A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A GVH ügyeinek felmérése
Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar
Mennyire szolidáris a magyar társadalom? Alapjövedelem, közmunka, segélyezés április 25. Előadó: Závecz Tibor.
„Bérek, adók és transzferek” szakmai konferencia
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
A személyi jövedelemadó 1 százalékának felajánlási hajlandósága a székesfehérváriak körében május 3. Németh A. Violetta.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Időskorúak helyzete Nyíregyházán 2009 Patyán László DE OEC Egészségügyi Kar.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
2002. Július 10. HR CLUB. I.Alapítás:1977, North Carolina II.központ: Tampa, Florida III.5 kontinens, 15 ország, 42 call center IV.közel munkatárs.
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Roma Net I. Helyi Akció Terv bemutatása ben azt a feladatok kaptuk a Fővárostól, hogy készítsünk egy receptet.
Mi várható gazdasági téren? - az ország gazdasági helyzetének megítélése Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon - Szeitl Blanka.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
Az önkéntesség társadalomfejlesztő ereje Dr. Czike Klára, nonprofit szakértő.
Egy hivatal tanulási szokásai NAGY LÉTSZÁMÚ KÉPZÉS NAPLÓÁLLOMÁNYAINAK ELEMZÉSE.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
Az oktatás, az egészségügyi, valamint a szociális ellátás, mint versenyképességi tényezők Április 6. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
1 „Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2008” Kutatási jelentés a Magyar Adományozói Fórum részére december 5.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Dr. Tokár-Szadai Ágnes Adjunktus Miskolci Egyetem, Gazdálkodástani Intézet VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
A HAZAI VÁLLALKOZÁSOK ÉS A VÁLLALKOZÓK LAKOSSÁGI MEGÍTÉLÉSE, NEGATÍV SZTEREOTÍPIÁK VIZSGÁLATA LAKOSSÁGI KVANTITATÍV FELMÉRÉS KUTATÁSI RIPORT JÚLIUS.
Iskolakezdés, ahogy a családok látják
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Idősek az idősekért Győrben
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A személyi jövedelemadó 1 százalékának felajánlási hajlandósága a székesfehérváriak körében május 3. Németh A. Violetta.
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Előadás másolata:

A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112, Budapest, Budaörsi út Budapest, december 10.

A felmérésről A kutatás célja a felnőtt magyar lakosság vállalatok adományozási szokásairól alkotott véleményének felmérése volt. A kutatást a Szociális Innováció Alapítvány, valamint a Ceenergi hálózat támogatásával a Magyar Adományozói Fórum megrendelésére végeztük. Az adatfelvétel a szeptemberi Omnibusz kutatás keretei között zajlott. valószínűségi minta, reprezentatív, 1010 fő – valamint CEORG: CZ (CVVM), PL (CBOS), SK (FOCUS), HU (TÁRKI) és BL (OSI)

A lakosság által ismert adományozó vállalatok Ismer-e olyan vállalatot, amely adományozni, jótékonykodni szokott? (N = 1004) IsmerNem ismer fiatalok, 18 és 39 évesek (39%) idősek, azaz 60 év felettiek (79%) a középfokú (41%) és a felsőfokú (58%) végzettségűek az alapfokú végzettséggel rendelkezők (77%) aktívak (alkalmazottak, vállalkozók, 43%) a nyugdíjasok (80%) a Budapesten (41%) élők- a közép-magyarországi régióban (39%) élők Észak-Alföldön élők (76%) havi egy főre eső háztartás jövedelem szerint a felső harmadba tartoznak (40%) havi egy főre eső háztartás jövedelem szerint az alsó harmadba tartoznak (70%) TOP 10 vállalat (1. említés, országos) 1.MOL 2.Danone 3.OTP Bank 4.T-Com 5.EON 6.Pannon 7.K&H Bank 8.Vodafone 9.Audi 10.Tesco !Nem tudott vállalatot említeni! - megyei, régiós bontások

Ügyek vállalatok általi támogatása - a lakosság körében Ön szerint mennyire hasznos adott ügyet támogatnia egy vállalatnak? ( N = 1008)

Támogató termékek „támogató attitűd” VS. „mérlegelők” Mely esetekben fogja a terméket választani? (%, N = 1006)

A lakosság véleménye a vállalatok adományozásának okairól Miért adományoznak a vállalatok? (5 tényezőből a 2 legfontosabb) a fiatalok (52%), a legalább érettségivel rendelkezők (érettségizettek 56%- a, diplomások 57%), valamint a városokban élők (52%) A szlovákok és a bolgár lakosság véleménye megegyezik a magyarokéval – sorrend megegyező a 3 országban

Visegrádi országok (SK, PL, HU, CZ – CEORG / július) A pénz- és természetbeni adományt adó, illetve önkéntes munkát végző lakosok aránya országonként (a teljes lakosság körében, %) SKPLHUCZ Pénzadományt felajánló Tárgyi adományokat felajánló Önkéntes munka8497 A hazai vállalatok adományozói tevékenységének bírálata Ön szerint az országukban a cégek megfelelően vesznek részt a jótékonykodásban…(%) SKPLHUCZ Teljesen megfelelő 4214 Inkább megfelelő Inkább nem megfelelő Egyáltalán nem megfelelő Nem tudja

Köszönöm a figyelmet! A kutatás támogatói: