Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Első tapasztalatok az NIIFI-nél üzemelő infrastruktúra cloud szolgáltatással kapcsolatban Stefán Péter NIIFI RICOMNET Miskolc.
Advertisements

Európa újra bízik az IT-ban Mit jelent a cloud computing? Kinek, miért előnyös? Nemzetközi kitekintés – trendek, esettanulmányok, avagy hogy csinálják.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Navigáció mobiltelefonnal
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
Már nem csak eszme, hanem valóság
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Intelligens közlekedési rendszerek
Hazai ITS stratégia az európai ITS Intézkedési Terv tükrében
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Számítógépek, és Gps-ek az autókban
Intelligens közlekedési rendszerek és járműnavigáció
ITS Budapesten.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Számítógép, navigáció az autóban
III. A logisztika jövője
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Mobilitás és közösségi média – „Szép új világ?”
Az ellátási láncok biztonsága
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
1 C | © 2010 Cisco | EMC | VMware. All rights reserved. Úton a cloud computing (felhő modell) felé Slamovits Tibor, EMC üzletág-vezető, kormányzat.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
BelAmI2 projekt beszámoló Vida Rolland - BME március 1.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Draskóczi József r. alezredes
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Jövő Internet fejlesztések és alkalmazások
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Intelligens közlekedési rendszerek és járműnavigáció
Növekvő betegbiztonság – csökkenő nővéri megterhelés
Információbiztonsági képzések a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
NR2C-projekt (hosszú távú vízió) Dr. Gáspár László – Bencze Zsolt KTI Nonprofit Kft. CERTAIN Szeminárium Keszthely szeptember 11.
Épületautomatika helye a hatékony energia-felhasználásban.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
Intelligens közlekedési rendszerek
Integráció a Smart City megoldások között
Okos városok – buta márkák?!
IoT alapvető kérdései és megoldásai I. rész
Autonóm járművek a jövő intelligens városaiban
Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencia 2016
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
GLOBÁLIS CÉLOK A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSÉRT Global Goals.
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Napjaink egymással beszélő járművei, úton az önvezető autók felé
Előadás másolata:

Intelligens közlekedés Smart City Meetup 2016 május 25. Csepinszky András

Az utóbbi hatvan évben…..ebből… …ez lett…...aminek pedig…...ilyen következményei vannak.

A globálisan növekvő szállítási igények… több járművet nagyobb úthálózatot több üzemanyagot kívánnak...de… van elég helyünk? rendelkezünk elég erőforrással? megvannak-e a szükséges feltételek? …avagy csinálhatnánk-e mindezt... okosabban biztonságosabban környezetbarátabban?

Intelligens Közlekedési Rendszerek Az IKR segítségével a közlekedés kihasználhatja a kommunikáció-technológiai forradalom eredményeit, az információ-technológiai forradalom eredményeit, az érzékelés-technológiai forradalom eredményeit.

Intelligens Közlekedési Rendszerek …és mindenki számára elérhetővé tesznek olyan rendszereket, melyek akár csak egy évtizeddel ezelőtt is megfizethetetlenek voltak. beépített navigációt valós-idejű közlekedési információkat valós-idejű utazási információkat fejlett ADAS rendszereket automatikus útdíj-fizetést automatikus segélyhívást flottakezelés és követés lopott-jármű követés Azonban ezek a rendszerek nem képesek egy másikkal együttműködni valamint nem lehetséges az együttműködés a forgalom többi résztvevőjével sem.

Magányosan vagy összekapcsolva? Egyedülálló vagy együttműködő intelligens közlekedés? Trend: Rendszerek egymáshoz és az infrastruktúrához is kapcsolódnak (okostelefonok, tabletek, „okos eszközök”) A rendszerek közötti interakció jellemzően terjed a mindennapi életben (közösség-alapú szolgáltatások…) Kihívás: Lehet-e bízni egy másik fél által szolgáltatott információban? Ki az adatok gazdája? Ki felelős a megbízhatóságért?

Kooperatív intelligens közlekedés

Összekapcsolva… V2V - Tájékoztasd a forgalomban résztvevőket (IEEE p) ¹ –Cooperative awareness message (CAM) (ETSI TS ) ² –Decentralized environmental notification message (DENM) (ETSI TS ) ³ Kihívás: 10 Hz CAM broadcast a 2 x 10 MHz-es csatornán hamar channel congestion-t okoz. Congestion menedzsment? Csomagméret csökkentés? Broadcast frekvencia csökkentés? extra adat mindenkinek ¹ ² ³ 4 4

Közösen… V2V - Kooperatív ADAS (IEEE p) Kihívás: Nincs egységes ADAS implementáció - konfiguráció. Megbízni vagy sem a másik gyártó termékében? Ki a felelős ha megtörténik a baj? * Egységes szabványra, szabályozásra van szükség. Az én érzékelőm a tied is *

Okosabban… V2I – I2V – Interakció a forgalomirányítási infrastruktúrával –Signal phase and timing (Spat) (SAE J2735 & ISO/AWI TS 19091) –Jármű szenzor adatok (ISO TS 29284, stb) –Forgalom és utazási információk (TMC & TPEG) (ISO és ISO TS 21219) Kihívás: Kié a járműből származó adat? Hogyan használható fel? Személyiségi jogok? Használható az adat rendőri célokra? Egységes szabványra és szabályozásra van szükség. Prioritás- kezelés a közlekedésben

Globális use-case OEM felhő V2I & I2V kommunikáció V2V kommunikáció Jármű platoon vezetővel Szerencsétlenül járt autó által értesített fékező jármű Baleseti helyszín Hívásfogadó központ E-Call DENM CAM DENM I2I kommunikáció CAM DENM Jármű adat Forgalmi információ TPEG TEC I2I kommunikáció Forgalomirányító központ VMS V2I & I2V kommunikáció Jármű adat I2I kommunikáció V2I & I2V kommunikáció GPS Forgalomirá- nyító lámpa SPaT IVS V2I & I2V kommunikáció DENM IVS RoadWorks I2I kommunikáció E-Call Útmenti adatszol- gáltató egység Automatikus útdíj befizetés Hívásfogadó központ

Kooperatív IKR Európában Holland-német-osztrák kooperatív IKR folyosó

Kooperatív IKR Európában Francia kooperatív IKR folyosó

Vezető nélküli járművek Jelentős technológiai áttörés – jogi akadályok & szabványok hiánya Felelősség kérdése Kapcsolattal vagy kapcsolat nélkül? Járművek és infrastruktúra – holisztikus megközelítés Tömegközlekedésben és/vagy személyautókban? Autópályán vagy városi környezetben? Biztonság? Hogyan? Humán faktor?

További kihívások Ipari és nemzetközi szabványok (SAE, IEEE, ETSI, ISO, ITU-T...) Jogi környezet technológiai fejlődésnek megfelelő átalakítása (ld. vezetés közbeni telefonálás, személyiségi jogok, felelőség) Kommunikáció, geo-disszemináció, IoT, IPv6, big data, cloud computing Intelligencia a járműben vagy a felhőben? Érzékelő- és adatfúzió Pontos térképek és pozícionálás (cm) Interoperabilitás Hol van a kritikus tömeg? Intelligens közlekedés - Intelligens város

A helye az okos városban

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET