Egyéb forgalmi adók Nincs praktikus megoldás arra, hogy a pástétomot adóztassuk, a löncshúst pedig nem. Robert Kuttner Cambridge 150-154.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Pénzforgalmi elszámolás [2012. évi CXLVI. tv. Áfa tv. XIII/A. fejezet]
Biztosítások 2013 Dr. Honyek Péter Személyi Jövedelemadó Osztály.
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Szabályozók, feltételek, működés
Pénzügyi jog A jövedéki adó.
Közösségi vámjogi szabályozás
Készítette: Sallai Katalin
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Általános forgalmi adó
1 TÁRSASÁGI ADÓ Többször módosított évi LXXXI. tv. jellemzői A költségvetési bevételekben évről-évre kb. 6-8 %-ot képvisel.
Az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló évi XLIII. törvény
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
e-jövedék konferencia
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia (e-)zárjegy felhasználás a.
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia A KÉV rendszer előnyei előadó:
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Készítette: Áchim Renáta Katona Erika
Állam munkavédelmi feladatai
Szabálysértési méltányossági kérelem
Adójog 1. Az adójog alapjai.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Nemzetközi Adózás a Gyakorlatban
Felsőfokú szakképzés Csorba László
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
A magyar gazdaság Dr. Veres János pénzügyminiszter október 13.
ADÓZÁS © A LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSOK 2008-TÓL dr. Laáb Ágnes BME Pénzügyek Tanszék egyetemi docens elérhetőség: telefon: ,
Áfa-törvény jövő évi változásai
Szabadforgalomba bocsátott jövedéki termékekre vonatkozó normatívák.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
A jövedéki szabályozás modernizálása
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
SZEMÉLYI JÖVEDELEMADÓ
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Általános forgalmi adó 2009.
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
NAV Veszprém Megyei Adóigazgatósága
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Horváth Dávid Nemzeti Adó- és Vámhivatal. * Időszakos elszámolású ügyletek teljesítésének időpontja * Levonási jog érvényesítésének módja * Sertéshús.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.) ELTE ÁJK 2015 Darák Péter.
1002/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS A VÁMRAKTÁROZÁS EGYSÉGES ELJÁRÁSI RENDJÉRŐL.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Az általános forgalmi adóról szóló évi CXXVII. törvény változásai től ; től től ; től.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Termékdíj Zsófi és Chubby. Termékdíj törvény évi LVI. törvény  10/1995. (IX.28) KTM rendelet általánosságban fogalmazza meg a kötelezettségeket.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Jövedéki adó évi CXXVII. Tv.
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény
Amit a vállalkozások vezetőinek is tudnia kell!
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.)
Általános forgalmi adó törvény 2017.
dr.Vécsei Pál: A vállalkozási adókedvezmények területi megoszlásának alakulása 1992 és 2008 között
a költségvetési tervek teljesítésében
Közbeszerzési tudnivalók
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Üdvözöljük az előadás résztvevőit!
A vendéglátó ipari tevékenység tükrében
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Előadás másolata:

Egyéb forgalmi adók Nincs praktikus megoldás arra, hogy a pástétomot adóztassuk, a löncshúst pedig nem. Robert Kuttner Cambridge

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Jövedéki adó  ” mint egyedáruság (jövedék), amidőn az állam az illető cikk előállítását vagy forgalomba hozatalát magának fenntartja, hogy ily módon akkép állapíthassa meg annak árát, hogy ez számára jövedelmet biztosítson.” „…Magyarországon a jövedéket a korlátlan hatalom hozta be 1850-ben.” Pallas Lexikona 1896  Általános elnevezés, ABC termékek: alkohol, benzin, cigaretta.”  Olyan termékek termelésére, forgalombahozatalára vonatkozik, amely  nagy keresletnek örvend  előállítása természetbeni korlátba ütközik,

2014/2015. II.ADÓZÁS I. A jövedéki adó célja  állami adóbevételek növelése  állami járadék biztosítása  az előállítás természeti különbségeiből adódó termelési költségeltérések mérséklése  Versenysemlegesség biztosítása  EU konform szabályozás Fogyasztási adóbevétel több mint 94 %-át kitevő dohánygyártmányokra,  alkoholtartalmú és  ásványolaj termékekre

