Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, 2013. május 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 A felkereső ifjúsági munka gyűjtőfogalom, amely mindazon megközelítéseket magában foglalja, amelyek során az ifjúságsegítők, a fiatalokkal foglalkozók.
Advertisements

Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
Hülber László SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Tanárok és diákok a Facebookon
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
eTwinning – Az európai iskolák közössége
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Veszelszkiné Huszárik Ildikó Kiskunhalas, Bibó István Gimnázium
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
e-Learning a tanárképzésben
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ – interaktív táblán
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Az IKT-metria mérőeszköz
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
OK! Tanársegéd Online Könyvek
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Innovatív felsőoktatási módszerek
Az OFI szerepe és feladatai a pedagógusok szakmai munkájának támogatásában Kerber Zoltán szakmai vezető Budapest, április 8. TÁMOP Nyitókonferencia.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
„Információvédelem menedzselése” XXX. Szakmai Fórum Budapest, március 19. Aktualitások az információvédelem területén + Egyesületi hírek Dr. Ködmön.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
AZ ITD HUNGARY ZRT. ÉS AZ ENTERPRISE EUROPE NETWORK VÁLLALKOZÁSOKAT TÁMOGATÓ TEVÉKENYSÉGEI Pólus Program Információs Napok 2009.
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Menüpontok szerkesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
A tükrözött vagy fordított osztályterem
Nemzeti Köznevelési Portál
PhD online közösségi oldal Dr
Magyar Projektmenedzsment Szövetség
Online közösségek pedagógusoknak
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel

Előadás másolata:

Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.

Változó kommunikációs csatornák és lehetőségek

Pedagógusok az interneten Különböző szerepek – Magánszemély – Szakmai – pedagógus A pedagógus munkát segítő közösségek – A pedagógusok szakmai közösségei Passzív információszerzés, tájékozódás Aktív részvétel, együttműködés – A pedagógusok – saját diákcsoportokkal való együttműködését segítő közösségi helyek Ingyenes: pl. Google dokumentumok, Office 365, stb. Fizetős: pl. web2suli, egyéb megoldások, stb.

Kommunikáció 1. Oktatással foglalkozó híroldalak – oktatas.hu – Oktatási Hivatal oktatas.hu – Oktatási Hivatal – Sulinet Hírmagazin Sulinet Hírmagazin – Fővárosi Oktatási Portál Fővárosi Oktatási Portál – Eduline Eduline – Modern Iskola Modern Iskola

Kommunikáció 2. Oktatással foglalkozó blogok, portálok – Az interaktív tábla módszertana Az interaktív tábla módszertana – KindleVarázs KindleVarázs – Ollé János blog Ollé János blog – Suliháló Suliháló – Tanítani Online Tanítani Online – TanárBlog TanárBlog – Stb.

Kommunikáció 3. Oktatással foglalkozó nyílt közösségek, tananyagmegosztók hozzászólási lehetőséggel – Sulinet Közösség, Tananyagpiac, eTanárikar, PIL Network, Intel Teach, eTwinning, FB közösségek, stb.Sulinet KözösségTananyagpiaceTanárikar PIL NetworkIntel TeacheTwinning Szakmai, de zárt csoportok – pl. SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola PhD fóruma, stb.

„Kommunikátor” - működtető Oktatáspolitika, érdekvédelem – pl. Oktpolcafe FB csoport, PDSZ FBOktpolcafe FB csoportPDSZ FB Szakmai egyesületek, szervezetek – pl. Osztályfőnök.hu, TeT HaloOsztályfőnök.huTeT Halo Profitorientált cégek – pl. Tananyagpiac, eTanárikar, SulivilágTananyagpiaceTanárikarSulivilág Oktatásirányítás – pl. SulinetSulinet

Pedagógus az online közösségben Információszerzés: újdonságok, aktualitások Kapcsolatépítés Közösséghez tartozás Együttműködés (pl. projektek) Vélemény-, tapasztalatcsere Lokális keretek átlépése Tananyag letöltése, megosztása Önképzés, szakmai fejlődés

