1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Önkormányzati információs rendszer
Intranet portál bemutató
Windows SharePoint Services 3.0
A vevői igényekre formált informatikai innováció
2008 novemberOrbán Zoltán – LogiPen Kft.. Mit is kell adminisztrálni…?  Szabályzat  Dolgozói tájékoztató  Munkavállalói nyilatkozatok (új belépők is!)
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Integrált elektronikus dokumentum- és iratkezelési megoldás önkormányzatok számára Miski Zoltán április 9.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Miről lesz szó?  Office Add-in for Moodle  Microsoft Live Service Plugin for Moodle  Moodle SharePoint integráció.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Csoportmunka szolgáltatások megvalósítása a T-Mobile-ban Keresztúri Éva T-Mobile Magyarország.
E-NAPLÓ Szabó László.
Tisztaszoftver a gyakorlatban
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat A Microsoft nagyvállalati projektmenedzsment megoldása Előadó:Kőnig Tibor
A megoldás, ami már bizonyított
Az Office Business Application (OBA) alkalmazásmodell Az üzleti probléma: központosított, mégis rugalmas feladatkövetés A lehetséges megoldások nagyvállalati.
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
Látványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatássalLátványos vektrorgrafikus és deklaratív prezentációs réteg 3D támogatással Egységesített.
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
ELevéltár architektúra. Előzmények Informatikai koncepció (Terv) Szakmai követelmények OAIS megfelelőség Költséghatékonyság Jogszabályi megfelelőség Nemzetközi.
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
Dokumentumkezelés Magyarországon
Dokumentumkezelés.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Cél – a biztonsági szempontokat is figyelembe vevő betekintés a vállalati adatokba a szervezet összes munkatársa számára, hogy optimális döntéseket hozhassanak,
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Kelemen Katalin (MNB) Konkoly Péter (Montana)
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.
ECM evolúció – a Leitz-iratgyűjtőtől a tanúsított iratkezelésig Ovitas Magyarország Informatikai Kft. Vitéz Miklós Budapest, november 8.
Vincze Zoltán Presales Bevezetés – MonDoc System (???) 7. éve a dokumentumkezelésben Termék alapú gondolkodás Nem dobozos szoftvert.
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Intelligens Dokumentum Kezelés Keretrendszer bemutató Kovács Róbert
SIGNUM ….. Fejlesztési dokumentumokat kezelő rendszer Dr. Fenyő Róbert Ügyvezető igazgató.
Szathmári Gyula kereskedelmi igazgató. Cégismertető ADM Informatikai Kft. Alapítva 1991-ben, 1997-től önálló vállalkozás 100%-ban magyar tulajdonosi kör.
E-Corvina Informatikai Szolgáltató Kft Budapest, Angol u. 34. ▪ Tel.: (1) ▪ Fax: (1) ▪ A vállalati.
Nagyvállalati dokumentumkezelés 2. Fejér Gábor PYLON KFT DMS megoldás nyílt forráskódú környezetben – az XDocs rendszer.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A FreeSoft a megújult elektronikus ügyintézésért.
Montana szerepe a nyílt és minősített elektronikus iratkezelésben MonDoc System avagy a rendszerető rendszerező Konkoly Péter Fejlesztési igazgató.
BEVEZETŐ „Évente 243 milliárd euró elpazarlását és 15 millió fa kivágását lehetne megelőzni azzal, ha az unióban általánossá válna az.
Oracle Vállalati Tartalomkezelés Oracle ECM termékpaletta.
1. „Úton az elektronikus levéltár felé” konferencia Informatikai iratkezelő rendszerek minősítése, tanúsítása, az iratkezelő szoftverek jogszabályi.
A JaDoX, mint repozitórium szoftver a közgyűjteményi informatikában JaDoX 3 Monguz Portál24 Monguz Kft. Mazula Zoltán.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A MOREQ és a KEIR összehasonlítása.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
„Nem a papírra van szükség, hanem a rajta lévő információra!”
Elektronikus dokumentumkezelés
Úton az elektronikus levéltár felé
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
Irat azonosítás május 9..
Új kapukat nyit az IoT a parkolóházak digitalizálásánál
Őszintén a dokumentumkezelésről
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Az I-DOK rendszer és ami mögötte van
GDPR kihívások.
Előadás másolata:

1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens

2 Miről lesz szó  Miért is gondolkozunk elektronikus irat- és dokumentumkezelésen?  A probléma  Elektronikus dokumentumkezelés célja  A Megoldás –  Hogyan segítünk mi – a bevezetési projekt  Miért a ?

