Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen Vágvölgyi Csaba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Bibliográfia kezelése Zotero, Endnote Skultéti Attila Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár május 30.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A Europe Direct és más európai uniós tájékoztató hálózatok szerepe Székesfehérvár 2009.március 24.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
Internet tudományos használata
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Projektmunka Földrajzolok
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
A Nemzeti Pályainformációs Portál
A Hálózat és Az internet
Az Endnote bibliográfia adatbázis-kezelő szoftver alapvető használata november Skultéti Attila
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CALDERONI FORRÁSKEZELŐ RENDSZER
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
„404 Not Found – Ki őrzi meg az internetet?” workshop
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Önkormányzati adattárház
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
IT hálózat biztonság Összeállította: Huszár István
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen Vágvölgyi Csaba Papp Gyula

Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment LMS – Learning Management System CMS – Course Management System VLE – Virtual Learning Environment  Szabad forráskódú (GNU GPL)  Első számú fejlesztő: Martin Dougiamas (Perth, Ausztrália) Mi az a Moodle?

Miért pont Moodle?  Magyar nyelven elérhető  Könnyen tanulható  Szabad forráskód, ingyenes  Gazdag eszközrendszer  Szabványok támogatása  Filozófia: konstruktivista pedagógia  Alkalmas közösségi terek szervezésére

Szabványok támogatása  ADL SCORM 1.2  SCORM 2004  IMS CP (tartalomcsomag) kezelése (Object)  IMS Enterprise  IMS Learning Design ( LAMS)

Kapcsolat a meglévő infrastruktúrával  Rugalmas futtatási környezet  Nyílt szabványok használata  Sokoldalú autentikációs rendszer  Intézményi portálokkal való integráció (pl. Drupal)  e-Learning keretrendszerek közötti átjárhatóság (Common Cartridge)  A tanulmányi rendszerekkel való együttműködés képessége (???)

Szükséges szoftverkörnyezet  Futtatási környezet a szerveren: Apache (IIS), PHP, MySQL (PostgreSQL, Oracle, MSSQL) (Unix/Linux, Windows, MAC OS X, NetWare 6.x, Novell Open Enterprise Server)  Futtatási környezet a felhasználó gépén: tetszőleges böngésző engedélyezett JavaScript (AJAX) és Cookie használattal. (platformfüggetlen)

Javasolt konfiguráció (LAMP)  Linux  Apache  MySQL –Min , javasolt 5.x.x verzió használata –UTF-8  PHP –5.1.x, vagy frissebb verzió –php5-mysql, php5-gd modul, php5-ldap, php5-curl

További szoftverek  tetszőleges levelezőszerver, vagy relay host (ha másik számítógép küldi ki a leveleket)  phpmyadmin (mysql adatbázis management)  clamav (vírusvédelem)  aspell + szótárak (aspell-hu, aspell-en,...)  curl (moodle network szolgáltatáshoz)  openssl (moodle network szolgáltatáshoz)

Egy kis történelem…  Martin WebCT rendszergazda (Curtin University of Technology) - valami „jobbat” szeretne kitalálni  Moodle 1.0 (2002. agusztus 20.)  Moodle 1.1 (2003. augusztus 29.)  Moodle 1.2 (2004. március 20.)  Moodle 1.3 (2004. május 25.)  Moodle 1.4 (2004. augusztus 31.)  Moodle 1.5 (2005. június 5.)  Moodle 1.6 (2006. június 20.)  Moodle 1.7 (2006. november 7.)  Moodle 1.8 (2007. március 30.)

Hol tartunk ma…  Aktuális verzió (2007. október 11.)  1.9 beta  Moodle Modules and plugins ~240 modul  Akadálymentesítés (WCAG, Section 508, Senda)  Teljeskörű UTF-8 támogatás  Web 2.0 technológiák integrálása (Wiki, Blog, RSS, AJAX)

Moodle oldalak száma (2007. okt.)

Moodle szerverek:  194 országban (75 nyelvi csomag)  regisztrált szerver  felhasználóval

Szabad forráskódú LMS-ek

A Moodle hazánkban  A magyarországi regisztrált Moodle oldalak száma: 149 (2007. okt. 12.)  felsőoktatási intézmények  általános és középiskolák  közérdekű információs portálok  nyelviskolák  profitorientált szakképző intézmények  …

Szerepkörök

Szerepkörök testreszabása

Kompatibilitás a meglévő rendszerekkel A Moodle számos autentikációs megoldást támogat, és így tetszőleges informatikai rendszerbe beilleszthető, automatikusan átvéve a meglévő felhasználói adatokat.

