PH-skála készítése és háztartási anyagok pH-jának meghatározása projekt gimnázium 9. osztály tanár: Szakács Erzsébet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felkészítő tanfolyam. Lépések: 1.CsapatépítésCsapatépítés 2.NémetórákNémetórák 3.Informatikai ismeretekInformatikai ismeretek 4.Szakmai ismeretekSzakmai.
Advertisements

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Tanévkezdő tájékoztató
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Széchenyi István Gimnázium
Széchenyi tehetségműhely
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Machánné Tatár Rita Szeged, november 23.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Tanulói kísérlettervezés a kémiaórákon
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Kémiai reakciótipusok
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A kerettantervek fejlesztése
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
Szakképzési dokumentumok
Tanítási segédlet Asztalos szakma
Női szabó munkacsoport
Iskolai Környezetvédelmi Világnap projektünk
Beszámoló a Zöld szemüveggel a fenntartható életért projekt megvalósításáról Dr. Budayné dr. Kálóczi Ildikó a projekt szakmai vezetője Debrecen, 2009.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
A Számvitel Didaktikája
Széchenyi István Gimnázium Dunaújváros Készítette: Terecskei András (tanuló) és Szücsné Dr. Harkó Enikő (igazgatóhelyettes) Előadók: Csathóné Zágoni Nóra.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Szakmai munkánk a pályázatban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az IBST módszer alkalmazásával fejlesztett gyakorlati feladatok Szalay Luca ELTE Kémiai Intézet „A természettudományos közoktatás megújítása.
Iskolai közösségi szolgálat
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Hogyan tanulok otthon? 5/2.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
A fizika tanítása 4. lecke Tanterv, tanmenet. Tanterv A „Mit, miért és hogyan tanítsunk?” kérdés egyidős magával a neveléssel és a pedagógiával. 2.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
2015. október a osztály. TÉMANAP A TREFORTBAN Iskolánk 7. és 8. osztályos tanulói már harmadik éve vesznek részt az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Érettségi élő idegen nyelv
Általános iskolai német sorozatok
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Ki tud többet kémiából?.
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Programjaink matematikából a es tanévben
Összeállította: J. Balázs Katalin
Szalay Luca1 tóth zoltán2
Programjaink matematikából a ös tanévben
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
3. osztályban.
Előadás másolata:

pH-skála készítése és háztartási anyagok pH-jának meghatározása projekt gimnázium 9. osztály tanár: Szakács Erzsébet

A projekt ütemezése 1. kémiaóra: A sav-bázis reakciók témakörének ismétlése, a projekt elindításához szükséges praktikus információk átadása, ötletbörze, csoportalakítás, munkamegosztás és tervkészítés csoportonként. 1. és 2. óra közötti napokon otthoni munka: A lilakáposztalé elkészítése, vizsgálandó anyagok gyűjtése, Color Grab applikáció letöltése és kipróbálása. 2. kémiaóra: Tanulói kísérlettervezés: a hígítási sor és színskálák elkészítése, hétköznapi anyagok és az ismeretlen pH-jának meghatározása. 2. és 3. óra közötti napokon otthoni munka: A PPT, a poszter és az előadás szövegének elkészítése. 3. kémiaóra: A projektelőadások (5-8 perc/csoport) és poszterek bemutatója. 4. kémiaóra: A feladatlap és a kérdőív kitöltése.

Színskála készítése

A színskála

Ásványvizek és üdítők pH-ja (egyik csoport projekteredménye)

Projektbemutató

Felhasznált források A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról (NAT 2012). 51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet – a kerettantervek kiadásának és jóváhagyásának rendjéről. Villányi Attila: Kémia 9. Általános kémia, Műszaki Kiadó, Budapest, Szakács Erzsébet: Tanulókísérletek a dolgozatban. A kémia tanítása 18. évf. 5. sz./ oldal Szalay Luca: Tanulói kísérlettervezés: oi_kiserlettervezes.ppt ( ) oi_kiserlettervezes.ppt ( ) Györe Henriette: Kékszilva: a gyümölcs, ami piros, amikor zöld (IBST feladatsor – Kémhatás, hidrolízis): Györe Henriette: Kékszilva: a gyümölcs, ami piros, amikor zöld (IBST feladatsor – Kémhatás, hidrolízis) ( ) a csoportok témájának megfelelő anyagok növekvő pH sorrendbe állítva (poszter) power pointos beszámolók a csoportok munkájáról