a régióra vonatkozó alertek Csak a régióra vonatkozó scorecard Automatikus adatszűrés Csak a fiókra vonatkozó kimutatások Csak a fiókra vonatkozó scorecard
Döntéshozatal és hatékonyság növelés Adatszűrők Interaktív felület, iterációs leválogatás az adathalmazban Exportálási és nyomtatási eszközök Nagy pontosságú grafikonok Alertek
Napi szintű döntéshozatal 11% 29% 55% Napi 44% Napi 17% Heti 24% Heti 17% Havi Azonnali „Milyen „idős” adatok elegendőek a napi döntéshozatalhoz ben?” “Hogyan válaszolnak a kérdésre napjainkban, 2006-ban?” Gartner
Végszó, végcél… Döntési alapot képező információk minőségének, histórikusságának növelése Felmerülő problémák orvoslásának javulási tendenciája Végrehajtás sebességének a növelése
Köszönöm a figyelmet! Szemerszky Zsolt ügyvezető igazgató