Az állatok tanításának módszertana. Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vizeinkben élő gerincesek
Advertisements

Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A puhatestűek törzse.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„Egy kép többet mond ezer szónál!”
Városlakó állatok.
Ízeltlábúak törzse.
Melyik a kakukktojás? (Miért?)
Hagyományos szemléltető eszközök
Rendszerezés ismétlés.
Magyarország potenciális vegetációmodellje Eszköz a természetes növényzet lehetséges változásának felmérésére tájhasználat-változás esetén Somodi Imelda,
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Közönséges madárpók „Avicularia”
Készítette: Vomberg Fanni Virág
Készítette: Dalkó Soma 7.a
Kockás piton Kockás piton Készítette: Dani Renáta.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
A KUTYA TOVÁBB.
Ökológia Fogalma:Az élőlényeknek a környezetükhöz való viszonyát vizsgáló tudomány. Vizsgálatának tárgya: Az ökoszisztéma, az élőhely ( biotóp) és azt.
ÁTTÉRÉS A SZÁRAZFÖLDI ÉLETMÓDRA- KÉTÉLTŰEK
Az ABC modellezés elve A B C m o d e l l K i é r t é k e l é s
Az élőlények rendszerezése
A madarak osztálya.
A férgek törzsei.
Az élőlények rendszerezése
Microsoft Access Jelentések.
Készítette: Sipos Zsófia 7.a
Kérdések a második zh-hoz
Idegen nyelvek tanulása
Környezetismeret – 2. évfolyam
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
14. Technikai ismeretszerzést segítő oktatóeszközök bemutatása: építőelemek Ujhelyiné dr. Pető Éva.
Fókuszban a terep VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia november 13. Mogyorósi Zsolt, Tóth Tibor Eszterházy Károly Főiskola.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Házi kedvencek – Haramiáné Kovács Mária.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
A házityúk.
A levegő szárnyas meghódítói
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Készítette : Hagymási Zsófia
Egyed alatti szerveződési szintek
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Integráció, inkluzió PPK,
A OneNote 2007.
4. sz. alprojekt Készítette: Sudár Mártonné és a 3. b osztály Az év fája és madara- A fecskék 6. sz. alprojekt.
faj Osztály törzs ország
Bárhová lépsz, ott vannak
Emlősök Mindannyian szőrösek.
Az újszájú állatok egyedfejlődése
LEGO Dacta program.
Gerincesek: halak, kétéltűek, hüllők
Készítette: Hazafi Márton 7.a
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A megismerési módszerek alapozása
Az idő Folyamatosan változik. Fő jellemzői: Napsugárzás,
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Katonasírok és katonai emlékhelyek Veszprém és Fehér megyében A pályázat időtartama: 2016.márc. - jún.15.
Az élőlények és környezetük tanításának módszertana.
Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
SZIVACSOK AKIK TÖBBSEJTŰEK, EUKARIÓTÁK, HETEROTRÓFOK, NINCS SEJTFALUK, DE MÉGSEM ÁLLATOK.
16. lecke Az ízeltlábúak.
CSALÁNOZÓK, LAPOSFÉRGEK
ÁLLATI SZÖVETEK Szövet fogalma:
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Szerkezetépítés III. 4-es csapat: Fehér Szimonetta Fogarasi Anna
Ki mit tud? december óra 330 terem
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

Az állatok tanításának módszertana

Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek) 2.Testtájak A fontosabb jellemző testrészek megnevezései és rövid jellemzése pl. nagyság, alak

3.Testfelépítés Kültakaró és jellemző függelékei Vázrendszer – Külső vagy belső, – összetevői – Részei Végtagok jellemzése – Száma – Felépítése – Működése Az állatok tanításának algoritmusa

Emésztő szervrendszer felépítése és a táplálkozás módja Légzőszervrendszer felépítése és működése 4.Szaporodás – Párválasztás, párzás – Szaporító képletek (pl. peték, tojás) – Az egyedfejlődés szakaszai Embrionális Posztembrionális – Utódnevelés Fészeklakó Fészekhagyó Az állatok tanításának algoritmusa

5.Élőhely Természetes Mesterséges 6.Életmód 7.Az ember és az állat kapcsolata Vadonélő állat Háziállat Haszna és kára az ember számára Az állatok tanításának algoritmusa

Az állatok tanításának módszerei 1. Olvasás-szövegértés Szövegből kiemelni az állatot Memóriagyakorlat (pár mondat) Képekről beszélni tudjanak Rajzos vázlatkészítés

Megfigyelés, összehasonlítás, csoportosítás a tanulók közvetlen környezetében lévő élőlények vizsgálata A megfigyelt jellemzőket ismerje fel fotón, rajzon, filmen, ábrán. Az állatok tanításának módszerei 2.

A közvetlen ismeretszerzés lehetséges: Tanulmányi sétán. Tanulmányi kiránduláson. Erdei iskolában. Üzemlátogatáson. Az állatok tanításának módszerei 3.

Az állatok tanításának eszközei 1. 1.Valóságos állat bemutatása Élő állat Élettelen állat Egy-egy testrész (pl. fej, láb, potroh) 2.Nem valóságos állat bemutatása Képen (kivetített kép, papírkép, könyvben) Mozgóképeken (filmeken) Rajzon Modellen

Papírkép Digitális kép és annak megjelenítését szolgáló eszköz (projektor+számítógép, tablet) Nagyító Mikroszkóp (a legjobb a sztereomikroszkóp) (Digitális) táblai rajz Az állatok tanításának eszközei 2.