„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
Advertisements

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1. Hol lehet a 61-es jelzésű villamos vonalán hátsó áramszedő használatával üzemszerűen közlekedni? a) Nincs lehetőség hátsó áramszedő üzemszerű használatára.
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1. Milyen kialakítású a 19-es jelzésű villamos Batthyány tér végállomása? a) Fejvégállomás, két csonka vágány, kettős vágánykapcsolattal. b) Fejvégállomás,
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Saára Gyula Program évi költségvetésben szereplő feladatok: 2013-ban megkezdődik a Mártírok útja felújítása, első ütemben 1300 m út és.
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELY ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS,
Pályaismeret 1-es viszonylat. 1.) Az 1-es vonalon hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. Az Aquaticum.
es vonal Rákospalota-Újpest vasútállomás elágazás - Énekes utca/Fő utca 1. a.)Sződliget utca megállóhely b.)Dal utca megállóhely c.)Nincs a.
A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben A GYSEV Zrt. szerepe a Nyugat-magyarországi közlekedésben Előadó: Dávid Ilona, a GYSEV elnök-
as vonal Horváth Boldizsár utca/Mexikói út - Gubacsi út/Határ út 1. a.)Örs vezér tere (zuglói oldal) Kőbánya felé b.)Szállás utca a Gubacsi út.
Szajol-Püspökladány vasútépítés Szajol–Kisújszállás vonalszakasz pályaépítési munkái Kisújszállás–Püspökladány vonalszakasz pályaépítési.
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
Pályaismeret 2-es viszonylat. 1.) Az 2-es viszonylaton hol találunk közúti fedezőjelzővel ellátott útkereszteződést? A Salétrom utcai kivonuláskor. A.
es vonal Clark Ádám tér - Döbrentei tér 1. a.)Nem található b.)Clark Ádám tér c.)Döbrentei tér.
es vonal József körút / Népszínház utca - Fiumei út / Magdolna utca, Orczy tér - Kápolna utca / Mázsa tér vonalszakasz 1. a.)A Blaha Lujza tér.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Található-e hurokvágány a kocsiszín területén?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Apor Vilmos tér megállóhely a Márton Áron tér végállomás irányába b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Menetrendek.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Szembeközlekedés Kaposmérő és Kiskorpád állomások között
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A 37-es és a 37A jelzésű villamos vonalán – menet az Élessarok felé – a Hidegkuti Nándor Stadion megállóhelynél található szánszerkezettel… a.) a megállóhelytől.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZÉS ZÁRÓ RENDEZVÉNY MERCZ GÁBOR HÓDMEZŐVÁSÁRHELY TRAMTRAIN KONZORCIUM

TERVEZETT MENETREND Első járat 4:34, utolsó járat 21:44 Csúcsidőben 20 perces menetsűrűség Reggeli csúcsidőben betétjárattal 10 perces követés Hódmezővásárhely felől Munkanapokon napközben 30 perces követés Egyéb időszakban 60 perces követés A Szeged-Békéscsaba közötti vonatközlekedés órás üteme továbbra is megmarad A MÁV-Start járatai Algyő állomáson nem állnak meg

TERVEZETT MENETREND A VISZONYLAT MEGÁLLÓHELYEI Hódmezővásárhely Nagyállomás Kálvin János tér Kossuth tér Hősök tere Bartók Béla utca Hódmezővásárhelyi Népkert Algyő vá. Szeged-Rókus állomás Pulz utca Vásárhelyi Pál út Damjanich utca Tavasz utca Rókusi templom Anna-kút Széchenyi tér Somogyi utca Aradi vértanúk tere Bécsi körút Galamb utca/Bem utca Szeged pályaudvar

TERVEZÉSI TERÜLET Villamos pálya építés Hódmezővásárhelyen Szakaszos kétvágányúsítás a 135. sz. vasútvonalon Villamos kapcsolat kialakítása Szeged- Rókuson Szegeden az 1. villamos vonal létesítményeit nem érinti a beruházás

VILLAMOS PÁLYA ÉPÍTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK 3.5 km hosszú, 50km/h engedélyezési sebességű, egyvágányú villamos pályaépítés. Forgalmi kitérők létesítése HMVHi Népkerten és a Kossuth téren Két vágányú végállomás kialakítása HMVH Nagyállomáson 6 db akadálymentes megállóhely kialakítása  HMVH Nagyállomás  Kálvin János tér  Kossuth tér  Hősök tere  Bartók Béla utca  HMVHi Népkert

VILLAMOS PÁLYA ÉPÍTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN

TOVÁBBI BEAVATKOZÁSOK Útburkolat átépítése, zöldfelület kialakítása és területrendezés a villamos nyomvonalán. Megállóhelyeken esőbeállók, B+R parkolók kialakítása Nagyállomáson és Népkert megállóhelyen P+R parkolók kialakítása ~200m2 áramátalakító épület kialakítása az Ady Endre út 1. szám alatt

135. SZÁMÚ VASÚTVONAL TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK Második vágány építése  Szeged-Rókus TT elágazás – Baktó elágazás között ~3.1 km hosszon  Sártó elágazás – Kopáncs elágazás között ~5.1 km hosszon Tervezett paraméterek  Tervezési sebesség: 100km/h  Tervezett tengelyterhelés: 225kN  Elágazásoknál nagysugarú kitérők, és biztonsági csonkavágányok beépítése Szolgálati helyek  Új megállóhely a vonalon nem létesül  Algyő állomáson a projekt keretein belül nincs beavatkozás  Kopáncs forgalmi kitérő megszűnik  HMVHi Népkert mh. állomássá alakul

135. SZÁMÚ VASÚTVONAL

TOVÁBBI BEAVATKOZÁSOK HMVHi Népkert állomás  Az villamos és a vasút utasforgalma elkülönül  Az állomáson sk+55cm magas peronok épülnek  Az állomás előtere megújul Útátjárók  Az érintett szakaszonok 5 db útátjáró szintben átépül  Biztosítás módja: Fény- és fél sorompó  A Vértói útátjáróban kerékpár sávok, a Sándorfalvi útátjáróban kerékpár út átvezetést alakítunk ki. Területi igénybevétel  Kisajátítás csak lokális helyeken szükséges  A második vágány a pálya jobb oldalán létesül (a Baktói kiskertektől távolabbi oldalon)

VILLAMOS KAPCSOLAT KIALAKÍTÁSA SZEGED-RÓKUSON TERVEZETT BEAVATKOZÁSOK ~1,1km hosszú vasúti pálya építése a Rókusi villamos hurokvágány és vasútállomás végponti oldala között Egyvágányú, 50/70/80 km/h engedélyezési sebességű pálya, meglévő mellékvágány nyomvonalának helyén Szeged Pláza megállóhely átépül Pulz utcai és a Szatymazi utcai útátjáró szintben átépül Az állomás XIX. rakodó vágánya átépül Az SZKT telephely

VILLAMOS KAPCSOLAT KIALAKÍTÁSA SZEGED-RÓKUSON

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!