Környezet ismeret vagy magyar nyelv és irodalom 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző tevékenység: Az előző környezet ismeret órán városi sétát tettünk, melynek során meglátogattuk városunk néhány fontosabb nevezetességét. A környezet ismeret, esetleg magyar nyelv és irodalom óra IKT anyagának felhasználási javaslata: Ezen az órán felidézik a sétán szerzett ismereteiket, beszámolnak a családban végzett kutatómunkájukról. Helytörténeti áttekintés, az én városom címmel. Településformák megismerése. Fejlesztendő képességek: hazaszeretet, szűkebb haza iránti szeretet elmélyítése, lakóhelyével kapcsolatos tudás gyarapítása, büszkeség, nagy elődök iránti tisztelet felkeltése Kooperatív csoportokban zajlik az óra anyagának feldolgozása. IKT anyag: 1. dia: Magyarország térképén kell elhelyezni Pápát. -Szomszédos országok beillesztése. -Budapest helyének megkeresése. Név és sárga jel elhelyezése. A „kéz” megjelenése segít a hely megtalálásában. -A Duna „csíkjának” berajzolása tollal. -A Balaton kijelölése kékkel. A Balaton fölött keresve megjelenik a „kéz” melyre kattintva odavihető a város lila jele és a neve. 2.dia: Látkép a városról. A város zászlaja és címere. A függöny felhúzásával a címer jelentése olvasható. 3.dia: A város néhány nevezetesebb épülete, intézménye. Kössék össze a fotókat az elnevezésekkel. Ellenőrzés „fólia” módszerrel. 4.dia: Pápa gimnáziumainak híres diákjai. Képhez, név társítása. Ellenőrzés „fólia” módszerrel.