VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP-4.1.1.F-14/1/KONV-2015-0006 Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Advertisements

Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Informatika.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógus szakmák kompetenciaprofiljai
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
A team-munka elméleti alapjai
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Vállalkozói készségek fejlesztése
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
LÉPÉSELŐNY EGYESÜLET. LEGYEN JOB(B) A NŐKNEK! LEGYEN MUNKA A NŐKNEK !
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
PTE INNOVÁCIÓS NAP 2015 A PTE marketing eszköztára KKV-k részére felsőoktatási marketing | üzlet vagy sem? Deliné dr. Győrmárton Rita PTE Marketing Osztály.
A BKF tudástranszfer modellje a
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Középiskolások pénzügyi kultúrája felmérés eredményei Dr. Kovács Péter
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Kiel-2017 !iH Ciao! Grüß dich! Hallo! május 25.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény, Dr. Kovács Péter

TEVÉKENYSÉGEK 1.Vállalkozói kompetenciamérés hallgatók körében 2.Kompetenciamérés eredményeinek elemzése, disszeminálása 3.Vállalati partnerek bevonása a képzések minőségbiztosításába

444 fő Pénzügyi kultúra: a tudatosság, ismeretek, készségek, attitűdök és viselkedések kombinációja, melyekre szükség van a megalapozott pénzügyi döntések meghozatalához. Vállalkozói kompetencia: vállalkozások működtetéséhez szükséges ismeretek, készségek, attitűdök, motivációs elemek összességét értjük. A gazdasági képzési terülten hallgató diákok 71, míg a nem gazdasági területeken tanuló hallgatók 51 százaléka lenne inkább vállalkozó, mint alkalmazott. VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIAMÉRÉS HALLGATÓK KÖRÉBEN Pénzügyi ismeretek önértékelése

Vállalkozóknem gazdasági képzési területgazdasági képzési terület 1szakmai tudásüzleti kommunikációs készség 2vezetői, szervezési készségszakmai tudásvezetői, szervezési készség 3 üzleti kommunikációs készség pénzügyi ismeretekszakmai tudás 4általános üzleti ismeretekvezetői, szervezési készségpénzügyi ismeretek 5 általános üzleti ismeretek marketing- és értékesítésbeli ismeretek 6informatikai tudásnyelvtudás 7 marketing- és értékesítésbeli ismeretek általános üzleti ismeretek 8nyelvtudásinformatikai tudás VÁLLALKOZÁS SIKERES MŰKÖDTETÉSÉHEZ SZÜKSÉGES KOMPETENCIÁK RANGSORA

ERŐSSÉGEK- KOMPETENCIATERÜLETEK RANGSORA

TUDÁSTESZT: KAMAT ÉS INFLÁCIÓ 6

TUDÁSTESZT A HALLGATÓK KÖRÉBEN – GAZDASÁGI TERÜLETEK HALLGATÓINAK EREDMÉNYEI 7 „Profit” fogalma Bruttó v. nettó bér „Bankköltség” „Kamatos kamat” (2015)

KÉPZÉSEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA WORKSHOPOK (1) Milyen kompetenciákat, ismereteket, attitűdöt várnak el közgazdásztól? Milyen tapasztalataik vannak hallgatóinkkal, volt hallgatóinkkal kapcsolatosan? Mit gondolnak a hallgatóink elméleti és gyakorlati ismereteiről, attitűdjéről? Mit jelent egy képzés gyakorlatiassága? Hogyan lehet elmélet és gyakorlat között egyensúlyt találni? Kell-e? Mire kell, hogy felkészítsen az egyetemen?

KÉPZÉSEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA WORKSHOPOK (2) DPR – hallgatói mérések – vállalati mérések – workshopok eredményeinek összevetése –Komplexitás, kreativitás –Személyiségfejlesztés –Informatika, nyelv

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!