Biztonság  HTTPS protokoll használata  Több szinten védett tartalmak: –Felhasználói név+jelszó –beiratkozási kulcs –tevékenységhez kötődő jelszavak (pl.: tesztek esetén) –hozzáférés helyének korlátozása (IP alapján)  Teljeskörű naplózás (ki, mikor, milyen tevékenységet végzett)

Moodle Network  Több Moodle rendszer közötti autentikációs rendszer  Alkalmas a „nagy” intézmények problémáinak megoldására. –terhelésmegosztás a szerverek között –Karonként/tanszékenként saját Moodle, de központi felhasználómanagment –…

Technikai feltételek  Curl  OpenSSL (Telepítésnél kulcs generálása)  XML-RPC alapú kommunikáció  XMLDSIG (XML Digital Signatures)  XMLENC (XML Encryption) W3C ajánlás

Public key

XML-RPC (Remote procedure call)

Moodle Community HUB SCORM/IMSCP/MoodleZip repository scheme

Kurzusok

Kurzusformák  LAMS kurzus (IMS Learning Design)  SCORM kurzus  Heti formátumú  Tematikus formátumú  Fórum formátumú

Blokkok I.  Személyek  Tevékenységek  Keresés a fórumokban  Gyorshivatkozás  Kurzusaim  Naptár  Elkövetkező események  Legfrissebb hírek  Legutóbbi tevékenységek  Bejelentkezett felhasználók  HTML  Blogcímkék  Blogmenü  Üzenetek

Blokkok II.  Portáltájékoztató  Rendszergazda könyvjelzői  Véletlenszerű fogalom  Globális keresés  RSS hírek  Jelenléti ív  Teszteredmények  Kérdőív  Hálózati szerverek  Kölcsönkalkulátor  Társkereső  Órák  Online statisztika …… …… …… ……

A naptár  Site,  kurzus,  csoport,  és személyes események.  Események előrejelzése  iCal szinkronizálás

Tananyagok a Moodle-ban Tananyag a Moodle-ban  Szöveges oldal létrehozása  Weboldal létrehozása  Hivatkozás fájlra vagy weboldalra  Könyvtár mutatása  Címke beszúrása  IMS tartalomcsomag

Tartalmak a Moodle-ban  doc, xls, ppt, odt, ods, odp, pdf  Képek, audió és videó állományok  Weboldalak (beépített WYSIWYG szerkesztő) és külső hivatkozások  Tömörített állományok kezelése (.zip)  T X dokumentumok megjelenítése E

Beépített szövegszerkesztő

Teljes képernyős szerkesztés

Tevékenységek I. Kommunikáció Fórum Üzenetküldés Csevegés RSS (fórumból, adatbázisból, szótárból) Blog

Tevékenységek II. Értékelhető tevékenységek Fórum Teszt Feladat (Offline, Online szöveg, Egyetlen állomány feltöltése, Speciális állományfeltöltés ) Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Hot Potatoes teszt Műhely

Tevékenységek III. Struktúrált/interaktív tananyagok Lecke LAMS (Learning Activity Management System) SCORM/AICC tartalomcsomagok (SCORM 1.2 és SCORM 2004) Wiki

Tevékenységek IV. Kollaboratív, kooperatív tevékenységek Fórum Műhely Szótár (Fogalomtár) Adatbázis (gyűjtőmunka) Wiki

Tevékenységek IV. Egyebek Válasz Felmérés Jelenléti ív … Kérdőív Moduls and plugins Több, mint 240 modul, blokk és plugin

Értékelési formák Formatív szöveges – Skálák Szabad szöveges Pontozás – Ne osztályozz!!  Kategóriák kezelése  Súlyozás  Kizárás  Kivételek kezelése  Automatikus osztályozás (Oklevél )  Megjelenítés testre szabása

Beállítások

NJSZT e-Learning szakosztály

Communitycare.hu

„Ajánlott” weboldalak   moodle dokumentációk: – – 

Összefoglaló  Biztosítja egy LMS alapvető szolgáltatásait  Számos kiegészítő modult fejlesztenek hozzá  Technológiai hátteret biztosít a kostruktivista, kooperáción alapuló pedagóigiai módszereknek  Nagyon hatékonyan használható az oktatásszervezésben  Virtuális közösségek szerveződése

Köszönjük a figyelmet! Vágvölgyi Csaba Papp Gyula