Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
Advertisements

Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek.
Miről beszélnek annyit…?!
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A munkaegészségtan oktatása Magyarországon
A fejhallgatók története
HYPERTONIA: PATHOMECHANISMUS, TERÁPIÁS KONZEKVENCIÁK
30 éves jubileumi rendezvény képekben Gunaras, Resort Spa Hotel október 4-6.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Fizikai Intézet 4026, Debrecen Bem tér 18/a,b
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Vizuális kommunikáció bevezetés
Gondolatok a művészet rendszeréről
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása
Kommunikáció beteg gyermekekkel
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Kommunikáció az egyetemen
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Nevelés az ókorban Egyiptom Róma Görögország.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető - PhD kurzus Tantárgy SE-ÁOK, -FOK, GYOK Kredit: 2 pont Vizsga-forma : Szóbeli.
Pszichológiai Ismeretek
Orvos és Egészségtudományi Centrum, Klinikai Kutató Központ
Korányi Sándor a nephrológus
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
egyetemi tanár, főigazgató
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Magyar Közgazdasági Társaság Vándorgyűlése, Pécs, 2011 szeptember 30.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Természettudományos nevelés Réti Mónika kutató Kutatási, Elemzési és Értékelési Igazgatóság Iskola- és Módszertanfejlesztő Központ V.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Augustin Thierry „Van a világon valami, ami értékesebb,
For Nephrology Award Life achievement recognition, 2007
Zene – élettan, kórélettan
Prof. Dr. Rosivall László
Testi – Lelki – Szellemi összefüggések
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
XX. század A Tudós - A Művész Albert Einstein Salvador Dali
Műelemzés De mi a mű és mi a fontos? Szempontok, útmutatás!?
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Ókor Egyiptom Róma Görögország.
A kemotaxis biológiai és klinikai jelentősége - Bevezető -
SZOCIÁLIS MUNKA MÓDSZEREK Pszichoterápiás módszerek
Előadás másolata:

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Zene – élettan, kórélettan Prof. Dr. Rosivall László

Mikor és hogyan keletkezett a zene? -Kommunikációs eszközként -Előbb mint a beszéd, vagy később -barlang rajzok előtt vagy után -Megnyugtatásra, elaltatásra -Szórakoztatásra -Munka ütemére -Harci bátorításra -Szerelmi üzenetre -Betegek gyógyítására -Sámánok titkos szertartására -Dob, fúvós, vagy pengetős volt-e az első eszköz

„A kínaiak 4000 évvel ezelőtt gondosan megtervezett, jól megszervezett zenepedagógiai rendszert működtettek, ahol törvény által szabályozott szakmai felügyelet volt, kiépült vizsgarendszer működött, tudatos népdalgyűjtést végeztek, aktív zenekari élet folyt, s ők állították össze az első énekeskönyveket.” STUDIA CAROLIENSIA SZÁM , GYÖRGYINÉ KONCZ JUDIT AZ ÓKOR ZENEI NEVELÉSE A legrégibb megszóltatható furulyák, kínai, 9000 évesek (szlovén évesek a legrégibb töredékek)

Platon i.e i.e. 347 „Platón kihangsúlyozza az anyák és dajkák szerepét, akik a korai gondozáson túl felelősek azért is, hogy milyen zenei és irodalmi anyagot, milyen minőséget tanítanak gyermekeiknek, milyen szellemi minőség alakítja a gyermek lelkét.„ STUDIA CAROLIENSIA SZÁM , GYÖRGYINÉ KONCZ JUDIT AZ ÓKOR ZENEI NEVELÉSE

Arisztotelész i.e i.e. 322 „Nem művészeket, hanem műértő polgárokat kell nevelni”. (Arisztotelész, Politika 8, Budapest, 1984). Bust of Aristotle. Marble, Roman copy after a Greek bronze original by Lysippos from 330 BC; the alabaster mantle is a modern addition. STUDIA CAROLIENSIA SZÁM GYÖRGYINÉ KONCZ JUDIT AZ ÓKOR ZENEI NEVELÉSE

