TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
A Hallgatói Mentorprogram működése
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
„Ezt egy életen át kell játszani”
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Széchenyi tehetségműhely
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
13+1 ÖTLET DIÁKMENTOROKNAK. Kik a diákmentorok? közel-kortárs szerepazonosság nem szülő, nem tanár +2 év +1 iskolai fokozat +tapasztalat.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Értékek.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM

A JÓ GYAKORLAT SZERKEZETI VÁZA 1.SZEMÉLYES ELKÖTELEZETTSÉG 2.KULCSKIFEJEZÉSEK 3.JÓ GYAKORLAT CÉLJA 4.JÓ GYAKORLAT CÉLCSOPORTJA 5.JÓ GYAKORLAT BEMUTATÁSA 6.ADAPTÁLÁSI FOLYAMATOK BEMUTATÁSA 7.A JÓ GYAKORLAT KIALAKÍTÁSÁNAK NEHÉZSÉGEI 8.JÓ GYAKORLAT LEÍRÁSÁBAN FELMERÜLŐ PROBLÉMÁK 9.JÓ GYAKORLAT FEJLESZTÉSÉNEK ÉS LEHETŐSÉGEINEK FELVÁZOLÁSA 10.A BEVEZETÉSÉNEK POZITÍV TAPASZTALATAI – TANULÓI REFLEXIÓK

SZEMÉLYES ELKÖTELEZETTSÉG Roma Szakkollégium hallgatóinak támogatása OTDK-s hallgatók mentorálása Életviteli és tehetség mentorálás Pályázati feladatok – egyéni és csoportos mentorálás Pedagógiai szakmai munka Pszichológiai szakmai munka Önkéntesség Tanul- mányaim

KULCSKIFEJEZÉSEK

A JÓ GYAKORLAT CÉLJA 1.MENTORPROGRAM KERETÉBEN OLYAN TEHETSÉGES TANULÓK TÁMOGATÁSA, AKIK AZ ELŐZETES PEDAGÓGIAI DIAGNOSZTIKA SORÁN TEHETSÉGÍGÉRETNEK/TALENTUMNAK/GÉNIUSZNAK BIZONYULTAK A KÖVETKEZŐ TERÜLETEK VALAMELYIKÉN: LOGIKAI – MATEMATIKAI, NYELVÉSZETI, TÉRBELI – VIZUÁLIS, MOZGÁSOS – KINESZTETIKAI, TERMÉSZETI, ZENEI, INTERPERSZONÁLIS, INTRAPERSZONÁLIS. 2.TÖREKVÉS A TANULÓ BELSŐ EGYENSÚLYÁNAK MEGTEREMTÉSÉRE. 3.EGYÉNI SZÜKSÉGLETEKRE ÉPÍTŐ TÁMOGATÓ RENDSZER LÉTREHOZÁSA.

A JÓ GYAKORLAT CÉLCSOPORTJA Óvoda Óvodás korú gyermekek támogatása az óvoda – iskola átmenet időszakában  Esélyteremtés, hátránykompenzáció megteremtése Általános iskola Életút tervezés a tehetségterület azonosításának birtokában Erős és gyenge képességterületek fejlesztése Gazdagítás és/vagy gyorsítás a tanuló igényeinek megfelelően Középfok Motivációs bázis erősítése Kreativitás folyamatos fejlesztése Családi támogató háttér kialakítása Integrálás a munka világába Felső- oktatás Szakkollégiumi tagság támogatása OTDK, szakdolgozat elkészítésének kiemelt támogatása Szakmai és ösztöndíj pályázatok Gyakornoki lehetőségek Integrálás a munka világába

A MENTOR KÉPESSÉG- ÉS SZEMÉLYISÉG KÉSZLETE módszertani gazdagság igényesség elfogadó attitűd konstruktív probléma- megoldó analizáló- szintetizáló gondolkodás érett személyiség érték- központúság minta- teremtés adaptivitás demokratikus kapcsolat- építés szociális érzékenység empátia perspektíva felvétel pedagógiai tapasztalat kiemelkedő szakmai tudás

TANÁCSADÓI MENTORHÁLÓZAT Diákmentor Folyamat mentoráló pedagógus/diák Csoportot mentoráló pedagógus/diák Pedagógus mentorálása Hallgatókat mentoráló pedagógus Átmenet tanácsadó

MENTORÁLÁS TERÜLETEI Pályakezdő pedagógusok mentorálása Beilleszkedés segítése Technikai információk a rendszer működéséről Szakmai kérdésekben operatív segítségnyújtás Mentortanár Szakhoz illeszkedő szakmai megsegítés - esetismertetésekkel, bemutató foglalkozásokkal Általános pedagógiai módszertanban járatos szakember Tanuló mentorálás Alulteljesítő tanulók támogatása Tehetséges tanulók segítése Célzott projektben, pályázaton, versenyen való támogatás biztosítása

DINAMIKUS MODELL JELLEG Mentorálás módszertani kézikönyve Szülői együttműködés kereteinek kidolgozása Életviteli és tehetség mentorálás egymás támogatásáért Mentorpedagógus rendszerszintű elhelyezése Kaposvár-Somogy Megyei Tehetségsegítő Tanács külön tagozata

MENTORÁLÁS MÓDSZERTANI KÉZIKÖNYVE Irányított interjú Tervezés (rövid-közép- hosszútáv) Időmátrix Szükséglet felmérés Célképzés Motivációs bázis bővítése Lehetőségek feltárása - kreativitás Reflexiós beszélgetés Mit jelent a pedagógiai team munka?

A TÉMÁVAL FOGLALKOZÓ PUBLIKÁCIÓIM INTERNETES ELÉRHETŐSÉGE NYEK/OVODAI_HATRANYCSOKKENTES/ _T311_DISSZEM_KUTATASI _OVIS_NET.PDF NYEK/OVODAI_HATRANYCSOKKENTES/ _T311_DISSZEM_KUTATASI _OVIS_NET.PDF /INDEX.HTML /INDEX.HTML /INDEX.HTML /INDEX.HTML EVES/INDEX.HTML EVES/INDEX.HTML

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!  30/ (SMS)  82/  7400 KAPOSVÁR ÁLMOS VEZÉR U. 1.  HUJBER TAMÁSNÉ KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM