DUÁLIS SZAKOK AZ SZTE KÍNÁLATÁBAN TÁMOP F-14/1/KONV Egység, alprojekt/alprogram neve Projektzáró rendezvény, Karsai Krisztina
Mérnöki Kar Duális Képzési Tanács A projektet megelőző, a DKT létrejöttével elinduló meghirdetési hullám Szakmai előzmény: korábbi pályázati forrás (411C) szoros együttműködés (tanulási folyamat) a kecskeméti főiskolával Új szakokra kiterjesztés megvizsgálása és esetleges indítása ismerkedés más modellekkel, konkrét szakmai előkészületek (DKT akkreditációs anyag és tananyagok elkészítése) KIINDULÓPONT – GÉPÉSZMÉRNÖK D/BSC INDULÁSRA VÁRVA gépészmérnök D/BSC mezőgazdasági és élelmiszeripari gépészmérnök D/BSC Élelmiszermérnök D/BSC mechatronikai mérnök D/BSC
Mezőgazdasági Kar KORÁBBI TERVEK MEGVALÓSÍTÁSA - MGK mezőgazdasági mérnök D/BSC Duális Képzési Tanács A 2014-es meghirdetési hullámban még tartózkodó álláspont Vizsgálatok mindkét célcsoportban középiskolások és a vállalati partnerek körében Az új képzési forma bevezetésének előkészülete konkrét szakmai előkészületek (DKT akkreditációs anyag és tananyagok elkészítése)
Természettudományi és Informatikai Kar Duális Képzési Tanács A 2014-es meghirdetési hullámban „nem” álláspont 411F tervezési fázis egy szakot érintően Megvalósítás menetében további szakokra is kiterjesztettük a duális képzési forma lehetőségét Az új képzési forma bevezetésének előkészülete konkrét szakmai előkészületek (DKT akkreditációs anyag és egyes tananyagok elkészítése) „MENET KÖZBEN JÖN MEG” gazdasági informatikus D/BSC mérnök- informatikus D/BSC programtervező informatikus D/BSC
Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar NEM MINDENÁRON szociális munkás D/BA egyelőre Duális Képzési Tanács A 2014-es meghirdetési hullámban még a jogszabályi környezet sem tette lehetővé Jogszabály-módosítás kiterjesztés nem minden társadalomtudományi szakra, csak a szociális munka alapszakra A duális képzési forma esetleges bevezetésének előfeltételei, körülményei, következményei elemzések és egyeztetések; munkaerőpiaci vizsgálatok
Bölcsészettudományi Kar MÁSHOGY IS LEHET Duális Képzési Tanács A 2014-es meghirdetési hullám idején nincs kezdeményezés Szakmai előzmények 2000-től 411F tervezése szociológia alapszak: lehetne- e dualizálni? Társadalomtudományi szakokra vonatkozó átfogó vizsgálatok 1. felsőoktatásban már résztvevő hallgatók 2. munkaerő-piaci szereplők 3. középiskolás diákok 4.duális képzésben gyakorlati helyet kínáló partnerek szociológia D/BA gyakorlatorientálttá lehet és kell tenni, ezt az egyetemi rendszerben lehet intézményesíteni, de nem a jelenlegi szabályok szerinti duális képzési formában
JELEN ÉS JÖVŐ gépészmérnök D/BSC mezőgazdasági és élelmiszeripari gépészmérnök D/BSC Élelmiszermérnök D/BSC mechatronikai mérnök D/BSC mezőgazdasági mérnök D/BSC gazdasági informatikus D/BSC mérnök- informatikus D/BSC programtervező informatikus D/BSC szociális munkás D/BA szociológia D/BA
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!