Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyorsvonati pótdíj (GYVP) bevezetésének hatása A Magyar Közlekedési Klub állásfoglalása 2013.május 6.
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
szóvivő, a Közlekedésfejlesztés munkacsoport vezetője
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Nyíregyháza, szeptember 09.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
A városi tömegközlekedés III.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
Előzetes javaslatok az öko-mobilitás elősegítéséhez az osztrák-magyar határtérségben EMAH projekt Virág Álmos, projektvezető.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Menetrendek.
Előadás másolata:

Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE

Győr elővárosa

A vasút jelenlegi helyzete Leromlott pályaállapotok, alkalmatlan járműpark Kapacitáshiányos szakaszok Elavult állomási infrastruktúra Hiányzó megállók, hiányzó vágányok Korszerűtlen forgalomirányítás Tarifális átjárhatóság hiánya, szervezeti ellentétek Menetrendi problémák Átszálláskényszerek

A vasút jelenlegi helyzete

Indul04:5606:0308:0610:2712:3914:1215:5218:1320:3522:18 Érkezik05:1306:2208:2210:4412:5614:2916:0918:3020:5522:34 Követési időköz BuszVonat Eneséről indulGyőrbe érkezik Eneséről indulGyőrbe érkezik 6:016:236:046:19 6:296:50 6:497:10 6:547:15 6:587:206:597:13 7:037:23 7:047:25 7:097:45 7:117:32 7:247:45 7:518:16 Követési időközök Győr és Ménfőcsanak között Buszok és vonatok indulása reggel Eneséről Győrbe A vasút jelenlegi helyzete

Problématérkép

Kiindulási helyVégállomásIndulásÉrkezésMenetidő Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:515:130:22 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:515:200:29 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:525:150:23 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:545:190:25 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:545:190:25 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:545:200:26 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:170:22 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:200:25 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:555:200:25 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:555:300:35 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár4:565:220:26 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:575:200:23 Enese, vasútállomásGyőr, autóbusz állomás4:595:200:21 Enese, vasútállomásGyőr, AUDI gyár5:005:290:29 Enese, vasútállomásGyőr, Tungsram Rt.5:005:330:33 A 85-ös út buszközlekedése Enese és Győr között hajnalban A buszközlekedés helyzete

A vasút értékei menetidőelőny nagy kapacitás gyors közlekedés Győrben energiahatékonyság

Négy periférikus helyzetű település időmérlege különböző utazási módok esetén

A vasúti rendszer erősségei  Jó menetidők  Nagy kapacitás  Távolsági csatlakozási rendszer Az autóbuszos hálózat erősségei  Főútvonalakon sűrű közlekedés  Települések nagymértékű feltárása  Sok átszállásmentes kapcsolat A vasúti rendszer gyengéi  Számos elővárosi vonalon elégtelen menetrendi kínálat  Települések egy részének elégtelen mértékű feltárása  Átszálláskényszerek  Megállók hiánya miatt a Győrön belüli célpontok nehéz megközelíthetősége Az autóbuszos hálózat gyengéi  Lassúság  Forgalmasabb vonalakon elégtelen kapacitás  irracionálisan sűrű követés miatt magas járműigény, forgalomirányítási problémák (főútvonalak)  Főútvonalakat leszámítva elégtelen menetrendi kínálat  Általánosságban gyenge hétvégi kínálat  Több irányból Győr fontos célpontjai nehezen közelíthetők meg Döntés 1. szint Vasúti, vagy autóbusz gerinchálózat?

