TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél- alföldi Régió felsőoktatásában „B” komponens Alattyányi István Projektmenedzser Szegedi Tudományegyetem
Projekt alapadatai, céljai Projektazonosító:TÁMOP E-13/1/KONV Megvalósítási időszak: – Elszámolható költség: Ft Megítélt támogatás (100%): Ft Fejlesztési célok, komponensek A komponens (1) AP: Sporttudományi Képzésfejlesztés (1)Képzési programok fejlesztése; (2)Tananyagfejlesztés alprogram; (3)Nemzetközi képzési tartalmak szolgáltatások kialakítása és hálózatfejlesztés; (4)Intézményi sportiroda koordinációja; (5)Tananyagok digitalizálása alprogram; (2) AP: Sportorvosi képzés kialakítása Tananyag fejlesztés; Sportorvosi ismeretek oktatásának elindítása; Oktatók továbbképzése; (3) AP: Sportélettan képzésfejlesztés Tananyag fejlesztés; Sportélettani PhD elindítása; Sportélettani oktatási, képzési tartalmak biztosítása; B komponens (4) AP: Hallgatói sportszolgáltatások fejlesztése Integrált sportiroda felállítása; 4 új sportszolgáltatás bevezetése; Mentorálási mintaprogram kidolgozása; 4000 fő hallgató aktív bevonása;
Projektindikátorok alakulása es állapot Mutató Mérték- egység Kiinduló érték Célérték Hatályos érték Kidolgozott képzési programok száma (alap-, mesterképzés, átképzés) db888 Átképzésben résztvevők száma (1) fő Képzők képzésében résztvevők számafő80 70 Képzést sikeresen elvégzettek száma (1) fő Elkészült népegészségügyi rövid képzési modulok számai (Debreceni Egyetem vállalta) db000 Hallgatói sport szolgáltatások számadb444 Hallgatói sportszolgáltatásokat igénybe vevők száma fő Hallgatói sportszolgáltatásokat igénybe vevők közül a tutori szolgáltatást igénybe vevők száma fő10 (1) Az akkreditációs eljárás csúszása (OH ügyintézési idő elhúzódása) miatt az EMMI és a szakmai vezetés javaslatára VB került benyújtásra. A VB-ben a támogatási időszak módosítását kértük ra az indikátorok maradéktalan teljesítése miatt. A projektindikátorok feldolgozása folyamatos.
Intézményi sportiroda koordinációja és Hallgatói sportszolgáltatások fejlesztése A fejlesztés szakmai tartalma és megvalósítása 3 pillérre épül 1) INTEGRÁLT SPORTIRODA MODELL ALKALMAZÁSA A hallgatói sporthoz kapcsolódó intézményi szereplők együttműködésének operatív megvalósítása az egyetem kereteiben. Információszolgáltatói felület kialakítása mely struktúrált adatközlést tesz lehetővé a sportszakmai partnerek (MEFS, MOB, Magyar Diáksport Szövetség) részére. a hallgatók számára az elérhető sportszolgáltatások Koordináció és irányítás ellátásához Sportirodában 1 fő sportiroda vezető, és 1 fő sportirodai koordinátor alkalmazása.
2) HALLGATÓI SPORTSZOLGÁLTATÁSOK BŐVÍTÉSE A felsőoktatási sportban a szakmai szervezetekkel (MOB, MEFS, Magyar Diáksport Szövetség, Hallgatói Önkormányzat) együttműködve szolgáltatásfejlesztés, sportrendezvények szervezése, mintaprojektek megvalósítása. 3 minőségfejlesztő (egészségállapotmérés, mentálhigiéné és pilates, paraélet integrálása hallgatói sportba) és 2 új (futónap és felkészítő tréningek, vízisport lehetőség) sportszolgáltatási tartalom nyújtása Sport programsorozat (5db sportnap és 1 db egyetemek közötti Interregionális Kupa) szervezése a hallgatói közösség számára az EHÖK SC és USC Szeged, mint rendezvényszervező és lebonyolító közreműködésével 3 fő szakember közreműködés a projektben (sportorvos, fogyatékkal élő sportolók integrációját segítő szakember, rekreációs és mentálhigiénés szakember) bővített szolgáltatástartalmak létrehozásában 3) AZ ÉLSPORTOLÓK SZÁMÁRA A KETTŐS KARRIER ÉLETPÁLYA MODELL NYÚJTÁSA, INTÉZMÉNYI MENTOR ÉS TUTORRENDSZER FEJLESZTÉSE a projektidőszak alatt 10 fő sportoló hallgató bevonása a mintaprogramban 1 fő tutor alkalmazása, szakmai tevékenység és koordináció ellátására
Köszönöm figyelmüket! Alattyányi István