Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest New Technology Meetup Group Tárkányi Ferenc.
Advertisements

Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
© 2010 IBM Corporation IBM Enterprise Content Management Az intelligens karakterfelismerés üzleti lehetőségei A dokumentum feldolgozás 5 lépcsője Előadó:
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Intranet portál bemutató
4. CSAPAT Üzletfejlesztés, Sales, Marketing. Problémák  Belső folyamatok, optimalizálás (nem eszköz alapon)  Üzletfejlesztési kihívások  Külső kommunikációs.
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
SQL Server 2005 Reporting Services a gyakorlatban
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
Az Office Business Application (OBA) alkalmazásmodell Az üzleti probléma: központosított, mégis rugalmas feladatkövetés A lehetséges megoldások nagyvállalati.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
Korszerű irodai ügymenet komplex dokumentum-kezelési megoldásokkal.
„Hidat építünk” az energetikai tanácsadók szerepe Magyarországon
Pénzügyi intézmények kontrollingja
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
A HEM kialakulása és fejlődése
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
Üdvözöljük az IIR Konferencia résztvevőit! IIR Konferencia 2001.
Adatbányászat és üzleti intelligencia SPSS – MicroStrategy integráció
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Dokumentumkezelés Magyarországon
A StoreWizard webáruház bemutatása
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
CALDERONI ELEKTRONIKUS FORRÁSKEZELŐ ÉS PUBLIKÁCIÓS RENDSZER CALDERONI REFERENSKÉPZÉS
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Nagyvállalati dokumentumkezelés alapjai Irat, szerződés, számla, megrendelés, árajánlat, megbízás, hivatalos levél, tervrajz, műszaki rajz, vázlat, ütemterv,
ECM evolúció – a Leitz-iratgyűjtőtől a tanúsított iratkezelésig Ovitas Magyarország Informatikai Kft. Vitéz Miklós Budapest, november 8.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
SIGNUM ….. Fejlesztési dokumentumokat kezelő rendszer Dr. Fenyő Róbert Ügyvezető igazgató.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
Enterprise Content Management – Referencia projekt.
Oracle Vállalati Tartalomkezelés Oracle ECM termékpaletta.
2007. szeptember 27. DMS Forte - Dokumentumkezelési újdonságok 1 Az ECM felszínre törése - DMS konvergencia (Enterprise Content Management, Document Management.
2007. szeptember 27. DMS Forte - Dokumentumkezelési újdonságok 1 Nagyvállalati dokumentumkezelés A tartalomkezelés kálváriája ECM/OCR „Játék” a betükkel.
Ajánlat, szerződés, számla dokumentumok egységes kezelése
EDI alapú számlázás - magyarországi bevezetési lehetőségek
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Közgyűjteményi megoldások
CRM rendszer.
Kulcsrakész Közgyűjteményi Portál
A JaDoX, mint repozitórium szoftver
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
A civil szféra szerepe a közigazgatás jövőjében
Első az ügyfél, de hogy érem el?
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Egységes tartalomkezelés - Adatharmonizálás ECM filozófiával -

Kik is vagyunk? Egyedi szoftver fejlesztés Szaktanácsadás Projekt minőség biztosítás

Evolúciónk 2003 megalakulás 2004 tanulás, ismerkedés 2005 piaci megjelenés 2006 dinamikus fejlődés 2007 nemzetközi piac

Egy-két eredmény

Néhány elégedett ügyfél…

És amiért itt vagyunk… Egy kis ECM filozófia Egy kis benchmarking Jó társaság

Mit jelent az ECM? ECM = Enterprise Content Management „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.”

Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Dokumentum, irat, szerződés, számla , Intranetes oldalak Fax Multimédiás anyag

Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Több alkalmazás közötti kommunikáció megteremtése Hosszútávú fejlődés titka

Mit is tudunk? „A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer.” Szerepkörök megkülönböztetése Jogosultsági mátrixok használata Több lépcsős beléptetés Digitális aláírás Különleges fájltárolási módszerek

ECM vagy DMS?!? DMS = Struktúrált dokumentumok kezelésére szolgáló rendszer ECM = A közép- és nagyvállalat összes üzleti tartalmának integrált, jogosultság alapú kezelését megvalósító rendszer. Az ECM nem csak metaadatot tárol!