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Jövedéki törvény hatóköre A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 1997.évi CIII. Törvény, majd évi CXXVII. törvény a jövedéki adóköteles a jövedéki termék belföldi előállításáról és importálásáról  A teljesítése és ellenőrzése érdekében követelmény, hogy:  adóköteles jövedéki terméket kizárólag adóraktárban állítsák elő,  a jövedéki adó megfizetése nélkül importált jövedéki termék adóraktárba vagy adómentes felhasználó üzembe, raktárba kerüljön,  a jövedéki terméket az adó megfizetése nélkül csak adóraktárban, adómentes felhasználó üzemben vagy raktárban vagy tranzitterületen tárolják, raktározzák

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Jövedéki termékek Ásványolaj Dohány  Jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet és természetes személy aki jövedéki terméket előállít, raktároz, tárol, importál, exportál, forgalmaz illetve egyéb módon birtokol.  Tekintettel az adófizetési kötelezettségek/ állami bevételek nagyságára, erőteljes piacralépési korlátok érvényesülnek a törvényben

Jövedéki adó kötelezettség Belföldi előállítás Import Közösségen belüli szállítás Jöv. adó nagykkisker 2014/2015. II.ADÓZÁS I.

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Fizetési kötelezettség  ha a jövedéki terméket az adóraktárból,  vagy az adómentes felhasználótól kiszállítják, szabadforgalomba bocsátják.  Adóraktárak között, illetve adómentes felhasználóhoz, valamint adóraktárból külföldre a jövedéki termék adófelfüggesztéssel szállítható  A csempészet cigaretta, alkohol, kőolajszármazék is adóköteles. Azé a kötelezettség, aki a lebukás pillanatában birtokolja

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Alapfogalmak  Adóraktár Az a fizikailag elkülönített hely, ahol az e törvényben meghatározott engedély birtokában a jövedéki termék előállítása folyik, ahol olyan jövedéki termék tárolását, raktározását végzik, amely után az adót nem fizették meg.  Szabadforgalomba bocsátás jövedéki termék adóraktárból történő kitárolása import jövedéki termék belföldi forgalom számára történő vámkezelése Adófelfüggesztés a jövedéki adó vonatkozásában az adó-megállapítási és az adófizetési kötelezettség halasztása

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  Hatáskör, illetékesség  A megyeszékhelyi vámhivatal jogosult az adók bevallásával, befizetésével és az egyéb adókötelezettség teljesítésével kapcsolatos ügyekben eljárni.  A zárjeggyel, adójeggyel kapcsolatos ügyekben, kivéve a felhasználás ellenőrzését, elszámoltatását a 16. számú Vámhivatal jár el. A bor zárjegynek az egyszerűsített adóraktárak részére történő kiadását a megyeszékhelyen működő vámhivatal, illetve a Bács-Kiskun megyében a jövedéki központ, Pest megyében és a fővárosban a 16. számú vámhivatal végzi. Az adóraktárak helyszíni ellenőrzését, felügyeletét az adóraktár fekvése szerinti vámhivatal végzi.

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Adóraktár engedély megadásának feltételei  jövedéki biztosítás nyújtása, az adófelfüggesztéssel történő szállítással és az adófizetési kötelezettség teljesítésével járó adókockázatra az adóraktár engedélyesétől, készpénz, bankgarancia, Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia lehet

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Ki a megbízható adós?  Aki a vámtörvény szerint vámszempontból megbízható.  legalább 2 éve állít elő engedély alapján jövedéki terméket,  terhére jogerős határozattal a kérelem benyújtását megelőző 2 évben összességében a jövedéki biztosíték 10 %-át meghaladó jövedéki bírságot, adóbírságot a vámhatóság nem állapított meg.  a jövedéki biztosíték értékének 10 %-át meghaladó összegű, az esedékességet 30 nappal meghaladóan rendezett, vagy rendezetlen adótartozása nem volt, kivéve az olyan adótartozást, amelyre fizetési könnyítést kapott

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Adóalapok, adómértékek  A jövedéki a fogyasztáshoz kötődő,egyfázisú, versenysemleges adó  Adóalap:  Mennyiség ( hl, liter,)  Tisztaszesz tartalom/liter  tételes adó darabszámra ( cigaretta adó/ ezer darab  ásványolaj: mennyisége, liter vagy kg, vámbesorolási szám szerint, mennyiségi egységben mérve  ólmozatlan benzin: 124,20 Ft/l;  Fűtőolaj, tüzelőolaj 120, 000 Ft/liter  Üzemanyagcélú sűrített gáz: 26,20 forint/ m3  Extrakönnyű fűtőolaj: 116 Ft/kg