3 Miért is gondolkozunk elektronikus irat- és dokumentumkezelésen?  Papír alapú iratkezelés problémái (nyilvántartás, ügyintézés)  Nincs egységes nyilvántartás  Heterogén iratok (elektronikus, papíralapú)  Irodai tevékenységek, folyamatok követhetetlensége, definiálatlansága, lassúsága  Káosz az irattárban - nincs irattár  Nincs valós kép a teljesítményekről Dokumentumszám Ügyszám - ügy / ügyintéző Határidő figyelés, és tartás  Felesleges költségek (másolás, nyomtatás, papír kezelés)

4 Elektronikus dokumentumkezelés célja  Minden irat megvan, bármikor előkereshető  Átláthatóság, egységesség  Az ügyek nyomon követhetőek, eljutnak a címzetthez a feladatok  Határidők követhetősége - az egyes munkatársak teljesítménye egyértelműen mérhető  Naprakész információ bázis segíti a döntéseket  A korszerű technikai lehetőségek kiaknázása

5 A Megoldás – A Megoldás –  Kész megoldások Az igények és nyújtott funkciók nem fedik egymást (kompromisszum) Átfedő funkcionalitás más alkalmazásokkal  Keretrendszer - Integrált megoldásokkal A rendszer alkalmazkodik az igényekhez Egymást kiegészítő alkalmazások Testre szabott megoldásokkal kiegészítve

6 A MonDoc egy komplex irodai rendszer, mely illeszkedik olyan erős vagy piacvezető technológiákra, mint a Microsoft SQL Server, SharePoint Portal Server 2003, BizTalk 2004 és illeszkedik a vállalati intranet vagy Microsoft Office irodai környezetbe. A Megoldás – A Megoldás –

7  Alapelvek Saját fejlesztésű alkalmazás, keretrendszer Moduláris (meglévő és új modulok) - Testre szabható Illeszthető egyéb rendszerekhez Könnyen kezelhető felhasználói felület A megszokott munkakörnyezet maximális kihasználása A Megoldás – A Megoldás –

8  Modulok Iktató alrendszer Irattári alrendszer Munkafolyamat-támogató alrendszer A Megoldás – A Megoldás –

9  Iktató alrendszer Érkeztető könyvek kezelése Iktatókönyvek kezelése (főszám/alszámos iktatás, előzménykeresés, elő-utóiratkezelés) Ügynyilvántartások kezelése Átadókönyv/kézbesítőlap funkció Éves iktatókönyv nyomtatás Postai feladójegyzék kezelés

10 Kapcsolt dokumentumok kezelése  Dokumentumok tárolása a dokumentumtárban  Dokumentumok csatolása különböző forrásokból (fájl, e- mail, fax, Word, Excel alkalmazások)  Papír dokumentumok digitalizálása, igény esetén karakterfelismerés (OCR) alkalmazásával  Teljes szöveges keresés a dokumentumok szövegében is  Hitelesítés, digitális aláírás

11 A Megoldás – A Megoldás –  Irattári alrendszer Raktároz (doboz illetve irat alapú irattárazást is biztosít) Kölcsönzés Az Operatív és Központi irattárat külön kezeli Automatikus irattári tervet készít Selejtezési és levéltárba adási funkciókkal.

12 A Megoldás – A Megoldás –  Munkafolyamat-támogató alrendszer Levelezőrendszerbe integrált, alapú értesítések a felhasználóknak A folyamatok nyomon követése (adatok, lépések, szereplők központi figyelése) Határidő figyelés Helyettesítés funkció Folyamatok egyszerű módosítása Beavatkozási lehetőség a „befulladt” folyamatokba Riport lehetőségek (Személyes és szervezeti hatékonysági elemezések, stb.)

13 A Megoldás – A Megoldás –  Microsoft SQL 2000 adatbázis  IIS alkalmazásplatform, Intranet-es megoldás  Igény szerint választható dokumentumtár infrastruktúra SharePoint Portal Server 2003 (vagy Windows SharePoint Services) MS SQL Server 2000 MS Exchange 2000 Fájlrendszer  Igény szerint választható Munkafolyamat támogató megoldás: BizTalk Server 2004 SQL alapú egyedi megoldás  Tetszőleges üzenetküldő infrastruktúra .NET, C# fejlesztő környezet

14  Munkateam-ek felállítása (Követelmény team, Szoftver team, Informatikai team)  Követelményspecifikáció és módosított iratkezelési szabályzat  Rendszerterv elkészítés  Implementáció, telepítés, konfiguráció  Oktatás  Rendszer átadás  Pilot üzem  Összesen: 2-6 hónap Hogyan segítünk mi? A bevezetési projekt Hogyan segítünk mi? A bevezetési projekt

15 Miért a ? Miért a ?  Testreszabható keretrendszer, melyet a Megrendelő is elvégezhet (nem függ a szállítótól)  Modulárisan összeállítható: így pont az és csak azt kapja a felhasználó amire szüksége (nem kell fizetni felesleges funkciókért)  Törvényi és ISO megfelelés évi LXV. Tv., évi LXVI. Tv., a 79/1995, 40/1998, 179/2003 és 180/2003 kormányrendeletek Már most megfelel a tervezett új törvényeknek is MSZ ISO/IEC 17799:2002-nek megfelelő információvédelem Teljesíti a MoReq (EU) ajánlásban megfogalmazott kritériumokat  Az ISO 9001:2000 szabványoknak megfelelő belső működés, a teljes szervezetre

16 Miért a ? Miért a ?  A legmagasabb szintű Partneri viszony az infrastruktúra gyártójával:  A terméket a Microsoft forráskód szinten auditálta  5 éves múlt, kiforrott termék  Számos működő referencia, melyek közül csak a legnagyobbak: KÜM, MNB, NKÖM, T-Mobile, PSZÁF, VPOP, BM GFIO, FőTáv  Összesen 3075 MonDoc felhasználó október 31.-ig!

17 Köszönjük a figyelmet!