„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS ZÁRÓ RENDEZVÉNY MERCZ GÁBOR HÓDMEZŐVÁSÁRHELY TRAMTRAIN KONZORCIUM
TERVEZETT MENETREND Első járat 4:34, utolsó járat 21:44 Csúcsidőben 20 perces menetsűrűség Reggeli csúcsidőben betétjárattal 10 perces követés Hódmezővásárhely felől Munkanapokon napközben 30 perces követés Egyéb időszakban 60 perces követés A Szeged-Békéscsaba közötti vonatközlekedés órás üteme továbbra is megmarad A MÁV-Start járatai Algyő állomáson nem állnak meg
TERVEZETT MENETREND A VISZONYLAT MEGÁLLÓHELYEI Hódmezővásárhely Nagyállomás Kálvin János tér Kossuth tér Hősök tere Bartók Béla utca Hódmezővásárhelyi Népkert Algyő vá. Szeged-Rókus állomás Pulz utca Vásárhelyi Pál út Damjanich utca Tavasz utca Rókusi templom Anna-kút Széchenyi tér Somogyi utca Aradi vértanúk tere Bécsi körút Galamb utca/Bem utca Szeged pályaudvar
TERVEZÉSI TERÜLET Villamos pálya építés Hódmezővásárhelyen Szakaszos kétvágányúsítás a 135. sz. vasútvonalon Villamos kapcsolat kialakítása Szeged- Rókuson Szegeden az 1. villamos vonal létesítményeit nem érinti a beruházás
VILLAMOS PÁLYA ÉPÍTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK 3.5 km hosszú, 50km/h engedélyezési sebességű, egyvágányú villamos pályaépítés. Forgalmi kitérők létesítése HMVHi Népkerten és a Kossuth téren Két vágányú végállomás kialakítása HMVH Nagyállomáson 6 db akadálymentes megállóhely kialakítása HMVH Nagyállomás Kálvin János tér Kossuth tér Hősök tere Bartók Béla utca HMVHi Népkert
VILLAMOS PÁLYA ÉPÍTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN
TOVÁBBI BEAVATKOZÁSOK Útburkolat átépítése, zöldfelület kialakítása és területrendezés a villamos nyomvonalán. Megállóhelyeken esőbeállók, B+R parkolók kialakítása Nagyállomáson és Népkert megállóhelyen P+R parkolók kialakítása ~200m2 áramátalakító épület kialakítása az Ady Endre út 1. szám alatt
135. SZÁMÚ VASÚTVONAL TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK Második vágány építése Szeged-Rókus TT elágazás – Baktó elágazás között ~3.1 km hosszon Sártó elágazás – Kopáncs elágazás között ~5.1 km hosszon Tervezett paraméterek Tervezési sebesség: 100km/h Tervezett tengelyterhelés: 225kN Elágazásoknál nagysugarú kitérők, és biztonsági csonkavágányok beépítése Szolgálati helyek Új megállóhely a vonalon nem létesül Algyő állomáson a projekt keretein belül nincs beavatkozás Kopáncs forgalmi kitérő megszűnik HMVHi Népkert mh. állomássá alakul
135. SZÁMÚ VASÚTVONAL
TOVÁBBI BEAVATKOZÁSOK HMVHi Népkert állomás Az villamos és a vasút utasforgalma elkülönül Az állomáson sk+55cm magas peronok épülnek Az állomás előtere megújul Útátjárók Az érintett szakaszonok 5 db útátjáró szintben átépül Biztosítás módja: Fény- és fél sorompó A Vértói útátjáróban kerékpár sávok, a Sándorfalvi útátjáróban kerékpár út átvezetést alakítunk ki. Területi igénybevétel Kisajátítás csak lokális helyeken szükséges A második vágány a pálya jobb oldalán létesül (a Baktói kiskertektől távolabbi oldalon)
VILLAMOS KAPCSOLAT KIALAKÍTÁSA SZEGED-RÓKUSON TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK ~1,1km hosszú vasúti pálya építése a Rókusi villamos hurokvágány és vasútállomás végponti oldala között Egyvágányú, 50/70/80 km/h engedélyezési sebességű pálya, meglévő mellékvágány nyomvonalának helyén Szeged Pláza megállóhely átépül Pulz utcai és a Szatymazi utcai útátjáró szintben átépül Az állomás XIX. rakodó vágánya átépül Az SZKT telephely
VILLAMOS KAPCSOLAT KIALAKÍTÁSA SZEGED-RÓKUSON
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!