Pedagógus Online Közösségek Meghatározó tényezők a vizsgálatunkhoz: – Csatlakozók száma – Aktív tagok száma – Funkciók Szakmai kapcsolatépítés Tananyagmegosztás Tananyagletöltés Stb. Február eleje 4 hónap Május vége Február eleje 4 hónap Május vége

Sulinet Február óta kb. 78 indexelt nyílt közösség –ről 188 indexelt nyílt közösség 1300-ról 5860 főre nőtt a felhasználóként definiált tag

Kb regisztrált közösséghez tartozó felhasználó

Kb. 78 indexelt nyílt közösség

Sulivilág  4500 fő Regisztrált tag (4 387 fő)  4500 fő  6600 db Regisztrált csoport (6 573 db)  6600 db 2011 – gépház utolsó bejegyzése 2011 – gépház utolsó bejegyzése

eTanárikar 5894 (  224) 5894 (  224) regisztrált felhasználó Aktivitás: – 1451 (  89) – 1451 (  89) feltöltött segédanyag –  – (  30183) összes letöltés Forrás: eTanárikar.hu

eTwinning Funkció: – európai iskolák, pedagógusok közössége 2005 – cél: IKT alkalmazása – közös, pedagógiai értékű projekt indítása – partnerek keresése közös projektekhez Tanárok: /1914 Projektek: /716 lezárt, 209 folyamatban Iskolák: /1197 Adatok forrása: etwinning.net

PiL Network

Interaktív táblás tananyagmegosztók Smart Exchange Smart exchange feltöltött tananyag A nemzetközi oldal helyett saját magyar oldal Tananyagpiac.hu Nincs kommunikációs lehetőség egyelőre, csak a tananyaghoz lehet hozzászólni. 432 feltöltött anyag Mimioconnect fő regisztrált tag 7430 feltöltött anyag MIMIO Magyarország csoport 88 regisztrált taggal 130 feltöltött magyar anyag Fórum lehetősége Forrás: mimioconnect.commimioconnect.comForrás: smartexchange és tananyagpiacsmartexchange tananyagpiac

Összes felhasználó: ( ) Összes feltöltött anyag: (69 199) Összes letöltés: ( ) Van fórum, egymással is tudnak kommunikálni a tagok. Magyar felhasználók: fő Magyar feltöltések: 217 db Fórumozási lehetőség a tagoknak Forrás: Modern Oktatási Eszközök Kft.

Csoportok – zárt 1102 fő A jelen és jövő pedagógusai – 1102 fő (1011 fő) A jelen és jövő pedagógusai Madách Imre: Az ember tragédiája Projektmunka a Bibó István Gimnázium 11. c-s és 11. b-s diákjaival. (73 fő) Projektvezető: Veszelszkiné Huszárik Ildikó; Segítő: Zákányné Frei Erzsébet Madách Imre: Az ember tragédiája Részletek:

Csoportok – nyílt, 100 fő felett Kaposvári Pedagógusok Fóruma 157 fő Kaposvári Pedagógusok Fóruma 1603 fő OktpolCafé 1603 fő (1462) OktpolCafé 251 fő Biztonságos Internet 251 fő (235) Biztonságos Internet 185 fő Ofő online és offline 185 fő (172) Ofő online és offline

Oldalak – 500 kedvelő felett SuliHáló Média csoport (10297) SuliHáló Média csoport Tanító (5889) Tanító Magyartanárok Egyesülete (3435) Magyartanárok Egyesülete Pedagógusok (1562) Pedagógusok Taní-tani1 828 Taní-tani Sulinet (1307) Sulinet Interaktív tábla (1232) Interaktív tábla Történelemtanárok Egylete (871) Történelemtanárok Egylete 825 Tanárblog Iktaziskolában 825 (625) Tanárblog Iktaziskolában 816 OFOE 816 (722) OFOE 700 MS Tanári700 MS Tanári

Működtetés Időzítés Kommunikáció Erőforrás Cél Érték közvetítése Organikus növekedés

Az egyén irányából a tudásépítés…

Köszönjük a figyelmet! Bedő Andrea Tóth Klára