FMCG média trendek 2008-2012 FMCG MÉDIA TRENDEK. FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Merre tovább a válság után? Helyreáll-e a piac, ha igen, mikor és hogyan? Prognózis rövid és középtávra Tatár Tibor a Futureal Development Zrt. vezérigazgatója.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Rövidtávú munkaerő-piaci előrejelzés 2013 Összefoglaló Sajtótájékoztató Nemzetgazdasági Minisztérium, Budapest V. ker. Kálmán Imre út 2., január.
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
A válság és ami utána következik….
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Populáció növekedés október 1.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
ATL - mit hirdessünk és hol?
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Lakossági eladósodási és megtakarítási trendek Barabás Gyula Magyar Nemzeti Bank Budapest, november 25.
TRANZITOLÓGIA V. ELŐADÁS
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Gazdaságprognózis Dr. Vértes András elnök
A magyar gazdaság várható helyzete
Kormányszóvivői tájékoztató. Öt éves adócsökkentés Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 19.
Inflációs jelentés Elemzői fórum Kiss Gergely február.
Válság felé sodródik a magyar gazdaság A gazdaság állapota 4 Tovább csökkent a gazdasági növekedés, a legfrissebb adatok szerint 2,4 %-ra esett vissza.
1 A gazdasági folyamatok lehetséges forgatókönyvei a következő évtizedben Winkler Gyula Európai Parlamenti képviselő RMDSZ, EPP-ED Kolozsvár, április.
Piaci áttekintés Kátai Csaba október 1.. Makrogazdasági trend GDP növekedés (+-%)Infláció (%)Munkanélküliség (%) Source: Ecostat Átl. bér:
KAP Albizottság* Szilvássy I. ÚMVP KAP ALBIZOTTSÁG ÉS AZ ÚJ KAP Tájékozódás Monitoring és Értékelés Koherencia, konzisztencia erősítése Véleményalkotás.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Cégautó vásárlás és üzemeltetés a Ford támogatásával
Az értékkategóriák.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Trendek a fogyasztói társadalom ellenében – avagy hogyan rendeződik vissza a fogyasztás válság hatására Kozák Ákos – március 18.
A fenntartható társadalom előtt álló feladatok Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége Dr. Ágoston Csaba PhD Elnökségi tag.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Felmérés a versenyképességről a Textil/Ruházati-, és Bőriparban az új Tagállamokban valamint Bulgáriában és Romániában. TERMELÉS KISKERESKEDELMI ELADÁSOK.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
GfK HungáriaFogyasztói kötődés, kereskedelmi hűségprogramok2011. május 26 Fogyasztói kötődés, kiskereskedői hűségprogramok GfK Hungária Kovács Krisztina.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
1 Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Eszközök, vásárlóerő és nézői szokások Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
The Role of Primary Dealers in the Financing of the Budget in the First Half of
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Pogány András stratégiai igazgató
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A Nemzetközi Turizmus UTAZÁS Fórum Budapest 2015 Február 26
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
Mennyi-ségi változás Q4-2008
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
Vasas Lívia, PhD 2018 WHO Vasas Lívia, PhD 2018.
Vasas Lívia, PhD 2017 WHO Vasas Lívia, PhD 2017.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
Vasas Lívia, PhD 2018 WHO Vasas Lívia, PhD 2018.
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Előadás másolata:

FMCG média trendek FMCG MÉDIA TRENDEK

FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS

FMCG média trendek AZ ÉLET OLYAN ÉDES VOLT, MÍGNEM...

A gazdasági válság hatása globálisan érződik Információ: OMG Evolution of the Consumer, 2009, 1 - Economist.com, 2 – Forbes.com, 3 – Bloomberg.com, 4 – Reuters.com Canada – Economy estimated to contract 1.5%-2% in Brazil – escaping with only brief recession, 3.5% -4% growth expected next year¹ UK – ~2.4% decline in GDP in Q1 2009, (biggest fall since 1958)² Spain – 18% unemployment rate in 2Q 2009¹ South Africa – 24% unemployment rate in 1Q EU – Expected-.1% inflation rate in June, (first decrease since records began) Russia – Parliament expecting 39% decrease in revenue in 2009¹ Japan – Gross public debt approaching 200% of GDP¹ China – Signaling recovery, GDP growth is revised to 7.2% (from 6.5%) in 2009¹ Australia – nearly 100% increase in savings of disposable income in India – 38% slowdown in wage increases from 2008 to 2009³

FMCG média trendek Az emberek a család, az egészség és a pihenés felé fordulnak Európai átlag Kérdés. “Hogyan változtak a prioritásaid a recesszió alatt?” Kevesebb Azonos Több Forrás: OMG Evolution of the Consumer July 2009

FMCG média trendek Felhősödés a teljes európai régióban. A napsütést felhők takarják Svájc és Lengyelország felett.

