Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A tehetség nem ismer határokat” („Talent has no Borders”/„Talentul este fără frontiere”) Földrajz - turizmus A földrajz és ifjúsági turizmus tehetséggondozó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A tehetség nem ismer határokat” („Talent has no Borders”/„Talentul este fără frontiere”) Földrajz - turizmus A földrajz és ifjúsági turizmus tehetséggondozó."— Előadás másolata:

1 „A tehetség nem ismer határokat” („Talent has no Borders”/„Talentul este fără frontiere”) Földrajz - turizmus A földrajz és ifjúsági turizmus tehetséggondozó project összefoglalása és értékelése

2 A „Földrajz és ifjúsági turizmus” tehetségfejlesztő program résztvevői/1

3 A „Földrajz és ifjúsági turizmus” tehetségfejlesztő program résztvevői/2 Sorszá m NévOsztályAláírás 1.Agusztinyi Gábor Dénes8/D 2.Bakos Ferenc8/D 3.Dankó Panna Gréta8/D 4.Décsei László Botond8/D 5.Kantár Nelli8/D 6.Kiss Barbara8/D 7.Molnár Orsolya8/D 8.Penczu Fruzsina Bernadett8/D 9.Prekuta Máté8/D 10.Ragó Márk8/D 11.Rendes Bendegúz8/D 12.Szabó Lilla Katinka8/D 13.Szikora Tamás8/D 14.Szulics Bálint8/D 15.Varga János8/D

4 A „Földrajz és ifjúsági turizmus” tehetségfejlesztő szakmai program Magyarország és Románia természetföldrajzának vázlata, Magyarország és Románia történelem- és társadalomföldrajzának vázlata, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Szatmár megye természetföldrajzának vázlata, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Szatmár megye történelem- és társadalomföldrajzának vázlata, A megyeszékhelyek, Nyíregyháza és Szatmárnémeti földrajza és történelme, Az ifjúsági turizmus az idegenforgalom rendszerében (Jellemző ifjúságturisztikai formák), Az Eötvös Gyakorlóiskola és a 10-es iskola (Szatmárnémeti) ifjúsági turizmusának jellemző formái, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (Magyarország) turisztikai adottságai és vonzerőleltárának összeállítása, Szatmár megye (Románia) turisztikai adottságai és vonzerőleltárának összeállítása, Nyíregyháza turisztikai adottságai és vonzerőleltárának összeállítása, Szatmárnémeti turisztikai adottságai és vonzerőleltárának összeállítása, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei ifjúságturisztikai útvonalterv és programcsomag összeállítása, Szatmár megyei ifjúságturisztikai útvonalterv és programcsomag összeállítása, Nyíregyháza és Szatmárnémeti turisztikai programcsomag összeállítása, A földrajz és ifjúsági turizmus tehetséggondozó project eredményeinek összefoglalása és értékelése.

5 1. Feladat: Jelöld nagy nyomtatott kezdőbetűkkel - a lap másik oldalán látható térképvázlatokba - Magyarország és Románia égtájai határait! 2. Feladat: Az atlaszod segítségével – a földrajzi koordinátarendszer alapján - határozd meg Magyarország és Románia pontos földrajzi fekvését! Magyarország: Az északi szélesség: …..o-tól a …..o-ig és a keleti hosszúság …..o-tól a …..o-ig terjed ki. Románia: Az északi szélesség: …..o-tól a …..o-ig és a keleti hosszúság …..o-tól a …..o-ig terjed ki. 3. Feladat: Az atlaszod - és a lap másik oldalán látható térképvázlat - segítségével nevezd meg Magyarország és Románia nagytájait! Magyarország: I. ……………….., II. …………………, III. ……………….., IV. ……………….., V. ……………….., VI. ……………….., Románia:I. ……………….., II. …………………, III. ……………….., IV. ……………….., V. ……………….., VI. ……………….., VII. ……………….., VIII. ……………….., 4. Feladat: Az atlaszod - és a lap másik oldalán látható térképvázlat - segítségével nevezd meg Magyarország és Románia legjelentősebb folyóit! Magyarország:......................................................................................................................................................... Románia:.................................................................................................................................................................. 5. Feladat: Sorolj fel, nevezz meg azonos és eltérő adottságokat/vonásokat a két ország természeti földrajzi viszonyainak ismeretében! Azonos adottságok/vonások: …………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………. Eltérő adottságok/vonások: …………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………….

6 Feladat: A két térképvázlat segítségével röviden mutasd be Nyíregyháza és Szatmárnémeti természetföldrajzi adottságainak (fekvés és felszín) jellemző vonásait! Milyen jelzőt ennek alapján Nyíregyháza? Mikortól lett Szatmárnémeti (Satu Mare) Szatmár megye székhelye, központja? Mi a közös vonása a két város természetföldrajzi adottságainak?  Nyíregyháza természetföldrajzi adottságai: ………………………………………………………………….……………………………….. ……………………………………………………………………………………….………….. …………………………………………………………………………………………………..  Szatmárnémeti (Satu Mare) természetföldrajzi adottságai: ………………………………………………..…………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………...  Közös vonás: ………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………..

7 Feladat: A történelmi vármegyék címerei alapján állapítsd meg, hogy melyik címer volt az egykori Szabolcs, Szatmár és Bereg megye címere! I. ……………megyeII. ……………megyeIII. ……………megye

8 Feladat: Nevezd meg az alábbi képeken megjelenő – Szabolcs-Szatmár- Bereg (Magyarország) és Szatmár megyei (Judetul Satu Mare) - turisztikai vonzerőket, látnivalókat! 1. …………… 2. …………… 3. …………… 4. …………….. 5. …………… 1. ……………2. ……………3. ……………4. …………… 5. ……………

9 Feladat: Mely/milyen jelentősebb településeken – városok – vezet a Szabolcs-Szatmár-Bereg (Magyarország), illetve a Szatmár megyei (Románia) körtúra útvonala? ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………

10 A „Földrajz és ifjúsági turizmus” tehetségfejlesztő program eredményei A programban résztvevő tanulók meglévő földrajzi és történelmi ismereteinek rögzítése, alkalmazása A programban résztvevő tanulók földrajzi és történelmi ismereteinek bővítése, gyarapítása, illetve az így bővülő ismeretanyag alkalmazása A programban résztvevő tanulók regionális és lokális/helyi földrajzi és történelmi ismereteinek bővítése, gyarapítása („hon és népismeret”, a szülőföld, a szűkebb lakóhely értékeinek megismerése, felfedezése) A programban résztvevő tanulók általános és speciális földrajzi-történelmi ismereteinek alkotó felhasználása, illetve gyakorlati alkalmazása (elméleti és gyakorlati programalkotás, programkészítés) A programban résztvevő tanulók aktív iskolai és iskolán kívüli közösségi élete, a földrajz-turizmus program keretében történő aktív turisztikai tevékenységének a megvalósítása (Földrajz-turizmus tehetségnap, aktív turisztikai tevékenység, aktív turistává nevelés és válás)


Letölteni ppt "„A tehetség nem ismer határokat” („Talent has no Borders”/„Talentul este fără frontiere”) Földrajz - turizmus A földrajz és ifjúsági turizmus tehetséggondozó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések