Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
Szenvedélyek fogságában - a drogok
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
TNS Hoffmann 1 Rádiós hallgatottsági eredmények május – július – a RAME tagjaira vonatkozó eredmények.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Mihályi Balázs: Térképek az információs társadalomban Térképek az információs társadalomban.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
A közrádió fiatal (15-29 év) hallgatóinak profilja
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.november, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.augusztus, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, április, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2012.május, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása december, országos és budapesti hallgatottság -
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádióadók hallgatottsága április Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
Rádiós hallgatottsági kutatás május - július Forrás: TNS Hoffmann – Mediameter, május - július.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
Rádiós hallgatottság október - december
Internet a családban Székely Levente –
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, 2011.december, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
„HÓFEHÉR OSZTRÁK HÉTVÉGÉK” február 13 - március 23. Promóciós ajánlat az AGIP Hungária Kft. részére
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos Forrás: Ipsos-GFK ‘Rádiós Közönségmérés’, október, ReachN Mintaelemszám: 2000 fő, hibahatár.
Egy regionális rádió szerepvállalása B.-A.-Z. megye falvainak kulturális és társadalmi életében.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Free Association Research Kft.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Bázis:Teljes minta (N=1406)
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc

Dátum 3 Megrendelő neve A zene mindenkié Az internetezők 63%-a nyilatkozott úgy, hogy a zene fontos szerepet tölt be az életében Mindössze 2% nem hallgat zenét 20% naponta több mint 3 órát hallgat zenét Bázis: éves internetezők

Különböző napszakok, különböző zenehallgatási csatornák Megrendelő neve Rádióadón Rádió internetes felületén Videó- megosztón Tematikus zenei oldalon Reggel (2,9 Mio) Napközben (3,2 mio) Este (2,8 mio) 60% 44% 21% 5% 16% 13% 8% 32% 46% 1% 4% Bázis: éves internetezők

A többség letölt vagy másol Ismerőstől másolt zenét: 44% Netről letöltött zenét: 65% Offline legálisan vásárolt: 46% Online legálisan vásárolt: 25% Bázis: éves internetezők

Dátum 6 Megrendelő neve A csak legálisan zenét beszerzők kevesen vannak Legálisan szerez be zenét Illegálisan szerez be zenét Nem szerez be zenét 11% (0,4 mio internetező) 29% (1,2 mio internetező) 43% (1,8 mio internetező) 15% (0,6 mio internetező) Bázis: éves internetezők

Dátum 7 Megrendelő neve A fiatalok streamelnek az idősebbek vásárolnak Nem Kor Végzettség Településtípus Legálisan zenét beszerző Is-Is A számok affinitásértékeket jelölnek, és a teljes mintától való eltérést fejezik ki. Illegálisan zenét beszerző Bázis: éves internetezők

Dátum 8 Megrendelő neve Online zeneletöltés? A jutányos ár a legfőbb motiváció Bázis: illegálisan és legálisan letöltők

Dátum 9 Megrendelő neve Nem minden zenehallgatás rádiózás, de majd’ minden rádiózás zenehallgatás (is) Fogyasztók az (online) rádiós piacon

Dátum 10 A rádió velünk él – főleg reggel A éves internetezők 73%-a tartja magát rádióhallgatónak Reggel: 81% Napközben: 60% Este: 28% Bázis: éves internetezők és a rádióhallgatók

Dátum 11 Új csatornákon szól Az Egyesült Államokban a 15+ populáció 42%-a hallgat online rádiót (Forrás: TargetSpot Digital Audio Benchmark and Trend Study 2012) Magyarországon a éves internetezők 39%-a (1.6 Mio ember) hallgat online rádiót 8% kizárólag online hallgat valamilyen csatornát Online rádió alatt ebben az esetben a rádiócsatornák online felületét és a kizárólag online csatornákat (pl. last.fm) értjük

Dátum 12 Megrendelő neve A fiatalok hallgatják online Nem Kor Végzettség Településtípus Online rádiózó Csak offline rádiózó A számok affinitásértékeket jelölnek, és a teljes mintától való eltérést fejezik ki.

Dátum 13 Megrendelő neve Rádióhallgatók aránya (online és offline) (az adót legalább hetente hallgatók) A nagyobb adók több online hallgatót vonzanak be Bázis: éves internetezők Adott csatorna offline hallgatói aránya Adott csatorna online hallgatói aránya

Megrendelő neve Rádióadón Rádió internetes felületén Reggel Napközben Este 66% 54% 32% 7% 23% 24% Bázis: éves internetezők Az online az offline meghosszabbítása

Dátum 15 Megrendelő neve A mobileszközök penetrációjának növekedésével tovább nő az online rádiózók aránya Az online rádiózás legfőbb eszközei PC/laptop Hordozható rádiós zenelejátszó Mobiltelefon 69% 32% Bázis: éves online rádiózó internetezők

Megrendelő neve Összegzés A zene mindenkié Zene és internetezés összefonódott: immáron nem trendről, hanem beágyazott társadalmi viselkedésről beszélhetünk, hiszen az internetezők több mint fele hallgat online is zenét A zene beszerzésben a streaming elsöprő fölénnyel bír, ugyanakkor a netezők negyede fizetett már letöltött zenéért – az internet vélhetően egyre inkább segíteni fogja a zeneipart, amely a jutányos online árral tud leginkább motiválni A rádióadók online felületein és online rádiókon a netezők több mint harmada rádiózik Az online rádiózás leginkább a fiatalokhoz kötődik A nagyobb adók magasabb online hallgatottságot is generálnak >> az online rádiózás az offline folytatása, amely különböző napszakokhoz és ezzel együtt eszközhasználathoz kötődik

Dátum 17 Megrendelő neve Férfi/nő arány 80/20 Férfi/nő arány 30/70 Kor (max. átlag: 51 év) Kor (min. átlag: 24 év) Fiatalabb Idősebb Férfiasabb Beat Klasszikus zene Rock/Hard Rock Népzene Tánczene Musical Pop Reggae R&B Hiphop SKA Rap D’n’B Emo Punk Under- ground GOA Trash metal Electro Soul Világzene Jazz Magyar zenei térkép

Köszönjük a figyelmet