Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közlekedési igazgatás aktuális jogszabályváltozásai május 17.
Advertisements

Nemzeti Közlekedési Hatóság
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
KIÚT Térségfejlesztési Egyesület Lehet-e Záhony és Csap az V. számú Páneurópai Közlekedési folyosó kereskedelmi és logisztikai központja? Lehet-e Záhony.
DKV EURO SERVICE GmbH + Co. KG I Eco Taxe I Oldal 1 ECO Taxe Budapest 2012 Franciaország.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Építőipari Logisztika
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Állam munkavédelmi feladatai
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A MAGYAR KÖZÚT Nonprofit Zrt. téli útüzemeltetése
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Vasúti és közúti hidak összehasonlítása
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Veszélyes áruk vízi szállítása
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Új egységes Zöld Hatóság Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Levelezési cím: Pécs Papnövelde u.13. Telefonszám: /mell.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének eredményei Dr. Szinay Attila Mezőkövesd, január 28.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
Intelligens közlekedési rendszerek
TOP vas megyei aktualitásai
ADR 2017.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél
A TAXI SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI BUDAPESTEN
TramTRAIn projekt Tervezés – jogi feladatok
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési.
Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél
Előadás másolata:

Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Útvonalengedélyező egységek Közúti Szolgáltató Igazgatóság Útvonalengedélyezés Úthálózat- védelmi osztály Közúti járműellenőrzés Megyei engedélyezők BKK MAGYAR HONVÉDSÉG Autópálya Kezelők Közúti járműellenőrök Felügyelő központ

Úthálózatvédelmi osztály Két alapfeladat Közútkezelői hozzájárulások = útvonalengedélyek kiadása Közúti járműellenőrzés 23 helyen összesen 33 mérőállomás Kiadott engedélyek száma évi ~ db Mérlegelt járművek száma évi ~4 millió

Tevékenység szabályozása 13/2010. (X.5.) NFM rendelete 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelete 12/2007. (III.13.) IRM rendelete KRESZ (1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelete) évi I. tv. 156/2009. (VII.29.) kormány rendelet Útvonal-engedélyezési szabályzat Járműellenőrzési szabályzat

Mérőállomások - jelen lejárt a derogáció, bevezetésre került a hajtott tengelyekre a 11,5 tonnás megengedett tengelyterhelés. 250 járműellenőr, napi 24 órában Hatósági jogkörben eljárva, de nem hoznak határozatot, nem bírságolnak. HU-GO jegy értékesítés, túlsúly, túlméretre A Schengeni csatlakozás után, „le kell vonulni a határról”.

Mérőállomások - jövő Zalakomári iker mérőállomások (átadás tavasz) Lajta iker mérőállomások (engedélyezési folyamatban van) M86, M43 tervezés alatt TSM? (nem MK projekt) Új úthálózatvédelmi stratégia

Útvonalengedélyezés Központ Megyék –Ügyfélszolgálat –Egységes rendszer –A megyéknél nem alaptevékenység –Számlázás –HU-GO útvonalszám bizonylat

Mitől útvonal-engedélyköteles a jármű vagy járműszerelvény? Túlsúly össztömeg 40 tonna felett Tengely 1-es nem hajtott 10 tonna 1-es hajtott 11,5 tonna 2-es tengelycsoport 18 ill. 19 tonna 3-as tengelycsoport 21,22 ill. 24 tonna Túlméret szélesség 2,55 m hosszúság 12 m ill. 16,5 m, 18,75 m magasság 4 m

Díjszámítások Eljárási díj alapdíj X sürgősség X bonyolultság X távolság Túlsúlydíj Össztömeg - 40 tonna felett minden megkezdett 5 tonnánként Tengelytúlsúly – tengelyenként, vagy tengelycsoportonkénti túllépés

Engedélyek kiadása - MK Szoftver támogatás ÚVR integrált rendszer Linea útvonal-optilamizáló program Útvonal és közlekedési feltételek Olyan optimális útvonal meghatározása, amelyen a szállítmányok az úthálózat állagának megóvása mellett, a forgalom- és közlekedésbiztonságot is szem előtt tartva célba érnek.

ÚVR 5 rendszert váltott ki Közbeszerzési eljárás ~ 200 millió ÚVR – Mérőállomás ÚVR – Központ ÚVR – Hatóság, társszerv ÚVR – Eoffice ÚVR – Admin, VEM modulok

ÚVR

Linea Főbb jellemzők: - Súlyozások -Akadályok -Rétegek - Tolerancia szorzók DIS – forgalomkor- látozások

Az útvonal kijelölését akadályozó tényezők ~ km közút (MK kezelésében lévő) –8329,5 km főhálózat –1304,3 km gyorsforgalmi hálózat –8633 db csomópont –7324 db híd ~ 4 km híd –1788 db vasúti kereszteződés –Az országos közúthálózat 27 %-a településeken halad keresztül. »2010. adatok

Hidak- országos közúthálózat

Körforgalom Jelzőlámpák Jelzőtáblák Szalagkorlát Felsővezetékek Az útvonal kijelölését akadályozó tényezők

Milyen járművek útvonalengedély kötelesek

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Figyelmeztető jelzések előírásai

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Kíséreti előírások

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Forgalom biztonsági előírások

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Napszakkorlátozás

Különösen bonyolult útvonalengedélyek Útvonalbejárás Egyeztetés a megyei forgalomtechnikai osztállyal, hidászokkal Független szakértői vizsgálat MÁV áramellátási szolgálat Felsővezetékek Egyéb szolgáltatók Helyi önkormányzatok

Akikre nem vonatkoznak a szabályozások 13/2010. (X.5.) NFM rendelet Két csoport -Nem kell díjat fizetni -Nem kell engedélyt váltani

Mezőgazdasági járművek

Kommunális hulladék szállítás

Téli úttisztítás

Katasztrófavédelem

Hortobágy

Baleset

„Szélmalom harc”

Akik semmiből nem tanulnak…

Gönyű kikötő - Pétfürdő, Nitorgén Művek Hosszúság X Szélesség X Magasság X Össztömeg 29,14 m X 7,3 m X 8,55 m X 90 tonna 40 m X 5,4 m X 6,6 m X 215 tonna 24,5 m X 6,8 m X 6,8 m X 75 tonna

Gönyű kikötő - Pétfürdő, Nitorgén Művek Induló állomás: Gönyű > 108 km Nagyszentjános - Bana - Bábolna - Nagyigmánd > 29 km > 27 km Mór területén: Ipar u. - Hammerstein u (Gyár u.) (Deák Ferenc u.) > 3 km > 70 km 8 2 -> 11 km 8202 (Iszkaszentgyörgyi út) Iszkaszentgyörgy területén: dolomit bánya felé vezető út - Csóri u > 17 km Csór területén: Felsőtabán u. - Fő u. - Ady Endre u > 24 km 7204 j. út Nádasladány - Ő si - Berhida Célállomás: Pétfürdő Összesen 128 km

128 km számokban Győr – Moson- Sopron megye 2 db Komárom – Esztergom megye 11 db Fejér megye 12 db Veszprém megye 8 db 5 független szakértői vizsgálat Összesen 6 db vasúti átjáró (vágányzár) Összesen 11 db út feletti akadály Eljárási díj összesen: ~20000 Ft Túlsúlydíj összesen: ~1,7 millió Ft