Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
HEFOP értékelés Korszerű Pedagógiai módszerek a felsőoktatásban Valenta László Főiskolai docens Dunaújvárosi Főiskola Gépészeti Intézet.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Szabó-Biczók Tamásné — Juhász Borbála — Csekéné Fodor Erzsébet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A gyakorlatvezető mentor
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
e-Learning a tanárképzésben
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
A tanácsadó és a mentor szerepe
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Széchenyi István Egyetem, Győr
Controlling a gyakorlatban
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Pedagógus értékelési rendszer
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Fókuszcsoportos interjú
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A hallgatói lemorzsolódás csökkentésétől a doktori iskoláig
Előadás másolata:

Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens

Az alprojekt tagjai Dr. Szabó Csilla Marianna főiskolai docens, Tanárképző Központ főigazgatója Dr. Szalay Györgyi főiskolai docens, Kommunikáció- és Médiatudományi Tsz. Dr. Balázs László főiskolai docens, Kommunikáció- és Médiatudományi Tsz. vezetője Külső szakértők: Dr. Pusztai Erzsébet orvos, belgyógyász, egészség- és életvezetési coach Szatmáriné dr. Balogh Mária címzetes főiskolai tanár, szervezetpszichológus

Képzési rendszer szemléletmódja Tanulási eredmények alapú gondolkodás Burnout prevenció és reziliencia Módszertani megújulás Új tanári szerep „HASIT DUE oktató” Projektmunka, kooperatív tanulás, csoportdinamika Konstruktivista, konnektivista tanuláselmélet

Tanuláselméleti háttér I. Konstruktivista tanuláselmélet A tanuló aktívan formálja tudását a bemutatott anyag értelmezése által. Sikerkritériumok: Életközeli tanulási szituáció, mely a tanuló már megszerzett tudására épül, Előtérben az együttműködés és az interakció, Formatív értékelés, Felelősségvállalás a tanulási folyamatért, A tanár mint vezető támogatja a folyamat sikerességét. (Doolittle id. Cserné 2015.)

Tanuláselméleti háttér II. Konnektivista A tanulás egy interakció, melynek középpontjában a tanulók hálózatos tudása, valamint az ezen alapuló alkotás és tudásnövekedés áll. (Downes 2012.) Alapelvei: A tanulás különböző módokon történik, az oktatási intézmények elsődlegessége megszűnik. A tanulás folyamata megtalálható egy közösségben, hálózatban vagy adatbázisban. Időszerűség – pontos és korszerű tudás. Személyes és nyílt hálózatos tanulási környezet segítségével valósulhat meg.

Új tanári szerep Fejlődést elősegítő tanár személyiségjegyei Az őszinteség, a valódiság, a hitelesség, a „kongruencia”. Az elfogadás, a megbecsülés, a feltétel nélküli pozitív odafordulás. Az empatikus megértés, a szenzitív, tevékeny odafordulás. (Carl Rogers nyomán) Tapasztaláson alapuló tanulás elősegítése – a tanár mentori, facilitátori szerepmegvalósítása

Módszertani megújulás a felsőoktatásban Generációs sajátosságok figyelembevétele (tapasztalati tanulás) Csoportdinamika szerepe a felsőoktatásban Kooperatív tanulás Projektmunka Az együttműködésen alapuló személyes fejlesztés Képzők képzése: Oktatói érzékenyítés, módszertani megújulás a felsőoktatásban

Lelki állóképesség és reziliencia Külföldi vizsgálatok alapján az oktatók 60–70%-a tartós stressztől, 30%- a kiégésszindrómától szenved. (Lubinszky 2013.) Hogyan tanít a tanár? (Juhász 2015.) Burnout fogalmaRizikótényezők azonosításaVédőfaktorok azonosítása Reziliencia erősítése Képzők képzése: Burn out prevenció – A tanári reziliencia erősítése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!