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Alkoholtermékek  adó alapja az alkoholtermék mennyisége hektoliterfokban meghatározva.  Sör: 540 forint/Balling fok/ hektoliter  Bor: ennyi volt(!)szőlőbor – 800Ft/hektoliter egyéb bor 8000 Ft/ hektoliter szeptember 1-óta a szőlőbor jövedéki adó mentes! Pezsgő: Ft/ hektoliter Köztes alkoholtermék: Ft / hektoliter  Az adómegállapítás alapja a vámtarifa szerinti besorolás

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Dohánytermékek  adó alapja a %-os adómérték esetében kiskereskedelmi eladási ár, tételes adóérték esetében db  Cigaretta: 9350 Ft/1000 szál, a kiskereskedelmi ár 28,22 százaléka illetve minimum Ft/1000 db  Szivar: kiskereskedelmi eladási ár 28,5 %-a

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Fogyasztási adó  A fogyasztáshoz kötődő,egyfázisú, versenysemleges, forgalmi adó típusú, közvetett adó  Célja: a fogyasztás visszafogása, illetve a luxusfogyasztás megadóztatása  Eltérés a jövedéki és a fogyasztási adó között:  A jövedéki adó EU adó, a fogyasztási nemzeti adó –vagyis eltörölhető

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Termékkör  Dohány, alkohol, ásványolaj termékeken kívül  Gépjárműbehozatalra – regisztrációs adó váltotta fel  Nemesfémtermékek, ékszerek  Parfűmök, régebben szőrmék

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Adó- kategória A szgk műszaki tulajdonságai Környezetvédelmi besorolás 5 vagy annál jobb 5-nél rosszabb1. Ottó-motoros személygépkocsi 1100 cm3-ig és dízelmotoros személygépkocsi 1300 cm3-ig Ft/db Ft/db cm3-ig és Ottó dízelmotoros személygépkocsi cm3-ig Ft/db Ft/db3. Ottó-motoros személygépkocsi cm3 és dízelmotoros személygépkocsi cm3-ig Ft/db Ft/db.Ottó-motoros személygépkocsi cm3 és dízelmotoros személygépkocsi cm3-ig Ft/db Ft/db.Ottó-motoros személygépkocsi cm3 és dízelmotoros személygépkocsi cm3-ig Ft/db Ft/db.Ottó-motoros személygépkocsi cm3 és dízelmotoros személygépkocsi cm3-ig Ft/db Ft/db Ottó motoros személygépkocsi 3000 cm3 felett és dízelmotoros személygépkocsi 3500 cm felett Ft/db Ft/db.Muzeális jellegű személygépkocsi Ft/db Ft/db

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Mikor kreatív könyvelés, mikor csalás? 1000 éves vita Jogforrás: Szent István törvényei rendelik el az adófizetést, rendelkeznek a kötelezettség elmulasztásának szankcióiról is. Az első adófizetési kötelezettség az egyházi tizedhez kapcsolódott Károly Róbert 1351-ben keletkezett törvénykönyve tette általánossá a földesúr részére fizetendő kilenced fizetési kötelezettségét, ennek megszegése esetén a király hajtotta be a kilencedet saját használatára. I. Zsigmond évi városi dekrétumában harmincad fizetéséről rendelkezett, amely vám jellegű fizetési kötelezettséget jelentett

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  az adócsaláshoz hasonló tényállást a közadók kezeléséről szóló évi XLIV. törvény tartalmazott először, amely kihágásnak minősítette.  Az adócsalás fogalmát először az évi XXXII. tc. határozta meg. Az évi 18. törvényerejű rendelet már valamennyi adónem szempontjából egységesen határozta meg a bűntettnek minősülő magatartásokat.  Az évi V. tv. a tvr. rendelkezései közül az adócsalás tényállását lényegében átvette tól a szabálysértési alakzat szabályozására is sor került, amely január 1-jéig volt hatályban.  A ma is hatályos Btk. kezdetben a jelenleg hatályos 310. § (1) bekezdés szerinti I. fordulatos adócsalás tényállási elemeit tartalmazva határozta meg az adócsalás fogalmát. A keretet kitöltő jogszabályok köre az január 1-jén bevezetett adóreformmal változott meg gyökeresen. A legutolsó módosulást a április 1-jétől hatályos évi CXXI. tv. hozta

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Ásványolaj forgalmazás  Olajszőkítés  Módszer: nagy eltérés a jövedéki/fogyasztási adótartalom miatt a háztartási tüzelőolaj és dieselolaj ára között  Fizikai eltérés: Színezésbeli, a HTO színe rózsaszín, a dieselé sárga – egyéb jellemzők teljesen azonosak

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  HTO vásárlás  Szőkítés  Hamis számla magasabb fogyasztási adó tartalomról  Értékesítés diesel áron  Haszon : beszerzési ár különbsége  Adótartalom különbsége

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Hogyan számítható ki a kár?  A gazdasági elemzés módszereit kiválóan lehetne hasznosítani az olajszőkítés terjedelmének meghatározásához.  Ismert a Magyarországon forgalomban lévő dízel-üzemű járművek és munkagépek száma. Megállapítható, hogy hány olajfűtésre berendezkedett háztartás van az országban. Mind a behozott, mind pedig a Magyarországon termelt vagy finomított, illetve az eredetileg színezett olaj mennyiségét hiteles okmányokkal lehet igazolni

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Új módszerek  Diesel és HTO adótartalom közeledett egymáshoz  A felhasználás módjához kapcsolódnak főként az adómentességek, illetve felfüggesztések  Pl belföldi repülésben adóköteles, nemzetközi repülésben adómentes egy bizonyos típusú JET üzemanyag

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Kecskeméti adócsalás  dec 1. létrejön a Business Air Kft  Tevékenységi kör: nem menetrendszerű légiszemély, teherszállítás, repülőterek üzemeltetése  Adómentesítési kérelem: üzemanyag beszerzéshez fogyasztási adómentesség  Üzemanyagvásárlás. 15,263 millió liter JET A

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  Felhasználás: 987 ezer liter  Hiány 14 millió liter kb 1,2 milliárd forintnyi adótartalom  A társaság ráadásul több üzemanyag után igényelt vissza fogyasztási adót, mint amennyit beszerzett  Adóhiány: 924,5 millió fogyasztási adó  358,1 millió ÁFA  94,3 millió VÁNYA

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Ítélet  Első fok: börtönbüntetés az adómegállapítások szempontjából fontos tények meghamisítása miatt  Másodfok: visszautalás az elsőfokra, mert az elsőfok ítélete megalapozatlan volt, érdemi felülbírálatra alkalmatlan( ezt kérte a védelem)

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Cigarettacsempészet  Még van dohány – címmel a közelmúltban rendezett konferenciát a dohányipar még néhány megmaradt cége és a VPOP  Tények: a dohányipar adja az ÁFA- bevétel 1,5 százalékát  Cigarettafogyasztás: évi 23 md szálról 13,3 md szálra csökkent

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  Nyugati útvonal: beszerzés fejlett piacról, ÁFA, fogyasztási adó visszaigénylés  Pihen az áru, majd hamis utiokmánnyal szintén áfa mentesen –export- elindul vissza, ahol forgalomba kerül  Keleti útvonal: olcsó, adómentes beszerzés, zárjegy nélküli, illegális forgalombahozatal

2014/2015. II.ADÓZÁS I. VPOP adatok  Felderítés ban 376 millió forint értékű dohányárut koboztak el  2004-ben 737 millió értékű dohányáru akadt fenn  Becsült adóhiány: minimum Ft fogyasztási adó/ ezer darab  20 x 11,20= % ÁFA=280 Ft/20 szál=14Ft/szál  10mdszálx14Ft= 140 md forint

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Alkoholtartalmú italok  Az alkoholtartalmú italok jövedéki adó alapja az alkoholtartalom, illetve az elkészítés módja ( szesztartalmuk erjedésből – sör,bor-, vagy lepárlásból – pálinka, -származik  Szőlő alapú bor, illetve egyéb bor jövedéki adó különbsége tízszeres  Harmadik kategória –köztes alkohol termékek pl vermut

