TÁMOP 2.2.5.B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Gimnázium Szigeti épület A kollégium Iskolánk rövid története.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Angol nyelvi kompetencia
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A kerettantervek fejlesztése
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Bőrdíszműves munkacsoport
Női szabó munkacsoport
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szakmai munkánk a pályázatban
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Office 2010 oktatása szakközépiskolában Fodor Gábor Antal Békésy György Szakközépiskola.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
Pályaválasztás 2016/2017-es tanév 1. 2 RÖVIDEN AZ ISKOLÁRÓL Iskolánk 130 éves múltra tekint vissza Legfőbb célkitűzése, az érettségi és a szakiskolai.
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” a Pécsi 500. Sz. Angster József Szakképző.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
TÁMOP B- 12/ „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés bevezetésére” az 500. Sz. Angster József Szakképző.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Flip-It! A módszer alkalmazása
Előadás másolata:

TÁMOP B-12/1 Szabó szakmacsoport Készítette: Rapp Józsefné és Ropoli Judit

 Követelmények tanulmányozása,  Tantárgyfelosztás készítése.  Mindhárom évfolyamon összesen 2-2,5 órát oszthattunk fel szabadon. Tapasztalat:  A szabadon felosztható órák száma nagyon kevés, annak tükrében, hogy az első évfolyam óraelosztása az alábbiakban bemutatásra kerülő körülmények miatt elhibázott. Kerettanterv

Tantárgyfelosztás Szakmai követelmény- modulok Tantárgyak Szakiskolai képzés közismereti oktatással 1/9. évfolyam2/10. évfolyam3/11. évfolyam elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám Munkahelyi egészség és biztonság Munkahelyi egészség és biztonság 0, Foglalkoztatás II. Foglalkoztatás II. 0, Foglalkoztatás I. Foglalkoztatás I Ruhaipari anyag-vizsgálatok Ruhaipari anyag- és áruismeret Anyagvizsgálatok gyakorlat Ruhaipari gyártmány-tervezés Ruhaipari gyártás- előkészítés 1 Szakrajz Szakrajz gyakorlat Textil- termékek összeállítása Textiltermékek készítése 2 Textiltermékek készítése gyakorlat 7 7, Lakástextíliák készítése Lakástextíliák készítése 1 Lakástextíliák készítése gyakorlat Női ruhák készítése és értékesítése Női ruhák készítése 4 3,5 Női ruhák készítése gyakorlat ,5 Összes óra5,5 7,59 9, Összes óra14,5 +2,5 = = ,5 = 25,5

Tantárgyfelosztás Szakmai követelmény- modulok Tantárgyak Szakiskolai képzés közismereti oktatással Óraszámok összesen 1/9. évfolyam2/10. évfolyam3/11. évfolyam elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám ögy elméleti heti óraszá m gyakorla ti heti óraszám ögy elméleti heti óraszám gyakorlati heti óraszám Textiltermékek összeállítása Textiltermékek készítése 72 Szabásminta használata24 18 Ruhaipari gépek üzemeltetése Textiltermékek gyártástechnológiája Textiltermékekkészítése gyakorlat Szabásminta használata Ruhaipari gépek üzemeltetése Textiltermék készítése I Textiltermék készítése II = Lakástextíliák készítése Lakástextíliák készítése36 Lakástextíliák gyártástechnológiája 36 Lakástextíliák készítése gyakorlat Lakástextíliák készítése Lakástextil- javítószolgáltatás

A következő sablonra elkészítettük a 9. évfolyam tanmenetét és folyamatban van az 10. és 11. évfolyam összes tanmenetének elkészítése. Tanmenetek elkészítése

Részt vettünk az iskolánk által szervezett TÁMOP továbbképzésen, amit nagyon hasznosnak találtunk. A továbbképzés címe: ”Tanórai differenciálás a gyakorlatban, egyéni fejlődési különbségek, szükségleteknek megfelelő fejlesztési módszerek” Továbbképzés

Pécs ExpoKomló Expo Szakmánk népszerűsítése

Pályaválasztási napok

Gyárlátogatás CRESTYLE HUNGARY TEXTILIPARI Kft Az üzemlátogatással az volt a célunk, hogy a tanulóink megismerkedjenek a gyártási folyamatokkal, és a munka világából is tapasztalatokat szerezzenek.

 Iskolánkban, nyílt napon fogadtuk az általános iskolákból az érdeklődőket.  Részt vettünk, a Zsolnay Kulturális Negyedben megrendezésre kerülő: "Előre-látó" pályaválasztási kiállításon. Nyílt nap és pályaválasztási kiállítás

Iskolánk végzett tanulója bemutatót tartott a szakmáról, az eddigi tapasztalatairól, lehetőségekről a munka világában. Saját szervezésű továbbképzés tanulóink számára

A tanév során a következő, tananyag és taneszköz fejlesztéseket valósítottuk meg:  Az oktatás során használt szemléltető eszközök rendezése,  Új mintadarabok és modellek készítése,  Feladatlapok készítése minden tantárgyhoz többféle témában,  Digitális tananyagok gyűjtése  Szakmai értelmező szótár összeállítása. Tananyag és taneszköz fejlesztés

Szemléltető eszközök rendezése

Új mintadarabok és modellek készítése

Feladatlapok készítése minden tantárgyhoz többféle témában

 Digitális tananyagok gyűjtése: divatoldalak, divattörténet, kvíz kérdések, oktatófilmek, érdekességek.  Szövést oktató videó  Divat kvíz  Szakmai értelmező szótár összeállítása: A szakmában előforduló fogalmak és szakkifejezések magyarázata, a divattal kapcsolatos alapvető tudnivalók. Digitális tananyagok, értelmező szótár Hippi divat: Fiatalok ruházkodási stílusa, mely szabadságszeretetüket, természet-közeliségüket és a polgári jóléti társadalom elleni tiltakozásukat fejezte ki. Szokatlan, nagyon lezser és gazdag színvilágú divat, fantáziadús összeállításban. Bocskor: Egy darab bőrből vagy sűrű szövésű kelméből készült lábbeli, melyen a talptól elálló részeket szíjjal a láb köré rögzítették. Chanel-kosztüm: Egyszerű, mégis elegáns kosztüm, jellemzően kevert – tweedből. Kényelmes kabát, kis kihajtóval vagy anélkül, egysoros gombolással, gyakran aranyszínű díszgombokkal, szegélyezetten vagy – bordűrrel, eltérő színű szegéllyel, kis zsebekkel. Haute couture: Nagyon igényes, exkluzív, méretre készülő ruházat az aktuális szezonnak megfelelő kollekció modelljei alapján, melynek az első, nyilvános bemutatása mérvadó a mindenkori divat számára.

Verseny A „Szakma kivalló tanulója” verseny, csak később fogja érinteni a TÁMOP-os osztályt, de ezzel a minimálisra csökkentett gyakorlati és rossz szerkezetű elméleti képzéssel, esélyünk sem lesz jó eredményt elérni. Különösen annak tudatában, hogy milyen magas követelményeket állítanak a versenyzők és végzős tanulók elé.

Bemutató órák

Tapasztalatok, javaslatok  Véleményünk szerint a 9. évfolyam óraszerkezete teljesen elhibázott.  Szakmánk alapja a szakrajz (igen nehéz tantárgy) de a 9. évfolyamban sajnos nem szerepel, ezért mi a két és fél óra szabad óra keretből kettőt szakrajz tanításába tettünk be.  A központi program a 9. évfolyamnak 2 gyártás-előkészítés órát biztosít. Szerintünk ez túl korai, mert semmi szakmai ismeret alapja, semmi rálátása a szakmára a tanulónak, ezért ezt az órát a 11. évfolyamban javasoljuk.

Tapasztalatok, javaslatok  Javasolnánk kevés „Divattörténet és öltözködés kultúra” oktatását, mert fontos szerepet kellene, hogy betöltsön a szakma képzése során.  A textil termék készítés tantárgyhoz tették a szabásminta használat és géptan elméleti részét. Szerintünk erre nincs szükség, esetleg kevés géptan elméletre, mert ezek gyakorlatorientált tárgyak, amit a gyakorlati órakeretbe szintúgy betettek, amely elégséges mert azt a gyakorlati órán úgyis meg kell tanítani.  A textiltermék készítés gyakorlati óraszáma nagyon kevés. A korábban vázolt követelmény szintet a vizsgákon ilyen kevés gyakorlati óraszám mellett szinte lehetetlen korrektül teljesíteni.

Tapasztalatok, javaslatok  Azt sem tartjuk jónak, hogy a három évfolyam során az elméleti és gyakorlati órák részaránya nem változik, felmenő rendszerben növelni kéne a gyakorlat idő tartamát.  A évfolyam kerettantervén, csak annyit módosítottunk, hogy a rendelkezésünkre álló 2-2,5 óra szabad órakeretet az amúgy is kevés gyakorlathoz tettük.

Köszönjük a figyelmet!