Döntés 2. szint Tram-train, vagy S-Bahn? A tram-train rendszer erősségei  Helyi járathoz hasonló szinten tárja fel Győr legfontosabb részeit  Az elővárosi települések egy részén lehetőség nyílhat a városközpont felé továbbmenő közúti vasutak kiépítésére Az „S-Bahn” jellegű hálózat erősségei  A gerincvonal mai vasúti területeken kialakítható  A mai és a várhatóan országos szinten beszerzésre kerülő nagyvasúti járművekkel a rendszer megvalósítható  A törzsszakasz valamennyi elővárosi vonalról jól megközelíthető  Az elővárosi vonalakon lehetővé teszi a sebesség és a kapacitás maximalizálását A tram-train rendszer gyengéi  Teljesen új gerincvonal kiépítését igényli a város legsűrűbben lakott területein  Teljesen új járművek vásárlását igényli  A kétáramnemű járművek beszerzése drága, fenntartásuk sokba kerül  A győri gerincvonal több elővárosi vonalról nehezen lenne megközelíthető a járművek számára  A villamos-jellegű járművek kapacitása és sebessége egyes vonalakon elégtelen lenne Az „S-Bahn” jellegű hálózat gyengéi  Győrön belül kevésbé sűrű megállókiosztással tárja fel a súlyponti területeket  Nincs lehetőség a nagyobb elővárosi települések feltárásának javítására

Külföldi példák – az S-Bahn koncepció integrált ütemes menetrend sűrű forgalmú városi törzsvonal új megállók integrált tarifarendszer menetrend-alapú infrastruktúra-fejlesztés

„Stammstrecke”

Salzburg Győr-léptékű városban is lehet…?

A győri előváros szolgáltatási koncepciója

központi városi törzsszakasz az elővárosi vonatok számára ütemes menetrendi koncepció az elővárosi vasútvonalakra más közlekedési módokkal való együttműködés közös vasút- és városfejlesztés

A körvasút

Fonódó viszonylatok a győri körvasúton

A győri körvasút működése, az elővárosi vonatok csatlakozása a feles pókhoz

ViszonylatHelyi járat (perc)Vonat (perc) Marcalváros-Belváros125 Marcalváros-Ipartelepek2412 Marcalváros-Adyváros104 Adyváros-Belváros116 Adyváros-Ipartelepek127 Belváros-Ipartelepek227 Egyenletes, 10 perces követés a körvasúton – jelentős időmegtakarítások a városon belül is

30, 60, 120 percenkénti ütemes közlekedés az elővárosi vonalakon zónázó rendszer (csornai és győrszemerei határokkal) InterCity megjelenése a 10-es vonalon Győr-Csorna-Pápa-Veszprémvarsány-Győr körgyűrű új pozsonyi kapcsolat Menetrendi alapvetések

Kiindulás/ÚticélGyőri belvárosMarcalvárosKórházIpari park Csorna 1-45%-44%-42%-54% Csorna 2-31%-34%-32%-46% Csorna 3-31%-34%-32%-46% Farád 1-24%-29%-27%-41% Farád 2-29%-32%-33%-43% Kapuvár 1-37%-38%-36%-46% Kapuvár 2-28%-31%-29%-40% Kapuvár 3-26%-29%-27%-38% Busz&vonat összehangolás

Szükséges fejlesztések Körvasút kialakításának költsége ~ 30 milliárd Ft További vonali fejlesztések ~ 15 milliárd Ft

Kétszintű intermodális csomópont kialakítása a Baross hídnál

A területfejlesztés főbb akcióterületei a győri körvasút mentén

V minden szolgáltatóra érvényes, azonos tarifák kilométer-díjszabás helyett Győr-központú zónarendszer kiterjedt üzletpolitikai kedvezmények – csúcsidőn kívüli utazás, csoportos utazás, online jegyvásárlás ösztönzése munkavállalói kedvezmények t arifális integráció

Viszonylat Szolgáltató/ÁrTávolságHelyi bérlet ára Szövetség Győr-CsornaGYSEV Ft31 km5500 Ft Erfstadt-KölnVRS Ft33 km0 Ft Lauterecken-KaiserslauternVRN9400 Ft37 km0 Ft Schweikershain-ChemnitzVMS Ft30 km0 Ft Schierling-RegensburgRVV Ft27 km0 Ft Wernau-StuttgartVVS Ft28 km0 Ft Fritzlar-KasselNVV Ft31 km0 Ft Munkavállalók közösségi közlekedésre terelése

V professzionális közlekedésszervező (PTA) létrehozása üzemeltetői és megrendelői szint szétválasztása kiszámítható, átlátható finanszírozás t S zolgáltatástervezés közösen

A közlekedésszervezés szervezeti felépítése

A közlekedésszervezés javasolt működési sémája

Köszönöm a figyelmet!