Megéri-e társadalmilag felelősen vállalkozni?! És ha igen, akkor mit és hogyan is tegyük …….? 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
A Budapest Bank vállalati gyakorlata
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
BURGÅRDEN OKTATÁSI KÖZPONT Tanétterem -és pékség.
A lakosság bevonása: az EnergiaKözösségek program Vadovics Edina GreenDependent Intézet.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Közösségfejlesztés és közösségi munka
A munkaügyi központok szerepe a fogvatartottak reintegrációjában Janovics Lászó főigazgató Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Tartalmi keretek (3) PTE TTK Környezettudományi Intézet II.A környezetközpontú vállalatvezetés rendszere, gyakorlata Környezetközpontú vállalatvezetés.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Családi vállalkozás.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Minőségdíjak.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Minőség menedzsment 6.előadás
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
A munkahelyi stressz hatása az egészségre
A vezető a legjobb HR-es.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Civil Európa – civilek Európában
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
„A vállalati társadalmi felelősségvállalásban rejlő lehetőségek kis- és középvállalkozások számára” Konferencia november 10. Hotel Mercure Buda.
KÖZÖSSÉGI KONFLIKTUSKEZELÉS ÉS ESÉLYTEREMTÉS „ÉLHETŐ TELEPÜLÉS EGYENLŐ ESÉLYEKKEL” MANORKA KONFERENCIA IVÁNYINÉ SZABÓ ANDREA.
Hejőkeresztúr Község.  Komplex Instrukciós Program  Táblajáték Program  Generációk Közötti Párbeszéd Program  Tehetséggondozás (képzőművészet, zene,
DI DDIV DIVERSITY SPECTRUM LYNN GARDNER HEFFRON
Idősek az idősekért Győrben
„Vegyünk egy nagy levegőt”
„Út a munkához” program tapasztalatai
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Vállalati felelősségvállalás
Vállalati felelősségvállalás
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Megéri-e társadalmilag felelősen vállalkozni?! És ha igen, akkor mit és hogyan is tegyük …….? 1

Reklámok Környezetszennyezés -fogyasztás gerjesztése -Közvetlen környezetkárosítás „Tudatszennyezés” Valóban a célcsoport javát (is) szolgálja? Ártalmatlan? Hatásos? pl. ingyenes szórólapok, prospektusok és reklámújságok: Felmérések szerint Magyarországon egy háztartásra átlag évi 11 kg reklámküldemény ("szemétposta") jut. Ez azt jelenti, hogy egy Győr nagyságú város lakóit évente 580 tonna reklámanyaggal árasztják el, ezek gyártásához évente 1276 tonna fát vágnak ki, 55 millió liter vizet és 3248 MWh energiát használnak fel. ( 2

3

4

Munkastressz és a szív-érrendszeri halálozás kockázata (korrigált* esélyhányadosok) Esetszám=812 (73 haláleset); átlagos követési idő 25,6 év Magas követelmény / alacsony kontroll kategóriák 1 = alacsony; 2 = közepes; 3 = magas # korrekció életkor, nem, foglalkozás, dohányzás, test-mozgás, vérnyomás, koleszterin, testtömeg vonatkozásában kategóriák 1 = alacsony; 2 = közepes; 3 = magas # korrekció életkor, nem, foglalkozás, dohányzás, test-mozgás, vérnyomás, koleszterin, testtömeg vonatkozásában Forrás: M. Kivimäki et al. (2002), BMJ, 325: 857 Erőfeszítés / Jutalom egyensúlyhiány * * * * * p <.05 5

6 Leadership in Health Promotion – Summer School Lugano Source: CIGNA case study A csoport Soha nem dohányzott Normál testsúlyú Rendszeresen mozog Aktív közösségi tag B csoport Jelenleg is dohányzik túlsúlyos Keveset vagy nem sportol Depressziós Költségek a rizikó faktorok függvényében Sergio Del Barco, IDB HR vezető

Költségek Forrás: Irodai berendezések BerendezésSzáma (darab)Teljesítmény (W) Teljesítmény egy éjszaka alatt (8 óra) Teljesítmény egy hétvége alatt (56 óra)Hetek(52)Éves kiadás (Forintban) Számítógép Monitor Tintasugaras nyomtató Irodai fénymásoló Asztali Lámpa Rádió Router Összesen

vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – felelős vállalati irányításnak A vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR – felelős vállalati irányításnak is nevezhetjük) olyan stratégiai szemlélet, mely hozzájárul a vállalat hosszú távú, folyamatos fejlődéséhez gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból. A CSR iránt elkötelezett vállalkozás képes gyorsan reagálni a környezeti és belső kihívásokra, forrásait úgy tudja kiaknázni (pénzügyi, emberi és környezeti forrásokat egyaránt) hogy biztosítsa egyre erősebb piaci helyzetét. A vállalati társadalmi felelősségvállalás olyan önként vállalt működési gyakorlat, mely üzleti sikereket biztosít, a befektetett energia sokszorosan megtérül. 8

Corporate Social Responsibility 9

CSR – a gyakorlatban Tréning – Motiváció – Felelősségvállalás/felelősségmegosztás Közösségfejlesztés, hálózatépítés Munkatársak megtartása Képzés, tréning Egészség fókusz a munkahelyen, vállalkozásban egészségfejlesztés Egyenlő esélyek – Nemi, életkori, vallási, etnikai vagy más téren történő megkülönböztetés elkerülése Megfelelő kommunikáció, bizalom munkabiztonság 10

Mi a cél? Milyen áron? 11

CSR - megvalósítás Az ember (jólléte, boldogsága) a cél, a pénz eszköz! A szervezetnek küldetése van, hosszú távon gondolkozik! A minőség és a kölcsönös tisztelet érték Bevonódás, aktív részvétel a helyi közösség életében (nem azonos, vagy nemcsak szponzorálás) Környezeti fenntarthatóság Elkötelezett management Egyéni és vállalati érdekek összhangja 12

Ötletek Munkatársak érzékenyítése – Dolgozói javaslattétel lehetősége, jutalmazás – Tréning, képzés, tanulmányút – Pozitív személyes viselkedés erősítése otthon és a munkahelyen „zöldség” intézményesítése – Környezetbarát termékek – Környezet védelme Civil szervezetek bevonása, együttműködés, lakossági kezdeményezések támogatása Környezettudatos választások Tanácsadás – háztartási öko-tanácsadó hálózat Minőségirányítási rendszerek alkalmazása 13

Példák – zöld iroda Energiatakarékos megoldások Fűtés, hűtés Irodatechnikai és irodai berendezések Fogyóeszközök, papír Hulladékkezelés Levegő, víz minőség Munkahelyi légkör Környezettudatos rendezvények (meghívó, közlekedés, ellátás, helyszín, szállás, tájékoztatás, ajándékozás stb.) Közlekedés Takarítás Közösségi részvétel, szerepvállalás, bevonódás 14

15

16