2014/2015. II.ADÓZÁS I. A Zwack -ügy  Köztes alkoholtermék – Éva vermut  Alkoholtartalom – vegyes, erjedésből és lepárlásból is  Jövedéki adótétele nagyobb mint a bor, kisebb mint a finomszeszeké  Besorolás: 1998-ig Ipari Termék Jegyzék, utána hivatalos un. Fordítókulccsal Vámtarifa besorolás

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  Évi jövedéki adó 7-8 md forint  1991 adóvizsgálat –VPOP vegyvizsgáló intézete javasolta a szeszesital – kategóriába áttenni –visszamenőleges hatállyal –kb 300 millió  Belső vita a VPOP-nál a vámtarifa besorolás pontatlanságáról  Szakértői vélemények pro és kontra pl. Magyar Élelmiszerkönyv szerint köztes termék

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Végeredmény  iránymutatás kér a VPOP a Pénzügyminisztériumtól –  Megfontolásra ajánlják – egy visszamenőleges változtatás és adófizetési kötelezettség előírása esetén perek indulhatnak, esélye kétséges, a bevont összeg visszafizetésekor kamata duplája, ha a vállalat nyer

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  novembere: módosítják  a jövedéki törvényt  Parlamenti bizottság előtt marad a Zwack –ügy: „Helyes volt-e az Éva vermut köztes alkoholterméknek való besorolása,”  Válasz: EU állásfoglalást kért a bizottság  április 29: EU Kötelező Vámtarifa Felvilágosítás szerint az Éva vermut 2206 tarifaszámmal köztes alkoholterméknek minősül

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Regisztrációs adó  A fogyasztási adót importáláskor meg kell fizetni a vámmal együtt, és alapja az áfának, tehát növeli az import beszerzési árat, ennek következtében a fogyasztói árat.  A regisztrációs díjat a forgalomba helyezéskor kell megfizetni, és a vásárlót terheli majd, így a fogyasztói árnak közvetlenül nem része. Nem EU konform, mert országonként meg kell fizetni, megfelelő egyezmények hijján halmozódhat

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Használt autó behozatal alakulása ezer darab

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Regisztrációs adó bevezetése  -Levegő Munkacsoport a fogyasztási adó emelését javasolta 1 % emelés= 3,2 md forint bevételi többlettel  Gépjárműimportőrők Szövetsége a regisztrációs adó mellett állt ki.  január elsejétől regisztrációs adó

2014/2015. II.ADÓZÁS I. Ígéretek  Veress János PM politikai államtitkára.  „Szeretném egyértelművé tenni, hogy nem emelkedik - annak ellenére, hogy a hozzászólásból úgy tűnhetett - az autók áfa tartalma, nem lesz magasabb az új elnevezésû regisztrációs adó bevezetésével a költségvetés bevétele az autók forgalmazásából. Ugyanakkor egy európai uniós feltételrendszernek megfelelő adózási formában fogja mind a használt autók, mind pedig az új autók magyarországi forgalomba helyezését az állam figyelemmel kísérni, és ebből azt a bevételt, amit jelenleg fogyasztási adó címen szed be a költségvetés, fogja regisztrációs adó néven majd bevenni

2014/2015. II.ADÓZÁS I ös változások  A regisztrációs adót nemcsak a négy-, hanem a kétkerekű járművek után is meg kell fizetni.  A motorkerékpárokat öt kategóriába sorolták, a díjak tízezer és 125 ezer forint között mozognak. A legkevesebbet a 81 köbcentisnél kisebb motorok után kell fizetni, míg a legmagasabb adót a 900 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motorok újdonsült tulajdonosai fizetik be az államkasszába. A törvény ugyanakkor -eltekintett attól, hogy a mentőautók után regisztrációs adót kelljen fizetni.  Az autók regisztrációs adója kismértékben emelkedett…,

2014/2015. II.ADÓZÁS I.  De a regisztrációs adó áfaalap lett. ( Vagyis a törvényben szereplő összeget azonnal fel kell szorozni 1,25-tel)  Példa: a legmodernebb motorral felszerelt kategóriában a korábbi 120 ezer forint helyett 126 ezer forintra nőtt a regisztrációs adó  x1.25= -157 ezer forint kb 30% emelkedés  180 ezer forintról 189 ezer forint  x 1.25= 236 ezer forint 31 % emelkedés  1,8 millió forintról 1,89 millió forintra  1.89x1.25= 2,36 millió 31% emelkedés