Mit értünk adatharmonizáción? Adatharmonizációnak nevezzük azt a folyamatot, amikor minden, a szervezetben keletkező információt, iratot, egyéb adatot egy közös, egységes formátumra hozunk.

Mit jelent az egységes? A cél sosem a már meglévő rendszerek kiváltása, hanem egy olyan, általában harmadik felhasználói felület, iterface, middleware megalkotása, melyen keresztűl képesek vagyunk minden meglévő alkalmazással kommunikációt teremteni.

Két fontos dolog… ECM rendszerek főbb kihívásai: Technológiai adattárolás Visszakereshetőség (Összetett alkalmazás alkotása)

Alkalmazáselemek Összetett alkalmazás (composite application) Szolgáltatások Ügyféllista Ügyféladatok Megrendelések listája Számlák listája Kereskedők, ügyfélkapcsolat felelősök Alkalmazások CRM ERP HR Munkafolyamat

Kritikus lépések Interface Szabály rendszer Visszakeresés –Sebesség optimalizálás Indexek tervezése 2 lépcsős adatelérés Archíválás –Több szintű 1. szint: aktuális 2. szint: archív 3. szint: winchester 4. szint: szalag

ECM célok Alkalmazások egységes kezelése Adattárak kiépítése Együttműködés, hatékonyság növelése Üzleti folyamatok összefogása Tudás, illetve közösségi rendszer fejlesztése

Állandó problémák Szigetrendszerek közötti kommunikáció Nincsenek egységes metaadatok Ki vezette be a rendszert? Volt-e benne hiba? Integrátor megválasztása Nem harmonizált megoldások

WSRP

Alapvető vezetői kérdések? Jók-e ezek a megoldások? Ki kell-e dobni ezeket? Mennyibe is fog ez kerülni? Van kiút?

Megoldás: ECM Portál Fejlesztési idő csökkentése Meglévő alkalmazások back-end használata Üzembe helyezés hatékonyságának növelése Személyre szabhatóság biztosítása Jogosultsági mátrix, szerepkör alapú felületek Kulcsfontosságú üzleti információkat egységes felületen jelenítsük meg

Klasszikus portál felület

SOA lehetőségek A rendelkezésre álló konnektorok és kiterjesztések segítségével könnyen kapcsolódhatunk számos adatbázishoz, illetve alkalmazás-környezethez fejlesztés nélkül is. Siebel SAP SAP és Siebel Web Service Meglév ő forráso k Egy adatforrás több elemet képes kiszolgálni Ugyanaz a felület, különböző adatforrásokkal

Szerepkör alapú felület… Értékesítési igazgató Regionális igazgató Fiókvezető Csak a régióra vonatkozó alertek Csak a régióra vonatkozó scorecard Automatikus adatszűrés Csak a fiókra vonatkozó kimutatások Csak a fiókra vonatkozó scorecard

Döntéshozatal és hatékonyság növelés Adatszűrők Interaktív felület, iterációs leválogatás az adathalmazban Exportálási és nyomtatási eszközök Nagy pontosságú grafikonok Alertek

Napi szintű döntéshozatal 11% 29% 55% Napi 44% Napi 17% Heti 24% Heti 17% Havi Azonnali „Milyen „idős” adatok elegendőek a napi döntéshozatalhoz ben?” “Hogyan válaszolnak a kérdésre napjainkban, 2006-ban?” Gartner

Végszó, végcél… Döntési alapot képező információk minőségének, histórikusságának növelése Felmerülő problémák orvoslásának javulási tendenciája Végrehajtás sebességének a növelése

Köszönöm a figyelmet! Szemerszky Zsolt ügyvezető igazgató