Jelátalakítás 1.. Számok története A történelem előtti időkben a számokat fából vagy kövekből faragott „pálcikák” reprezentálták. A kőkorszaki kultúráknál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚJLATIN NYELVTÖRTÉNET
Advertisements

Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Vállalati gazdasági kérdések Pékakadémia2010.április.20.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Keletkezése és sugalmazottsága. Kánon és történeti hitelesség.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
1 Számítógép Hálózatok A hálózatok kialakulása, alapfogalmak Készítette: Csökmei István Péter ( CsIP ) Szegedi Tudományegyetem Természettudományi Kar levelező.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
Neumann elvek 1946-ban teszi közzé a korszerű számítógép felépítésének alapelveit: 1.Soros működés (az utasítások végrehajtása időben egymás után történik.)
avagy a háromszög technika
A szakiskolák aktuális problémái
Nemzeti Audiovizuális Archívum
E-learning modellek osztályozása
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A titkosítás története
Videojáték.
Microsoft Excel BAHAMAS tanfolyam
Berkesné Rodek Nóra Birkner Zoltán
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
Átváltás a számrendszerek között
Készítette: Szabó Krisztiánné
A tökéletes számok keresési algoritmusa
Káros szenvedélyek: Drogok.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Balaton Marcell Balázs
Downstream Power Back Off (DPBO)
Római számok.
Feladatok a XXVI. Nemzetközi Magyar Matematikaversenyről
Útravaló ösztöndíjprogram Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
A Ciszterna Bazilika Isztanbul - Törökország ( Yerebatan sarnici )
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
A évi, „X. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat rövid értékelése
Lexikális elemző: lex (flex)
(régi, folytonos jelek)
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Általános kémia
Piaci kockázat tőkekövetelménye
A korai Egyház Az első közösségek.
A Ciszterna Bazilika Isztanbul - Törökország ( Yerebatan sarnici )
A létminimum-számítás megújítása
AZ IDEGSEJTEK FELÉPÍTÉSE ÉS MŰKÖDÉSE
Downstream Power Back Off (DPBO)
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Pályázati dokumentáció Készült: Eötvös Iskola Lakitelek 2011
Kóbor Ervin, 10. hét Programozási alapismeretek
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
AVL fák.
Az egészséges nő A HPV-ről és a méhnyakrák megelőzéséről
Northwind Traders Kik vagyunk?
Statisztika Érettségi feladatok
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
A számítástechnika története
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A számítógép története
A területi koncentráció mérése: Hirschman–Herfindahl index
Binomiális fák elmélete
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Lorenz-görbe dr. Jeney László egyetemi adjunktus
Hogyan készítsünk előadást?
Szöveges adatok tárolása
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Rendezte: Szalai Gergő
Előadás másolata:

Jelátalakítás 1.

Számok története A történelem előtti időkben a számokat fából vagy kövekből faragott „pálcikák” reprezentálták. A kőkorszaki kultúráknál (pl. ősi, amerikai indián) a pálcikákat lovak, szolgák, személyes szolgáltatások adásvételénél, illetve szerencsejátékoknál használták. A legelső írott emlékeket a pálcikák használatáról a sumerek (ókori mezopotámiai nép) hagyatékai között találták, agyagtáblákba karcolták, amelyeket később néha kiégettek. A sumerek a kissé különleges, a 10-es, 12-es és 60- as alapú számrendszer kombinációját használták.

A maja kultúra egy 20 vagy 18 alapú számrendszert használt, ismerték a helyi értékeket és a nulla fogalmát. Az inka birodalomban a számolás segítésére pálcikák helyett színes fonalakra kötött csomókat használtak. A 2-es alapú bináris rendszer már a 17. században Gottfried Leibniz ismertette, aki Kínában hallott róla, de általános használata a 20. században a számítógépek megjelenésével terjedt el.

Babszem csoportosítás = 4 * * = 52 9 = 5 * * = 57 8 = 5 * * = 65 7 = 6 * * 7 0 Melyik számrendszer jut erről az eszedbe? Miért?

Átalakítás bináris jelekké Egy szám értékét a benne szereplő számjegyek és azok helyi értéke adja meg. Tízes számrendszerben ezek a helyi értékek a 10 hatványai. pl = 2* * *10 0 Kettes számrendszerben ezek a helyi értékek a 2 hatványai pl = 1* * * * *2 0 = 25 10

10-es számrendszerből átváltás 2-es számrendszerbe 217: A 2-vel való maradékos osztást kell alkalmazni A bal oldalon levő számok 2- vel való osztását addig kell végezni, amíg a hányados nulla nem lesz. A jobb oldalon lévő maradékot alulról felfele haladva kell leírni = hányados maradék

2 hatványai 2 0 = 12 5 = = = 22 6 = = = 42 7 = = = 82 8 = = = = = 16384

következő órán

1, Váltsd át a t 2-es számrendszerbe! 824: =

5, Váltsd át a t 2-es számrendszerbe! Mennyi az adatmennyisége? 1023: =

2, Váltsd át a t 2-es számrendszerbe! Mennyi az adatmennyisége? 1024: =

2, Váltsd át a t 2-es számrendszerbe! Mennyi az adatmennyisége? 786: =