FMCG média trendek 2012 éves magyar előrejelzések GDP-1,0% Infláció+4,8% Kisker. fogyasztás -3.0% Ipar+5,0% Információ: GKI: 2011 Október CHF/HUF

FMCG média trendek A háztartások továbbra is megtakarítási módban

FMCG média trendek “ A fogyasztók árérzékenysége nő Információ: Global TGI (2011) - *Exact attitude statement might differ by country / OMG Evolution of the Consumer, July 2009 / Nielsen 2011 Árcsökkenés Árak Minőség Segítő eladók Sorbanállás

FMCG média trendek PEDIG TÖBBRE VÁGYUNK!

Információ: nVision Research | Base: 740-4,200 online respondents per country aged (Mexico 16-54), 2011 Materialista országok 2011 A társadalmi státusz meghatározó tényezője az erős vágy többet birtokolni

FMCG média trendek MAJD A GYEREKEINK TÖBBRE VISZIK...

“Úgy gondolom a mai gyerekek jobb jövőbeli kilátásokkal rendelkeznek majd életük során” Információ: nVision Research | Base: 800-4,000 online respondents per country aged (*China 16-54), 2010 Akik a fenti kijelentéssel NEM ÉRTENEK EGYET

2009 június– Vásárlási szokások változtatása a recesszió következtében Információ: A Consumer Evolution: OMD’s Proprietary Economic Research Study, US, 2009 Vásárlási szokások változása a különböző termékek, szolgáltatások körében - USA ?

FMCG média trendek MEGTÉRÜLÉS (ROI) A reklámköltés változása

Jelentős médiaköltés csökkenés az FMCG szektorban Szépség- ápolás -17% Élelmi- szer: -7% Tisztító- szerek: -17% Italok -13% Forrás: Kantar Media, OMG estimations (net-net figures)

A médiahasználat változása a szépségápolás és a háztartási szerek piacán Szépségápolás: drámai csökkenés a TV költésben, még mindig jelentős magazin használat mellett. Legnagyobb hirdetők: P&G, L’OREAL, UNILEVER, HENKEL Detergents: jelentős csökkenés a 93%-ban televízióra fókuszáló reklámköltésben. Legnagyobb hirdetők: HENKEL, P&G, RECKITT BENCKISER, UNILEVER Forrás: Kantar Media, OMG estimations (net-net figures) SZÉPSÉGÁPOLÁSHÁZTARTÁSI SZEREK

Média használat az Élelmiszer és Ital piacokon Élelmiszerek: TV, Internet, sajtó büdzsé vágás, növekvő rádió és outdoor költésarány mellett. Legnagyobb hirdetők: NESTLÉ, KRAFT, UNILEVER, FERRERO, DANONE Italok: Feljövő mozi jelenlét, és stagnáló internet, magazin használat mellett csökkenés a többi médiatipusban. Alkohol: -19% (Heineken, Borsodi, Dreher, Zwack) Üdítő italok: -7% (Coca Cola, Pepsi, Sió-Eckes, Rauch) Forrás: Kantar Media, OMG estimations (net-net figures) ÉLELMISZEREKITALOK

A „Chips adó” hatása a legnagyobb hirdetési szektorra: az élelmiszerre -3% -7% Az élelmiszer szektor reklámköltése 7%-ot csökkent 2011 szeptemberig. Az első félév viszonylag optimista Júniustól a költés jelentősen visszaesett (minusz 253M HUF) September = a legnagyobb visszaesés Az október-december időszakra további erős csökkenés prognosztizált! Információ: Kantar Media, OMG estimations (net-net figures) Június 21

FMCG média trendek VANNAK NYERTESEK?

FMCG média trendek 21 A saját márkák térnyerése Információ:, Nielsen, 2011 április

Kiskereskedelmi láncok médiahasználata +14% növekedés 2011/2010 Átlag feletti növekedés: Rádió, Közterület, Internet, Jelentős (13%) TV növekedés Spar, Tesco, Aldi, CBA a növekedés motorjai Forrás: Kantar Media, OMG estimations (net-net figures)

FMCG média trendek 2012 évi várakozások