Az utasbiztosítás
Mire jó az utasbiztosítás? Külföldön váratlan helyzetekben naprakész információt, szervezési és anyagi segítséget jelent 24 órás magyar nyelvű telefonos segítségnyújtó szolgálat a háttérben (világszerte helyi partnerekkel) Utasbiztosítás nélkül a külföldön felmerülő orvosi és mentési költségek és a beteg szakszerű hazaszállítása igen komoly – be nem tervezett – költséget jelenthetnek az utazónak (az itthoni „ingyenes” egészségügy miatt ezzel a kockázattal sokszor nincsenek tisztában a magyar utazók) Kisebb utazási kellemetlenségek esetén is enyhíti az elszenvedett károkat (pl. poggyász-károk, poggyász- késedelem, járatkésés)
Helyettesíti-e az EHIC* az EU-n belül az utasbiztosítást? *European Health Insurance Card Nem, mert az EHIC: minden országban eltérő fedezetet jelent (adott ország TB szabályai szerint), ezért bizonytalan, hogy a célországban mely szolgáltatásokért milyen térítési díjak terhelik az utast, magán-ellátásra jellemzően nem nyújt fedezetet, és sok népszerű üdülőhelyen csak privát orvosi rendelők vannak (pl. sí-területeken orvosok egy része, Görögországban,Bulgáriában tengerparti üdülőhelyek stb.) a beteg hazaszállítására nem nyújt szolgáltatást (pl. mentős-, mentőrepülőgépes szállítást, vagy a betegség miatt későbbre tolódott repülőút költségeit nem fedezi) poggyászbiztosítást, balesetbiztosítást, jogvédelem- és felelősségbiztosítást, gépjármű-asszisztenciát, hozzátartozókra vonatkozó szolgáltatásokat nem tartalmaz
Osztálykirándulásokhoz ajánljuk! Biztosítási díj 250 Ft/nap/fő-től! 50%-os gyermekkedvezmény alkalmazható az alábbi esetekben: – nagykorú hozzátartozó nélkül utazó gyermekek részére is – a kedvezmény érvényesítése esetén a gyermekek az Egészségügyi segítségnyújtás és biztosítás szolgáltatásokra 100 %- ban jogosultak, kizárólag a további szolgáltatásokra vonatkozik 50%- os szolgáltatás-csökkenés (pl.poggyászbiztosítás).
Storno biztosítás Utazásképtelenségre és útmegszakításra vonatkozó biztosítás
Mire jó a storno biztosítás? Ha az ügyfélnek előzmények nélkül, hirtelen fellépő okból (pl. baleset, betegség, haláleset, lopás/rablás, munkaviszony megszűnése) le kell mondania az utazást,akkor a szolgáltató (pl. utazási iroda, hotel vagy légitársaság) az utazási díj egy részét vagy egészét nem fizeti vissza az utasnak, erre a „kötbérre” nyújt fedezetet a storno-biztosítás Megnyugtató megoldás azoknak az ügyfeleknek, akik félnek „előre” elkötelezni magukat (1-2 hónapra előre foglalni)
Mit nyújt az ügyfélnek? Útlemondás esetén: amennyiben megtörténik az útlemondás és az biztosítási esemény (baleset, hirtelen jött megbetegedés, haláleset, stb) miatt volt, a biztosító megtéríti az ügyfél részére az iroda által leszámlázott lemondási költséget, önrészesedés levonása után Útmegszakítás esetén: ha a Biztosított biztosítási esemény (pl. a Biztosított hazaszállítása a külföldön megkezdett sürgősségi orvosi ellátás folytatása érdekében szükséges) miatt korábban hazatér, akkor a Biztosító megtéríti azon szolgáltatások időarányos ellenértékét, amiket a Biztosított emiatt nem tudott igénybe venni A szolgáltatást a biztosító a hozzá benyújtott esetekre nyújtja, amiket pontosan dokumentálni kell (utazás foglalása, befizetése, lemondása vagy megszakítása, a lemondási költségről szóló számla, valamint a lemondási okot vagy útmegszakítást igazoló hivatalos orvosi lelet, halotti anyakönyvi kivonat, rendőrségi jegyzőkönyv, stb.)
Tájékoztatás ügyfél felé Storno biztosítás megkötésekor II. ha felmerül a lemondási ok, haladéktalanul kérjük bejelenteni a lemondást mind a biztosító (EUB-Assistance 0-24 h), mind az utazási iroda felé (kár-enyhítés) önrészesedés 10%, ami a kárból az ügyfelet terheli ha bizonytalan az ügyfél, hogy az eseményre kiterjed-e a biztosítás, lehetőség van a biztosító ügyfélszolgálatával egyeztetni A szolgáltatási igény benyújtásához szükséges nyomtatványok, valamint a bejelentéshez szükséges legfontosabb információk megtalálhatók: a honlapon, a „Kárbejelentés” címszó alattwww.eub.hu
Storno kár – Dokumentáció Ügyfél részéről szükséges iratok EUB-hoz történő benyújtása szükséges: a díjfizető külön nyilatkozata a kifizetésre vonatkozóan amennyiben az utazás árának díjfizetője és a kárbejelentő személye nem azonos az utazásképtelenség okát alátámasztó irat orvosi panaszok – betegség, baleset – esetén orvosi dokumentáció (orvos által az ellátáskor kiállított / rögzített szakorvosi lelet, háziorvosi naplóbejegyzés, zárójelentés) rablás/lopás esetén rendőrségi jegyzőkönyv egyéb iratok (speciális esetekben, ilyenkor érdemes a biztosítóval egyeztetni, hogy az ügyfél már elsőre helyes információt kapjon)