A hallgatólagos tudás fajtáinak szerepe és jelentősége a megosztásra épülő gazdaságban Szívós Mihály MTA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Advertisements

Közegészség.
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Tabletták helyett egészségnyereség Együttműködésre épülő új modellek „Egészségközpontú egészségügy” Szakmai konferencia Jakab Zoltán.
Adatbázis kezelés Adatbázis tervezés.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
A képzőművészet-terápia
Az önkormányzati gazdálkodás vizsgálata Vigvári (2002) o. alapján a kapcsolódó excel fájllal használató.
Előadók: Jeszenszky Anna Róza Balogh Judit
Elemzés.
Kémiai reakciótipusok
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
A számviteli információs rendszer Jellemzők Modellje
Mikroökonómia II. előadás. Szükséglet-termelés kapcsolata Szükséglet-termelés kapcsolata Szükségletek néhány osztályozása Szükségletek néhány osztályozása.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Kérdések a ZH-hoz.
A szakértők lehetséges szerepe a helyi fejlesztésben A részvételi akciókutatásban rejlő lehetőségek Bajmócy Zoltán – Málovics György Szegedi Tudományegyetem.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Az emberi tanulás.
A Transzformátor szerda, október 3. Varga Zsolt.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Képesítési Keretrendszerek Európában
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Szótárak: fajták és tipologizálás
Szakértők és rendszerek
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Polányi Mihály tudásfogalma és helye a filozófiatörténetben
A FIR-es statisztikára épülő intézményi finanszírozási kimutatási rendszer tervezése Szegedi Tudományegyetem Dr. Varga Zsuzsanna,
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Jut is, marad is? Készítette: Vígh Hedvig
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
A Közös Agrárpolitika reformja és a magyar vidékfejlesztés Podmaniczky László Szent István Egyetem, Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat “A magyar vidékfejlesztés.
Talaj összes foszfor tartalmának meghatározása
Mi befolyásolja a munkaerő piaci értéked?
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Foglalkoztatás-politika
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
T UDÁSBÁZISOK ALKALMAZÁSA. A TUDÁSBÁZISOK FOGALMI KERETEI fogalmi meghatározása nem egységes sem Európában, sem a tengerentúlon oktatási értelemben gazdasági,
AKTUÁLIS KÉRDÉSEK A komplex feltételrendszer megváltozása hagyományos problémáról - problémára szemléletmód felváltása a műszaki, gazdasági és egyéb feltételek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
Hajlékonyság.
MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A Forma-1-es autók aerodiamikája Mayer Mihály 11. c Konzulens: Csajági Sándor.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
A képzőművészet-terápia
Kérdések a második zh-hoz
Elektronikus szótárhasználat
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Munkaerő-piaci helyzetkép A munkaerőválság makrogazdasági okai
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Üzleti terv.
Üzleti terv.
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Előadás másolata:

A hallgatólagos tudás fajtáinak szerepe és jelentősége a megosztásra épülő gazdaságban Szívós Mihály MTA

A megosztó gazdálkodási forma néhány tudásfelhasználási példája Újdonságok a tudásmenedzsment szempontjából Tanulságok a tudásmenedzsment szempontjából a megosztó gazdaság régebbi és újabb példái alapján

A megosztó gazdaság tudásmenedzsment elemzési szintjei A primér vagy elsődleges tudásmenedzsment folyamatok, amelyek megalapozzák a megosztó vállalkozást A szekundér vagy másodlagos tudásmenedzsment folyamatok, amelyek a megosztó vállalkozás folyamatos működéséhez szükségeltetnek A tercier vagy harmadlagos tudásmenedzsment folyamatok, amelyek a megosztó vállalkozásnak más vállalkozásokhoz és intézményekhez fűződő viszonyaiból keletkeznek. A megosztó gazdálkodás rövid meghatározása tudásmenedzsment szinten

A hallgatólagos tudás eddigi két különböző osztályozásának kritériumai Az intenzitás szerinti osztályozás Az aktív hallgatólagos tudás A passzív hallgatólagos tudás Az explicit tudás fajtái szerinti osztályozások - Az explicit tudás egyes fajtáihoz hozzájuk illeszkedő hallgatólagos tudás társul

A hallgatólagos tudás reláció alapján kialakított osztályozása Az eszközközpontú hallgatólagos tudás A környezetközpontú hallgatólagos tudás A személyközpontú hallgatólagos tudás Az intézményközpontú hallgatólagos tudás

Az új osztályozás alkalmazása a megosztó gazdaság tudásmenedzsment szempontú elemzésében A megosztó gazdaság elsődleges, másodlagos és harmadlagos szintű tudásmenedzsment folyamatai és problémakörei a hallgatólagos tudás négyosztatú osztályozása szempontjából

A megosztó vállalkozások fejlődése a hallgatólagos tudás négyosztatú osztályozása alapján A kezdő vállalkozás tudásigénye A kibontakozó vállalkozás tudásigénye A megszilárdult megosztó vállalkozás tudásigénye Példák és ellenpéldák

Összefoglalás A hallgatólagos tudás új négyosztatú osztályozásának lényege Az osztályozás alkalmazása a megosztó gazdasági formák elemzésében A négyosztatú osztályozás jelentősége a tudásmenedzsment keretében

Köszönöm a figyelmet!