1 „Papírmentes iroda” avagy Mit jelent ma a teljeskörű elektronikus dokumentumkezelés? Bács Andrea fejlesztési konzulens
2 Miről lesz szó Miért is gondolkozunk elektronikus irat- és dokumentumkezelésen? A probléma Elektronikus dokumentumkezelés célja A Megoldás – Hogyan segítünk mi – a bevezetési projekt Miért a ?
3 Miért is gondolkozunk elektronikus irat- és dokumentumkezelésen? Papír alapú iratkezelés problémái (nyilvántartás, ügyintézés) Nincs egységes nyilvántartás Heterogén iratok (elektronikus, papíralapú) Irodai tevékenységek, folyamatok követhetetlensége, definiálatlansága, lassúsága Káosz az irattárban - nincs irattár Nincs valós kép a teljesítményekről Dokumentumszám Ügyszám - ügy / ügyintéző Határidő figyelés, és tartás Felesleges költségek (másolás, nyomtatás, papír kezelés)
4 Elektronikus dokumentumkezelés célja Minden irat megvan, bármikor előkereshető Átláthatóság, egységesség Az ügyek nyomon követhetőek, eljutnak a címzetthez a feladatok Határidők követhetősége - az egyes munkatársak teljesítménye egyértelműen mérhető Naprakész információ bázis segíti a döntéseket A korszerű technikai lehetőségek kiaknázása
5 A Megoldás – A Megoldás – Kész megoldások Az igények és nyújtott funkciók nem fedik egymást (kompromisszum) Átfedő funkcionalitás más alkalmazásokkal Keretrendszer - Integrált megoldásokkal A rendszer alkalmazkodik az igényekhez Egymást kiegészítő alkalmazások Testre szabott megoldásokkal kiegészítve
6 A MonDoc egy komplex irodai rendszer, mely illeszkedik olyan erős vagy piacvezető technológiákra, mint a Microsoft SQL Server, SharePoint Portal Server 2003, BizTalk 2004 és illeszkedik a vállalati intranet vagy Microsoft Office irodai környezetbe. A Megoldás – A Megoldás –
7 Alapelvek Saját fejlesztésű alkalmazás, keretrendszer Moduláris (meglévő és új modulok) - Testre szabható Illeszthető egyéb rendszerekhez Könnyen kezelhető felhasználói felület A megszokott munkakörnyezet maximális kihasználása A Megoldás – A Megoldás –
8 Modulok Iktató alrendszer Irattári alrendszer Munkafolyamat-támogató alrendszer A Megoldás – A Megoldás –
9 Iktató alrendszer Érkeztető könyvek kezelése Iktatókönyvek kezelése (főszám/alszámos iktatás, előzménykeresés, elő-utóiratkezelés) Ügynyilvántartások kezelése Átadókönyv/kézbesítőlap funkció Éves iktatókönyv nyomtatás Postai feladójegyzék kezelés
10 Kapcsolt dokumentumok kezelése Dokumentumok tárolása a dokumentumtárban Dokumentumok csatolása különböző forrásokból (fájl, e- mail, fax, Word, Excel alkalmazások) Papír dokumentumok digitalizálása, igény esetén karakterfelismerés (OCR) alkalmazásával Teljes szöveges keresés a dokumentumok szövegében is Hitelesítés, digitális aláírás
11 A Megoldás – A Megoldás – Irattári alrendszer Raktároz (doboz illetve irat alapú irattárazást is biztosít) Kölcsönzés Az Operatív és Központi irattárat külön kezeli Automatikus irattári tervet készít Selejtezési és levéltárba adási funkciókkal.
12 A Megoldás – A Megoldás – Munkafolyamat-támogató alrendszer Levelezőrendszerbe integrált, alapú értesítések a felhasználóknak A folyamatok nyomon követése (adatok, lépések, szereplők központi figyelése) Határidő figyelés Helyettesítés funkció Folyamatok egyszerű módosítása Beavatkozási lehetőség a „befulladt” folyamatokba Riport lehetőségek (Személyes és szervezeti hatékonysági elemezések, stb.)
13 A Megoldás – A Megoldás – Microsoft SQL 2000 adatbázis IIS alkalmazásplatform, Intranet-es megoldás Igény szerint választható dokumentumtár infrastruktúra SharePoint Portal Server 2003 (vagy Windows SharePoint Services) MS SQL Server 2000 MS Exchange 2000 Fájlrendszer Igény szerint választható Munkafolyamat támogató megoldás: BizTalk Server 2004 SQL alapú egyedi megoldás Tetszőleges üzenetküldő infrastruktúra .NET, C# fejlesztő környezet
14 Munkateam-ek felállítása (Követelmény team, Szoftver team, Informatikai team) Követelményspecifikáció és módosított iratkezelési szabályzat Rendszerterv elkészítés Implementáció, telepítés, konfiguráció Oktatás Rendszer átadás Pilot üzem Összesen: 2-6 hónap Hogyan segítünk mi? A bevezetési projekt Hogyan segítünk mi? A bevezetési projekt
15 Miért a ? Miért a ? Testreszabható keretrendszer, melyet a Megrendelő is elvégezhet (nem függ a szállítótól) Modulárisan összeállítható: így pont az és csak azt kapja a felhasználó amire szüksége (nem kell fizetni felesleges funkciókért) Törvényi és ISO megfelelés évi LXV. Tv., évi LXVI. Tv., a 79/1995, 40/1998, 179/2003 és 180/2003 kormányrendeletek Már most megfelel a tervezett új törvényeknek is MSZ ISO/IEC 17799:2002-nek megfelelő információvédelem Teljesíti a MoReq (EU) ajánlásban megfogalmazott kritériumokat Az ISO 9001:2000 szabványoknak megfelelő belső működés, a teljes szervezetre
16 Miért a ? Miért a ? A legmagasabb szintű Partneri viszony az infrastruktúra gyártójával: A terméket a Microsoft forráskód szinten auditálta 5 éves múlt, kiforrott termék Számos működő referencia, melyek közül csak a legnagyobbak: KÜM, MNB, NKÖM, T-Mobile, PSZÁF, VPOP, BM GFIO, FőTáv Összesen 3075 MonDoc felhasználó október 31.-ig!
17 Köszönjük a figyelmet!