VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény, Dr. Kovács Péter
TEVÉKENYSÉGEK 1.Vállalkozói kompetenciamérés hallgatók körében 2.Kompetenciamérés eredményeinek elemzése, disszeminálása 3.Vállalati partnerek bevonása a képzések minőségbiztosításába
444 fő Pénzügyi kultúra: a tudatosság, ismeretek, készségek, attitűdök és viselkedések kombinációja, melyekre szükség van a megalapozott pénzügyi döntések meghozatalához. Vállalkozói kompetencia: vállalkozások működtetéséhez szükséges ismeretek, készségek, attitűdök, motivációs elemek összességét értjük. A gazdasági képzési terülten hallgató diákok 71, míg a nem gazdasági területeken tanuló hallgatók 51 százaléka lenne inkább vállalkozó, mint alkalmazott. VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIAMÉRÉS HALLGATÓK KÖRÉBEN Pénzügyi ismeretek önértékelése
Vállalkozóknem gazdasági képzési területgazdasági képzési terület 1szakmai tudásüzleti kommunikációs készség 2vezetői, szervezési készségszakmai tudásvezetői, szervezési készség 3 üzleti kommunikációs készség pénzügyi ismeretekszakmai tudás 4általános üzleti ismeretekvezetői, szervezési készségpénzügyi ismeretek 5 általános üzleti ismeretek marketing- és értékesítésbeli ismeretek 6informatikai tudásnyelvtudás 7 marketing- és értékesítésbeli ismeretek általános üzleti ismeretek 8nyelvtudásinformatikai tudás VÁLLALKOZÁS SIKERES MŰKÖDTETÉSÉHEZ SZÜKSÉGES KOMPETENCIÁK RANGSORA
ERŐSSÉGEK- KOMPETENCIATERÜLETEK RANGSORA
TUDÁSTESZT: KAMAT ÉS INFLÁCIÓ 6
TUDÁSTESZT A HALLGATÓK KÖRÉBEN – GAZDASÁGI TERÜLETEK HALLGATÓINAK EREDMÉNYEI 7 „Profit” fogalma Bruttó v. nettó bér „Bankköltség” „Kamatos kamat” (2015)
KÉPZÉSEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA WORKSHOPOK (1) Milyen kompetenciákat, ismereteket, attitűdöt várnak el közgazdásztól? Milyen tapasztalataik vannak hallgatóinkkal, volt hallgatóinkkal kapcsolatosan? Mit gondolnak a hallgatóink elméleti és gyakorlati ismereteiről, attitűdjéről? Mit jelent egy képzés gyakorlatiassága? Hogyan lehet elmélet és gyakorlat között egyensúlyt találni? Kell-e? Mire kell, hogy felkészítsen az egyetemen?
KÉPZÉSEK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA WORKSHOPOK (2) DPR – hallgatói mérések – vállalati mérések – workshopok eredményeinek összevetése –Komplexitás, kreativitás –Személyiségfejlesztés –Informatika, nyelv
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!