Mi a zene? A zene önkifejezés, a belsőnk kivetítése, vagy üzenet a másiknak? A zene egyszerű matematika, fizikai alkalmazása? A zene az agyműködés tükröződése vagy a lélek kifejezője? Mi a jó zene, mi a rossz zene, mikor jó a zene, mire jó a zene? Minden zene épít, vagy rombol? Lehet-e zenével forradalmat csinálni? Lehet-e zenével falakat lebontani? Lehet-e zenével háborúba masírozni? Lehet-e zenével embert vagy fület gyilkolni? Mi a szférák zenéje? Van-e hangja a molekulák rezgésének? Mit üzennek a madarak énekei? Őrültek zenéi, zenék őrültjei? Van-e különbség az egyes hangszerek élettani hatása között? Van-e például altató, ébresztő, munkás és szerelmes „hangszer”?

Zenének van -Történelme -Eszköze -Üzenete -Alkotója -Értelme -Értéke -Jövője -Szellemisége -Értője…, De -Lélektana? -Élettana? -Kórélettana!? -Kinek? -Alkotónak? -Alkotásnak? -Befogadónak?

Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Íz -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Rezgés Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche -Jelfeldolgozás -Absztrakció -Érzelmi értékelés -Logikai értékelés -Előzmények Alkotás /Ihlet /Ötlet /Üzenet /Kivitelezés -Rajzolás -Festés -Éneklés -Táncolás -Zenélés A mű /Művészeti Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera Az Alkotó A mű = Valóság /Inger -Fény -Szín -Hang -Forma -Szag -Esemény Jelfogó /Érzékelő /Receptorok -Hullám -Molekula -Fizikai erő Feldolgozó /Értékelő /Idegrendszer - Psyche - Feldolgozás - Absztrakció - Érzelmi értékelés - Logikai értékelés - Előzmények A képzelt /Virtuális Valóság -Kép -Színdarab -Fotó -Zenemű -Tánc -Opera A Befogadó

Kérdések - Mit gyógyít a zeneterápia? - Mi zeneterápia hatásmechanizmusa? - Az agyműködés melyik részére hat? -A folyamatos ritmusnak van hatása? -A folyamatos hang/inger eltereli a gondolatokat? -A hang hullámok energiája befolyásolja a sejtek működését? -Különböző ember, különböző betegségek különböző terápiás zenét igényelnek? -A terápiás zene függ az életkortól, a nemtől, az iskolázottságtól, az ízléstől? -Van füle a növényeknek? -Miért ad több tejet a tehén Mozart zenére?

Nagy kérdések Hogy kerül a zene az orvosegyetemre? Zene és kórélettan? Zenére szüljünk?

Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális és posztgraduális tantárgy 2015/2016. II. félév Zeneterápia az orvoslásban Kollár János

Dr. Kollár János Debreceni Agrártudományi Egyetem, agrármérnök Kossuth Lajos Tudományegyetem, pszichológia szakos középiskolai tanár Magyar Pszichodráma Egyesület, pszichodráma asszisztens Magyar Szimbólum- és Relaxációs Terápiás Egyesület, relaxációs terapeuta Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem, Felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus Magyar Pszichológusok Érdekvédelmi Egyesülete, T-csoportvezető tréner Hochschule für Musik und Theater, Hamburg: Doctor Scientiae Musicae – PhD Kutatási terület Orvosi kommunikáció, orvosi pszichológia, tanulástechnika, tanítástechnika, önismeret, prezentációs képességek fejlesztése, tréningek tartása, zeneterápia. A 2012-ben Magyarországon akkreditált KOLLÁR- módszer (tanulás- és tanítássegítő program) alapítója és kidolgozója. Oktatás Kommunikációs Főiskola, Budapest, önismereti, prezentációs, üzleti tárgyalástechnika és kommunikációs tréningek; 2009 Middelburg Center of Transatlantic Studies, Roosevelt Academy, Middelburg, Hollandia, “Learning Is Fun” saját fejlesztésű, tanulás-és tanítástechnikai kurzus; Debreceni Egyetem, Orvos- és Egészségtudományi Centrum, Népegészségügyi Kar, Magatartástudományi Intézet, orvosi kommunikáció, orvosi pszichológia, zeneterápia oktatása angol és magyar nyelven meghívott előadó a Máltai Egyetemen, a KOLLÁR módszer mesterkurzus oktatója.